Skocz do zawartości

Kredyt czy leasing - co jest korzystniejsze


Carlos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam firmę jednosobową zwolnoną z VAT i chce kupić motor na firmę dostałem własnie oferte z BRE Leasing:

Przedmiot: Motocykl, przyczepa i wózek motocyklowy - DUCATI

Wartość netto: 61 788,62 PLN

Rodzaj finansowania: Leasing operacyjny

Waluta: PLN

Okres (w miesiącach): 35 miesięcy

Opłaty wstępne 30,000% 18 536,59 22 800,01

PLN1 % Kwota netto Kwota brutto

Kaucja 0,000% 0,00 0,00

Raty leasingowe 2,313% 1 428,89 1 757,53

Wartość resztowa 1,000% 617,89 760,00

Suma opłat 111, 939% 69 165,63 85 073,72

 

 

Czy to ma sens? kompletnie sie nieznam na rachunkach prosze o opinie i porady, może kredyt?

DUCATI nie są takie złe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 lata później...

Nie chcę tworzyć nowego tematu, dlatego zapytam tutam. Czy to prawda, że w przypadku zaciągnięcia kredytu na motor w koszta można wrzucić jedynie odsetki? A czy w przypadku leasingu istnieje możliwość odliczenia 100% vat-u?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda. Ale przy kredycie poza ratą odsetkową która jest Twoim kosztem masz jeszcze amortyzację. Poza tym przy leasingu nie jesteś właścicielem, a jedynie użytkownikiem pojazdu, a to rodzi dodatkowe obostrzenia.

O takie kwestie najlepiej pytać swojego księgowego, a nie brać forumową. Księgowy zna dokładnie charakter działalności i będzie w stanie doradzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wartość pojazdu też stanowi koszt tak jak papier do drukarki . Jedyne co się może zmieniać to w jaki sposób będziesz ten pojazd amortyzował (czyli rozkładał koszt w czasie) czy też będzie to leasing (czyli cos z zupełnie innej beczki) .

Od 2014 przy sprzedaży samochodu użytkowanego w działalności VAT musimy odprowadzić VAT , nawet jeśli to strucel kupiony od szwagra na umowę K-S .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, że odpisanie VAT od motocykla jest sprawą lekko śliską. W zdecydowanej większości przypadków odpisanie VAT jest akceptowalne. Zdarzały się jednak przypadki, gdzie interpretacja przepisów była inna i dany US opiniował negatywnie takie działanie. Nie pamiętam dokładnie ale jeśli dobrze kojarzę chodziło raczej o kwestię interpretacji określeń "pojazd mechaniczny" czy coś takiego. Generalnie jednak nie ma z tym problemu. Najprościej zwrócić się o interpretację do US na piśmie i zależnie od odpowiedzi sprawa jest czysta.

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jeśli byłaby możliwosć odpisania tych 100% vatu to nie wiem czy bym się na to zdecydowała. Urzad skarbowy może się do tego przyczepić a potem wlepić karę.Jeśli na przykład odkryją ,że nie uzywasz pojazdu jedynie dla celów firmowych.

 

Co do tego czy lepszy jest kredyt czy leasing tutaj jest artykuł:

http://direct.money.pl/artykuly/kredyty/leasing-czy-kredyt,87,0,1807703.html

 

Wszystko ma swoje wady oraz zalety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Odliczenie VAT

 

Mega ryzyko odliczenia, ale pytanie jaka prowadzisz dzialalnosc.

 

2. Co korzystniejsze

 

Kredyt to amortyzacja i czesc odsetkowa jako KUP. Kredytodawca jest do momentu splaty wspolwlascicielem.

 

Leasing operacyjny to cala rata jako KUP (+ w/w temat VATu). Zblizony do najmu, czyli leasingodawca jest wlascicielem.

 

Leasing finansowy to w zasadzie jak kredyt, czyli amortyzacja. Wlasnosc przechodzi z chwila platnosci ostatniej raty.

 

A jak na cele prywatne to w/w tez ciezko w KUP.

 

3. Podsumowanie

 

Leasing operacyjny jest najbardziej popularny, elastyczny i najlatwiejszy do uzyskania.

 

Nie znam przedmiotu dzialalnosci, aby sie wypowiedziec czy jest odliczenie VAT i KUP.

 

Nie znam rynku leasingowego motocykli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

W chwili obecnej w Polsce, naj, naj, i jeszcze raz naj, niech każdy sobie wpisze co chce, jest wypożyczenie. Tzw. długoterminowe wypożyczenie. Zaden lising, żadne kredyty. Nie chcę pisać, co mi się udało i jak do tego doszlo, ale ferrari za 1500/miech, to pikuś :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wypożyczeniem (dzierżawą długoterminową) jest ten kłopot, że trzeba prowadzić książkę wykorzystania pojazdu, czego nie ma w leasingu. Przynajmniej wg Pani z mojego urzędu skarbowego.

możesz rozwinąć, bo ja (chyba) takich warunków nie mam. Chyba,(znów chyba), że coś albo czegoś nie doczytałem. Mam limit km i to jest jedyne obostrzenie i warunek. owszem, to jest kolejna, firma, z którą negocjowałem warunki. problem rozbijał się o linit km. Dawali od 15, do 25kkm. Wynegocjowałem 40kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego, jak masz nazwaną tę umowę. Np. wg Getin Fleet umowa wynajmu długoterminowego jest tożsama z leasingiem operacyjnym i problem nie występuje. Jeżeli jednak jest to umowa wynajmu lub dzierżawy pojazdu i tak jest nazwana, wówczas wg interpretacji mojego urzędu skarbowego wymagane jest prowadzenie książki pojazdu, gdzie rozpisuje się każdy wyjazd godzinowo i wg stanu licznika. Chodzi o oddzielenie wykorzystywania pojazdu dla celów służbowych i prywatnych.



