Skocz do zawartości

z aku wyparowal elektrolit...


thefex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jak w temacie

 

dalem aku kumplowi zeby mi naladowal prostownikiem..

oczywiscie musial to spieprzyc i ladowal zbyt wysokim pradem (ustawienia prostownika jak do aku samochdowego -chyba 1A) przez ponad 12h...

 

aku mam 5,5 Ah

 

czy jest dla niego jakis ratunek?

zalac go woda destylowana czy elektrolitem?

 

dodam ze moje moto jest bez rozrusznika

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja maiłem tak samo,

pewnego dnia padl akumulator wiec go pod prostownik, po 4 godzinach patze a tu sucho. Zalałem elektrolitem i naladowałem, na poczatku zapalił ale nastepnego dnia padl na amen. Nie wiem czy to ze starosci czy mzoe dlateg oze go wysuszyłem. Sprubu jzalac elektrolitem , moze cos z niego bedzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej EXODUS ! i memento mori !

 

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wez go zalej woda destylowana laduj malym pradem potem jesli nie bedzie trzumal to nawet jak moto odpala na nim to w zadnym wypadku na nim nie jezdzij bo moze spalic ci sie alternator poniewaz laduje aku tak jak by byl rozladowany czuli duzym pradem co obcieza alternator i regulator który moze sie uszkodzic. mialem w swojej suzi i dlatego ci to pisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak to sie robiło żeby ładować aku motocyklowe prostownikiem samochodowym? żarówke sie podłaczalo w obwód czy coś? jaka to żarówke? ile watt? wie ktoś?

 

Wielkość mocy żarowki trzeba dobrać do pojemności aku i prądu ładowania np żarowka 12v 10W pobiera prąd o natężeniu 0,83A czyli mniej -wiecej pasuje dla aku 11Ah. Dla 5Ah będzie to żarowka 5W .Taką żarowke wpinasz szeregowo w obwód z prostownikiem i akumulatorem . Ona nie pozwoli przekroczyc maksymalnego prądu ładowania bo po prostu jasniej będzie swiecic . W miare postepu w ładowaniu prąd spada a tym samym jasnośc swiecenia zarowki. W taki bezpieczny sposob mozna ładować aku motocyklowe prostownikiem samochodowym bezpiecznie dla aku.

 

W akumulatorze , w ktorym opadł poziom elektrolitu na skutek parowania ,dolewa sie tylko i wyłacznie wody destylowanej. Nigdy gotowego roztworu elektrolitu. Elektrolitem mozna uzupełnic tylko wtedy gdy sie wylał na skutek przewrocenia akumulatora.

Z akumulatora wyparowuje tylko woda i tylko wodą trzeba to uzupełniac . Dolanie rozworu kwasu siarkowego w postaci elektrolitu podnosimy steżenie tego kwasu w akumulatorze i niszczymy aku.

Tak więc porady typu dolej elektrolitu sa do d***y i moga wprowadzic w błąd nowicjuszy niszcząc dobry akumulator. :evil: Nie piszcie więc bzdur jesli nie macie o tym pojęcia. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

btw.

jakie powinien miec napiece zdrowy akumulator?

bo moj przed tym felernym ladowaniem mial ok 13,3 V bez obciazenia i 12,4V z obciazeniem na pracujacym silniku

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...