Skocz do zawartości

rozmiar płytek zaworowych gsx600f


kmc
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Echh KMC cytryniarzu, kupiłeś jednak Zuzę...???

 

A co do płytek to 17 zeta to taniocha... przecież 10 zeta kosztują do Punta...

 

Trzymaj się.

 

 

siła wyższa i skrzypce. Brak środków. Ty nie mniej do Duca wróce na pewno.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema !

 

te 17 zeta to jak by dawali gratis i jeszcze doplacali. Jak zmienili mi w mojej to za wymiane plytki i regulacje zaplacilem 340,-€

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy będzie niegrzecznie, jeśli spytam jak można to ew. poznać? Generalnie w ubiegłym roku- październik - na badaniu Dekry mam wpisane 18500 km. Pod deklem, czysto, ładnie, wałki bez wyraźnych rys. Kompresja, ale na zimnym silniku, 9,8 +/- 0,3

 

Co w tym niegrzecznego :banghead:. Spoko. Tylko mnie zainteresowały te odchyłki od normy, być może pierwszy raz ktoś tam zerknął tutaj. Też mam teraz na warsztacie "imbryka" z bardzo dużymi luzami zaworowymi, ale nikt nie wie kiedy był robiony ostatni serwis. Malo robię tych motocykli, ale potwierdza się tendencja do zwiększania luzów. Banditów i "jajek" za to robię całą masę, w tym kilka systematycznie od kilku sezonów i mam sprawdzone tendencje do zmian. Przy terminowym serwisie nie są one duże. Ustawia się dosłownie kilka zaworów i to dla zasady. Np luz na wydechu ma być 0.18 - 0.23 i jak jest w górnej granicy to niejako na zapas robię środkowe 0.20, tak samo jak mam graniczne 0.18 mm. Nie pozostaje Ci nic innego jak prawidłowe ustawienie luzów, ale sprawdź je potem nie po 12 tys, tylko po 6. też dla świętego spokoju, sam to robisz, więc ryzykujesz tylko poświęcony czas.

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malo robię tych motocykli, ale potwierdza się tendencja do zwiększania luzów. Banditów i "jajek" za to robię całą masę, w tym kilka systematycznie od kilku sezonów i mam sprawdzone tendencje do zmian. Nie pozostaje Ci nic innego jak prawidłowe ustawienie luzów, ale sprawdź je potem nie po 12 tys, tylko po 6. też dla świętego spokoju, sam to robisz, więc ryzykujesz tylko poświęcony czas.

 

Pawel

 

taki też mam plan i zamierzenia. Przy okazji, biorąc pod uwagę to co napisałeś zdecydowałem sie, w sytuacji wybor ciaśniej-luźniej, ustawiać zawory ciaśniej. Oczywiście staram sie optymalnie ustawić je na środku tolerancji, jednak ze względu na skok płytki co 0,05 nie zawsze sie to udaje.

 

BTW płytki to jednak nie jest dobry pomysł :-) o tyle, że w przypadku regulacji śrubowej moto ustawiasz i wyjeżdzasz, odpada czas oczekiwania na płytki :-( W moim przypadku to i tak będzie tylko 5 dni.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Pozwoliłem sobie odświeżyć temat.

 

Chce pomierzyć luzy zaworowe w swojej GPz550, 2 zawory na cylinder, regulacja płytkowa, 2 wałki rozrządu.

 

Czy wystarczy zdjąć pokrywę zaworów i pomierzyć luzy na poszczególnych zaworach bez obracania wałków, czy też raczej wałki muszą być ustawione w odpowiedniej pozucji do zaworów a raczej szklanek w czasie mierzenia luzów poszczególnych zaworów, jeżeli tak, to jak? czy np na wałkach są jakieś oznaczenia... czy ustawia się to inaczej?

 

Czy uważacie że bez doświadczenia w tej dziedzinie jestem w stanie samodzielnie POMIERZYĆ luzy zaworów.

 

Dziękuje za zainteresowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenie luzow nie powinno sprawic ci trudnosci, jezeli pamietasz ze do wykonania pomiaru zawor musi byc zamkniety.

Zdejmujesz pokrywe zaworow i maly dekielek przykrywajacy czujnik obrotow z boku silnika, tak zeby moc krecic walem, sprawdzasz ktore zawory sa zamkniete ( krzywka walka odwrocona odwrotnie do zaworu ) i mierzysz na nich luzy. Potem przekrecasz wal, tak aby zamknac zawory dotychczas uchylone i mierzysz reszte.

Najlepiej zrobic sobie schemat ulozenia zaworow na kartce i po zmierzeniu wpisywac wyniki zeby sie nie powtzrzac, albo czegos nie opuscic.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za ekspresową odpowiedź :crossy:

 

Czy zamiast zdejmować ten dekielek, żeby kręcić wałem mógłbym obracać kołem na biegu?

