Skocz do zawartości

Przeciwskręt dla początkujących.


Rekomendowane odpowiedzi

duży wpływ na efekt walenia sie motocykla w zakręt ma także zużycie ogumienia koła przedniego i łożysk główki ramy

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem na sieci taką informację i już całkiem zgłupiałem:

 

The bigger the trail, the bigger the 'lever' arm that the reactions (F or R)

have to work on, so the bigger the self correcting effect, the more stable the

situation and the bigger the force that the rider needs to put into the bars to

have any effect on where the bike is heading. (i.e. slower & heavier steering).

 

 

Tu jest obrazek poglądowy co to jest TRAIL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TRIAL jest wyprzedzeniem przedniego koła. Jest to odległość od punktu styku koła z jezdnią do punktu gdzie oś główki ramy jezdnię przecina. Tu na rysunku pokazana jest oś teleskopów, co jest błędem, gdyż oś teleskopów nie zawsze jest równoległa do osi główki ramy, o błędnym wyniku nie wspominając...

Wyprzedzenie przedniego koła jest odległością a nie kątem, jak niektórzy twierdzą.

 

PS. Proszę przetłumaczyć cytat Huberta, bo nie chcę narobić bałaganu ze swoim słabym angielskim...

Edytowane przez Tomek Kulik

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w skrócie:

 

Im większy TRAIL tym większe ramię dźwigni na jakiej siły F i R muszą pracować, więc większy efekt autokorekcji, bardziej stabilna sytuacja i potrzebna większa siła jakiej kierujący musi użyć na manetkach.

 

A tu jest źródło:

 

https://www-auth.cs.wisc.edu/lists/vfr/1997.../msg02100.shtml

 

TRIAL jest wyprzedzeniem przedniego koła. Jest to odległość od punktu styku koła z jezdnią do punktu gdzie oś główki ramy jezdnię przecina. Tu na rysunku pokazana jest oś teleskopów, co jest błędem, gdyż oś teleskopów nie zawsze jest równoległa do osi główki ramy, o błędnym wyniku nie wspominając.....

 

To fakt ten rysunek nei jest do końca udany. Mimo to mocno uogólniając można powiedzieć że im bardziej wysunięte koło tym większy TRAIL.

 

 

Ok wyjaśniło się doczytałem gdzieś że motocykl z dużym parametrem TRAIL jest ekstremalnie stabilny przy dużych prędkościach (nawet zbyt stabilny) ale przy małych prędkościach wymaga skupiania ciągłej uwagi na kierownicy żeby jechać prosto :icon_mrgreen:

Edytowane przez hubert_afri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie takie moto z wywalonym kołem do przodu nawet po koleinach tnie prosto a skręcanie wymaga pewnej wprawy i bardziej topornie reaguje na przeciwskręt, trzeba użyć większej siły by go wytrącić z równowagi zwłaszcza przy wyższych prędkościach.

Skręcić takim amerykańskim chopperem z wywalonym na pótora metra kołem do przodu to prawdziwa sztuka :bigrazz:

Edytowane przez Luca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym cięższe moto i bardziej wysunięte koło przednie to tendencja walenia się w zakręty będzie większa.

wlasnie na odwrot , wystarczy spojrzec na motocykle sportowe

a i tendencja do latwego skrecania ma niewiele wspolnego z masa motocykla

Edytowane przez Bodzyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie na odwrot , wystarczy spojrzec na motocykle sportowe

a i tendencja do latwego skrecania ma niewiele wspolnego z masa motocykla

Jesteś pewien, że nie ma różnicy jak wali Ci się przy małej prędkości 300kg a 100kg..

Za to, czy się moto wali na zakrętach, czy nie, odpowiada ustawienie przedniego koła ale jak moto już ma tendencje do walenia się to jego waga ma znaczenie, zwłaszcza jak jesteś zmuszony podeprzeć się nogą.

No ale to jest tylko moje zdanie i nie koniecznie musi być słuszne.

Edytowane przez Luca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba się nie rozumiemy. Piszemyw tym momencie o tendencji moto do walenia na zakrętach a nie o technice jazdy.

Z samą tendencją jako tendencją do walenia się motocykla ciężar nie gra roli tylko położenie przedniego koła tak jak było to wcześniej wyjaśniane ale gdy ta tendencja podczas jazdy daje o sobie znać to masa moto nie jest bez znaczenia jak wali się 300kg, czy 100.

Nie wiem, nie umiem tego wyjaśnić.

Edytowane przez Luca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciwskręt

:crossy: Typ motocykla jest nieistotny.

 

??? Motocykle z wysoko polozonym srodkiem ciezkosci, malym wyprzedzeniem, waskim tylnym kapciem beda latwiej reagowac na przeciwskret niz te z nisko psc, duzym wyprzedzeniem i szerokim k.

 

Zasada taka sama, skutek inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kumam ale w zakrecie takze masa nie ma znaczenia , bo pochylenie motocykla kontrolujesz gazem i przeciwskretem

Tak to my możemy nawet do końca roku dyskutować, zastosuj to samo przy prędkości parkingowej gdzie siła odśrodkowa jest mała. Motocyklem bez tendencji do walenia się na boki, między pachołkami przejedziesz bez najmniejszego wysiłku, potem przejedż to samo moto z dużą tendencją do utraty stabilności przy skręcie i trzeci raz to samo wciskając obciążenie po 25kg do każdej z sakw po bokach.

Gwarantuje Ci, że odczujesz różnicę podczas manewrowania między pachołkami.

O np. worek ziemniaków na zbiorniku też będzie dobry jak nadal będziesz miał wątpliwości co do znaczenia masy w pokonywaniu zakrętów. Za moich początków miałem taki experymwnt na WSK i nie było łatwo zwieźć całe wykopki. :icon_twisted:

W fizyce nic nie ginie i masa ma znaczenie zwłaszcza gdy coś nie wychodzi tak jak powinno :buttrock:

Tyle już się więcej nie upieram przy swoim bo to zaczyna być nudne.

Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...