Skocz do zawartości

REKORD


radzia
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawia mnie jak on to sprawdził, licznik wyskalowany do 80km/h jest w Jawce.

 

"Elekroniczny" licznik rowerowy !!!

 

prawie 90km/h

wiesz ile to jest??!!??!!

 

Silnik dopracowany do perfekcji większość częsci nowa,Przedewszystkim przerobiony zapłon...

, rama przeroboiona prawie cała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten ogar co lecial 86 to byl po niezlym podrasowaniu silnika. Te predkosc uzyskiwal na prostej bez problemu, a przyspieszenie bardzo wzroslo. Silnik ten tylko jechal na wysokich obrotach. Znam wlasciciela tego ogara z innego forum.

 

pozdr.

 

 

jak mozna rasowac silnik od ogara ? Golfa IV to rozumiem ale ogara ?:icon_rolleyes: co stozkowy filtr powietrza dziury w wydechu ? ;D

 

albo będzie otwarta studzienka....

 

nic dodać nić ując...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mozna rasowac silnik od ogara ? Golfa IV to rozumiem ale ogara
Silniki 2T mozna bardziej podrasowac niz 4T bez uzywania doladowan typu sprezarka czy podtlenek azotu oczywiscie.sĄ silniki do simsona czy charta ktore jezdzą w kartingu i mają czesto nawet o 100% wiekszą moc(chodz sa przepisy tam jakies).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Elekroniczny" licznik rowerowy !!!"

No to wiadomo skad wzial ta kosmiczna predkosc !

Hehe :D

Licznik rowerowy to najlepsza metoda pomiaru w zakresie finansowym przeciętnego romeciarza. Stosuję i polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomason, moja zamykała licznik, całkowita seria.

Jeśli jest odblokowana to się zgodzę.

 

POdobno te silniki są zablokowane.Moj dziadek w latach 80 mial orginalną Jawe mustank kupiona w chechach.To z babką jechala bez problemu 65km\h jako predkosc przelotowa.Ale miala wiekszy gaznik.wydaje mi sie ze tez kanaly w cylindrze.gdziees mam ten gaznik cool.gif Rowniez gdy bylem w chechach to te jawy mają blok silnika tne sam ale jakos bardziej uzebrowany cylinder.moliwe ze sie roznią kanalami.

Silnik Jawa 223 dysponuje mocą ok. 3,5 KM. Tymczasem ten sam silnik montowany w Ogarze 200 i Jawkach 2x (sprzedawanych w Posce), ma 2 KM. Jest to wynikiem dostosowania motorowerów do polskich przepisów obowiązujących w latach świetności tych pojazdów. Jawka z silnikiem o pełnej mocy, bez problemu przekracza 60 km/h

 

Moc była ograniczana poprzez zmniejszenie średnicy wejścia do króćca ssącego (zdławienie przelotu) i wydłużenie kolanka wydechowego, które wnikało głębiej do tłumika zaburzając tym samym swobodę przepływu spalin, co powodowało obniżenie mocy, momentu. Zablokowane silniki z trudem przekraczały 5 500 rpm.

 

Ponadto w motorowerach ze zdławionym silnikiem stosowane były mniejsze zębatki zdawcze.

 

Króciec ssący silnika o pełnej mocy ma prostokątne wejście o wymiarach odpowiadających wylotowi gaźnika. Króciec zdławiony ma okrągły otwór o średnicy ~12 mm. Aby przywrócić pełną moc, wystarczy rozpiłować otwór do wymiarów wylotu gaźnika. Dużo prościej jednak kupić gotowy króciec z otworem prostokątnym.

 

Jeśli chodzi o kolanko, to w silniku zdławionym jest ono o około 100 mm dłuższe niż kolanko w silniku o pełnej mocy. Kolanko wystarczy skrócić tak, aby wchodziło w tłumik na około 40 - 45 mm.

 

Warto sprawdzić jaką zębatką zdawczą dysponuje silnik, jeśli jest to Z11, to z powodzeniem możemy ją zastąpić Z12 lub Z13, z tym, że na tej ostatniej silnik już zaczyna się męczyć (brakuje mocy).