 

Jeżeli nie to który dekielek odkręcić, z prawej strony czy z lewej i czy przedtem spuścić olej czy nie jest to konieczne?

 

Dekielki oznaczone na zdjeciach czerwonymi strzałami.

 

Mam jeszcze jedno pytanie w silniku są wycieki z pod głowicy i cylindrów, w miejscach, które oznaczyłem na niebiesko-biało, wycieki są niewielkie bo na 1000km uzupełniam około 200ml oleju, zastanawiam się czy jak bede miał zdjętą pokrywę zaworów, mógłbym dokręcić śruby głowicy, czy to coś da? Czy lepiej tego nie tykać i wymienić te uszczelki gdy będzie wymieniany rozrząd, a na razie jeździć i pilnować oleju?

 

lewa strona:

silnikgpz550lewamg9.th.jpg

 

prawa strona:

silnikgpz550prawasg0.th.jpg

 

Zdjęcia poglądowe, mój silnik jest w motorze.

 

Dziękuje za uwagę i pomoc.

Edytowane przez rzerzuch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz skoro nawet tego nie wiesz to moze lepiej sobie odpusc :)?

 

wiec z prawej strony nakladasz nasadke na klucz od kola magnesowego i krecis, spuszczanie oleju nie jest konieczne. A nie masz na tym deklu takiej plastikowej odkrecanej zaslepki? k ltd była, odkrecalo sie ja duuuzym plaski wkretakiem i nie trzeba bylo zdejmowac "dekla". Jesli nei jestes pewien kiedy masz wlasciwe polozenie krzywek, wloz przez otwor na swiece do cylindra dlugi srubokret i mierz kidy tlok bedzie najwyzej.

Dociagnac cylindry i glowice, mozesz probowac, ale wylacznie za pomoca klucza dynamometrycznego i znajac odpowiedni moment! Jesli sie okaze ze wszystko dokrecone jest z walsciwym momentem, czeka Cie wymiana uszczelek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz skoro nawet tego nie wiesz to moze lepiej sobie odpusc mrugacz.gif?

 

Jednak spróbuje, kiedyś trzeba zacząć.

 

U mnie będzie trzeba odkręcić dekielek, nie mam zaślepki. Co do dociągnięcia śrubek, to klucz dynamometryczny posiadam i nawet posłużyć się nim potrafię. :biggrin: Jak znajdę momenty i kolejność dociągania śrub to spróbuje je dociągnąć przy okazji. Chociaż obawiam sie że za wiele to nie pomoże. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i pomierzyłem luzy. Wydechowe w granicach tolerancji 0,15 do 0,25 ale zbliżają się do wartości minimalnej. Ssące też w granicach tolerancji 0,10 do 0,20 i też zbliżają sie do wartości minimalnej oprócz jednego skrajnego który jest już poniżej 0,10. Wniosek trzeba oddać do regulacji.

 

Moje pytanie jest takie, czy luzy wraz z rosnącym przebiegiem się zmniejszają? Na to wygląda, chociaż myślałem że jest zgoła odwrotnie. I czy w związku z tym ustawić wszystkie luzy w okolicach górnej granicy luzu bo i tak wraz z rosnącym przebiegiem luzy będą sie kasować?

 

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie jest takie, czy luzy wraz z rosnącym przebiegiem się zmniejszają? Na to wygląda, chociaż myślałem że jest zgoła odwrotnie. I czy w związku z tym ustawić wszystkie luzy w okolicach górnej granicy luzu bo i tak wraz z rosnącym przebiegiem luzy będą sie kasować?

 

Dzięki za pomoc.

 

no wlasnie w gsxf jest raczej dendencja do rosniecia luzow, ale u Ciebie moze byc odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i pomierzyłem luzy. Wydechowe w granicach tolerancji 0,15 do 0,25 ale zbliżają się do wartości minimalnej. Ssące też w granicach tolerancji 0,10 do 0,20 i też zbliżają sie do wartości minimalnej oprócz jednego skrajnego który jest już poniżej 0,10. Wniosek trzeba oddać do regulacji.

 

Moje pytanie jest takie, czy luzy wraz z rosnącym przebiegiem się zmniejszają? Na to wygląda, chociaż myślałem że jest zgoła odwrotnie. I czy w związku z tym ustawić wszystkie luzy w okolicach górnej granicy luzu bo i tak wraz z rosnącym przebiegiem luzy będą sie kasować?

 

Witam ponownie.

 

Doradzicie mi koledzy mechanicy czy w tej sytuacji ustawiać wszystkie zawory w górnej granicy tolerancji czy też tylko ten jeden, który ma za mały luz ustawić w dolnej granicy tolerancji a reszty nie ruszać i pojeździć trochę i skontrolować w którą stronę zmienią sie luzy. Niestety jak go kupiłem rok temu nie mierzyłem luzów i nie wiem w którą stronę sie zmieniły i czy sie zmieniły.

Dodam że moto ma 70k przebiegu według licznika z czego 10k moje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...