Takiego wymogu nie ma wprzypadku pojazdu w leasingu czy kredycie.

 

 

Tu masz trochę przydługo, ale wyjaśnione, skąd potrzeba ewidencji.

http://www.podatki.biz/sn_autoryzacja/logowanie.php5/artykuly/koszty-uzyskania-przychodow-najem-samochodu-a-ewidencja-przebiegu-pojazdu_14_18539.htm?idDzialu=14&idArtykulu=18539

Edytowane przez Staszek_s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro rozpatrujemy różnice między kredytem, a leasingiem, to znaczy, że bierzemy pod uwagę firmę, a nie osobę prywatną (konsumenta).

Z moich doświadczeń wynika, że:

 

- kredyt bankowy jest trudniej uzyskać, ale jest on z reguły sporo tańszy (odsetki są zawsze liczone od pozostałej do spłaty kwoty kapitału),

- można go spłacić przed terminem jeszcze bardziej obniżając odsetki,

- można negocjować z bankiem w razie problemów ze spłatą,

- przy kredycie np. w rachunku bieżącym bank nie figuruje w dokumentach pojazdu, tak więc mamy całkowitą dowolność w dysponowaniu nim (sprzedaż, wyjazdy za granicę, ubezpieczenia, itd.). I nie trzeba wpłaty własnej.

- bank nie zbankrutuje, a zatem nie stracimy pojazdu w połowie lub pod koniec umowy. A jeśli nawet, to wszelkie umowy (również kredytowe) przechodzą na inny bank,

- wszystkie koszty wrzucamy w koszty :) to znaczy w amortyzację środków trwałych (np. degresywną, czyli większość ceny amortyzujemy w ciągu 3-3,5 roku) oraz odsetki bezpośrednio w koszty

 

W zasadzie jedyną zaletą leasingu jest łatwość jego uzyskania, no ale dlatego jest bardziej "kosztowny" (patrząc na całokształt). Leasing może być korzystniejszy od zakupu na kredyt, jeśli firma leasingowa dostaje bardzo duże rabaty od sprzedawcy/producenta. Większe od tych, które można wynegocjować samemu.

Aha, i jeszcze jedno - kiedyś można było amortyzować pojazdy do równowartości kwoty 20 k€, a leasing nie miał tego ograniczenia. Jak jest dzisiaj, nie wiem...

 

Osobna kwestia, to przypadki typu działalność nowo powstała, działalność nie przynosząca zysku, jakieś bardzo prymitywne formy prowadzenia działalności, które nie są wiarygodne dla banku, itd.

 

Wynajem długoterminowy (czyli też pewien rodzaj leasingu) jest bardzo ciekawą opcją, pod warunkiem, że chcemy tylko czasowo użytkować pojazd. A później oddajemy go właścicielowi i np. bierzemy następny (nowszy model, innej marki). W takim wypadku nie musimy martwić się utratą wartości np. wskutek stłuczki, problemami przy odsprzedaży, itp. Nie jest to dobre rozwiązanie jeśli na końcu umowy chcemy stać się właścicielem pojazdu. No i najważniejsza jest dobrze skonstruowana oferta: jej czas trwania, kwota czynszu, limity kilometrów + stawki za przekroczenie, dodatki wliczone w miesięczną opłatę (ubezpieczenie, koszt obsługi serwisowej). Oferowany w Polsce wynajem długoterminowy motocykli to sztuczka, która robi dobrze tylko dilerowi, bo biorąc pod uwagę stawki z jakimi się spotkałem i warunki umów, to jest to oferta tylko dla napaleńców :cool:

 

Kwestie obecnych zasad odliczania VAT-u pomijam, bo chyba są niezależne od sposobu "nabycia" pojazdu.

 

P.S. Wprawdzie pojawił się już leasing dla osób prywatnych, ale oferta jest podobno zupełnie nieatrakcyjna. Bo jest po prostu za drogi...

 

P.S.2 - a tak w ogóle, to leasing z założenia to jest sposób na użytkowanie czegoś (pojazdu, budynku, samolotu), a nie forma zakupu tego czegoś :cool:

 

P.S.3 - leasing bywa też popularny (właśnie dlatego, że można go załatwić szybko i bez zbędnych pytań) wśród firm/ludzi żyjących trochę na kredyt - tzn. pojawia się do zapłaty podatek lub VAT, a tyle kasy nie ma, to się bierze w leasing kolejne auto lub inny sprzęt. Czyli zaciąga kolejne zobowiązania, aby nie płacić innych - trochę tak, jak spłacanie jednej karty kredytowej drugą ;) Można to rolować, ale do czasu i pod warunkiem, że ma się nad tym pełną kontrolę i po drodze żaden klocek się nie przewróci, bo inaczej to potem jak w dominie... :cool:

Edytowane przez biblo
Pozdrawiam,
Jacek
__________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC|
Forum powinno być jak Media Markt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...