 

Wyprzedzenie zapłonu powinno wynosić 1,8 - 2,0 mm przed GMP, a dysza w gaźniku powinna mieć rozmiar 68 lub 70 (w silniku zdławionym jest najczęściej 65).

 

Po tych zabiegach silnik powinien dysponować 3,5 KM mocy, co wystarczy do osiągnięcia ~65 km/h (w zależności od zębatki zdawczej).

 

http://www.skutery-motocykle.pl/forum/viewtopic.php?t=1543

 

po pierwsze to jechales pewnie z 60 bo licznik zawsze przeklamuje , a jeszcze w ogarze... j.gifP:P

Dlatego aby wyeliminować przekłamania zwykłego licznika zakłada się elektroniczne liczniki rowerowe, które są bardzo dokładne. Oczywiście trzeba wszystko odpowiednio skonfigurować.

Edytowane przez tomason2

Honda CBR F4 99

 

http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, koledzy nie ma sie co rzucac kamieniami :bigrazz: ja mialem rometa z blomba na silniku od dziadka z bardzo malym przebiegiem i idealnym silnikiem.

Na osiedlu objezdzalem wszystkie Romety komaty ...itp,

ale max predkosc jaka osiagac to bylo ok 65km/h, i to wystarczylo na ROMETa ktory hamulce wiecie jakie ma :bigrazz:

 

Jak koledze sie odalo wycisnac z niego 86 :bigrazz: to gratki :clap: :notworthy:

 

 

P.S:licznik rowerowy trzeba dobrze ustawic, tylko wtedy bedzie dobrze pokazywal, nie ma tak ze zalozysz na jakiej chcesz wyskosci, trzeba wpisac rozmiar kola ...itp

 

 

POZDRO:zycze dalszych rekordow moze na wiosne 100km/h powodzenia :bigrazz:

 

:bigrazz: :wink: :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik licznika rowerowego możesz założyć na byle jakiej wysokości, bo działa on na zasadzie impulsów, nie mierzenia prędkości z jaką przeleciał magnes. Po to wpisujesz obwód koła.

 

 

kolega myśli, że czym bliżej obręczy to wieksze prędkości :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik licznika rowerowego możesz założyć na byle jakiej wysokości, bo działa on na zasadzie impulsów, nie mierzenia prędkości z jaką przeleciał magnes. Po to wpisujesz obwód koła.

IMHO im bliżej osi tym lepiej. We wszystkich licznikach jakie miałem w łapach sensor był wykonany na kontaktronie, który jak wiadomo jest przetwornikiem z ruchomymi elementami. Jeżeli jest on blisko osi to impulsy są dłuższe i jest mniejsze ryzyko przekłamań. Gdyby to był hallotron to nie było by problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż mi taki autobus, to zrozumiem twoje bangheady. Tyle to tylko busami jeżdżą (a nawet szybciej, zdarzało się stać w sprinterze pędzącym ponad 100 km/h). Ale nie widziałem żadnego autobusu, który tyle jeździ (przez dłuższy czas, a nie w chwili wyprzedzania), przynajmniej z pasażerami.

 

No to jeszcze wiele nie widziales :flesje:

 

Kto jest z Zielonej Gory to wie ze jest taka firma "Da-Mi" (jakos sie tam pisze). 70-80 km/h w miescie plus slalom miedzy puszkami to nic nadzwyczajnego. Poza miastem juz nie wspomne. Silniki w tych autobusach sa krecone tak ze malo z zawiasow nie wypadaja. To jest chyba najszybsza i dostarczajaca mocnych wrazen firma przewozowa jak znam.

 

PS. Na chwile obecna predkosc max to kwestia podlaczenia sie na serwisie komputerem i dobra lapowa dla mechanika. W starszych wersjach to zwykle trick z wyciaganiem bezpiecznika.

Np odblokowany ciagnik Scanii o mocy 420-500KM bez problemu osiaga 120km/h z naczepa - tylko przy zmianie predkosci max, nie zdejmujac ogranicznika predkosci obrotowej i nie wprowadzajac zmian w zakresie momentu obrotowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...