Skocz do zawartości

Przeciwskręt dla początkujących.


Rekomendowane odpowiedzi

No bo się nie da. Nie żebym się czepiał, ale proponowane metody odejmowania gazu i podpierania się efektem żyroskopowym są z dupy :buttrock:

 

Samym odjęciem gazu i "podpieraniem się" nic się nie zdziała. Odjęcie gazu może jedynie spowodować przyśpieszenie prędkości pochylania się motocykla (ale dopiero po zainicjowaniu zakrętu).

 

I nie ma wątpliwości co do tego, jak skręcają motocykle. Prawie 100 lat temu bracia Wright ustalili, iż pojazdy dwukołowe, w których jedno koła znajduje się przed drugiem, skręcają tylko i wyłącznie dzięki przeciwskrętowi. Inaczej się nie da, koniec, kropka.

 

Jeśli ktoś uważa, że się da, to cóż - w takiej chwili mogę przytoczyć tylko jedno powiedzenie: "Polska jak zawsze 100 lat za murzynami".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem Ci na PW, przeciwskręt znam, używam i bardzo sobie chwalę :biggrin:

 

 

:clap:

 

to może z innej beczki i ale tez na temat przeciwskrętu.

 

Swego czasu na motorze od kumpla... (z1000) poniżej opis sytuacji...

 

Prędkość ok 180 (3 bieg) przy naprawdę mocnym odkręceniu próba powrotu na swój pas...

 

lewa strona mocno do siebie i zdziwienie motor nadal jedzie do przodu ?? :icon_eek:

 

Wiadomo, że przy przyspieszaniu jak chcemy skręcić lub zmienić pas należy użyć większej siły i czasami trącenie zmienia się w dłuższe ciągniecie/pchanie (rączki), ale czy możliwe jest by moment prostujący był tak duży, że motor nie poddaje się przeciwskrętowi ??.

 

Osobiście uważam, że to bardziej kwestia ustawiania tylnego zawiasu. Za twardo??

Nigdy wcześniej nie spotkałem się z takim zjawiskiem. Nie jeżdżę nastu lat, ale coś tam się jeździło nie tylko na swoim moto :notworthy:

 

Kumpel stwierdził "on tak ma" (ten motor) :crossy:

 

diagnoza ??

Edytowane przez jedrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ach zeby mi tak w koncu zaczelo wychodzic to dociazanie zewnetrznego podnozka...

Też bym chciał. Najpierw to do tego podszedłem jak kot do jeża ale potem już na każdym zakręcie (gdzie tylko był sens) próbowałem to robić i chyba coś w tym jednak jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a propos tego podnóżka. To ja znalazłem filmik instruktażowy jakiejś amerykańskiej szkoły, gdzie mówią, że ciężar na WEWNĘTRZNYM pegu, pozwala lepiej manewrować w samym zakręcie :D

 

dokładnie tutaj:

 

Moim zdaniem, a bardziej bazując na mojej mizernej praktyce, jak trochę ciężaru zostanie na wewnętrznym to nic wielkiego się nie przydarzy. Jak spuścimy półdupek z siedzenia to zewnętrzna noga, która jest wtulona w bak automatycznie przejmuje więcej ciężaru, czy tego chcemy czy nie. Ja nigdy się nie skupiałem aby przejęła cały. I tak głównym celem jest odciążenie rąk aby mieć lepszą kontrolę nad motocyklem i żeby nie opierać się na kierownicy.

 

Jeśli się jednak mylę to proszę mnie poprawić, ale mi się tak jeździ wygodnie i przede wszystkim pewnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zewnętrzną nogę wbijasz w podnóżek i dociskasz do zbiornika. Wewnętrzna stopa zwyczajnie opiera się na podnóżku. Rękoma nie opierasz się na kierownicy, ciało trzymasz kręgosłupem, a oczy patrzą na koniec zakrętu.

No i można pałować.

 

Tak jak Yuby napisał, wewnętrzna stopa opiera się dosyć swobodnie na podnóżku. Zewnętrzne noga oż dokolana przyciśnięta do motocykla.

http://p1.bikepics.com/pics/2010%5C11%5C20...101496-full.jpg

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj Skinner... :banghead: Póki pogodę mamy ładną i ciepło jeszcze, depnij się swoim sprzętem po jakiejś krętej trasie. Wybierz średni zakręt w lewo i jadąc z normalną dla tej drogi prędkością, spróbuj przejechać ten lewy winkiel trzymając kierownicę tylko prawą dłonią. Tylko uważaj na drzewa na poboczu. :biggrin: Zobaczysz co i jak.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam jak mnie uczył Tomek Kulik, to stopy opierają się śródstopiem na podnóżkach jak najbliżej motocykla, nogi przy zbiorniku, aby uniknąć kaczki.

A przy winklowaniu, ja opieram stopy praktycznie tylko na palcach, a wewnętrzną mam cofniętą, żeby mi nie urwało o asfalt.

No właśnie o to mi chodziło :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest do dupy, bo to są dwie rzeczy, przy których łatwiej skorzystać jedynie z delikatnego trącenie kierownicy

 

Napisal bys tak od razu i nie bylo by tej calej dyskusji, przecwskret to jedynie impuls.

 

:crossy:

 

dołożyć do tego właściwy... stóp, nacisk zewnętrznej stopy na podnóżek

 

 

ach zeby mi tak w koncu zaczelo wychodzic to dociazanie zewnetrznego podnozka...

 

dołożyć do tego właściwy... stóp, nacisk zewnętrznej stopy na podnóżek

 

ach zeby mi tak w koncu zaczelo wychodzic to dociazanie zewnetrznego podnozka...

 

Wewnętrzna stopa zwyczajnie opiera się na podnóżku.

 

Moze wiec laskawie wyjasnicie jeszcze w ktorym momencie dociazac te zewnetrzna stope na podnozku :icon_mrgreen:

 

Coby co niektorzy przy tym wyczynie w botanike nie poszli :icon_mrgreen:

 

 

Wewnętrzna stopa zwyczajnie opiera się na podnóżku.

 

Moze wiec laskawie wyjasnicie jeszcze w ktorym momencie dociazac te zewnetrzna stope na podnozku :icon_mrgreen:

 

Coby co niektorzy przy tym wyczynie w botanike nie poszli :icon_mrgreen:

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dalej jak wczoraj testowałem jazdę Electrą bez przeciwskrętu. No i da się. Ale pokracznie to wygląda, takie wychylanie się z moto podczas jazdy.No ale da się. Nacisk stopami też daje radę, leciałem po krętej trasie przez wiochy, prędkość ok.70-80km i na łagodnych winklach nie trzymając steru dało się lecieć po wyznaczonej linii bez problemu. No ale po co mi to, jak przeciwskręt to najłatwiejsza metoda. Docisku stopami nie stosuję zwykle bo nie potrzebny jest, mój sprzęt akurat bardzo wyraźnie reaguje na przeciwskręt.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...