Skocz do zawartości

Problem z autem...


Dziki_YZF
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a mi się wydaje że odma puszcza do rury ssącej i zamiast olej spływać do filtra powietrza jedzie przez turbo intercooler az na przepustnice i do kolektora. Jakby turbo puszczało to chyba było by widać fioletowy syf z rury nawet na ciepło, bo na zimno to jeszcze do przyjęcia.

Jedz do specjalisty, albo jak nie masz kasiory to pogódz się z tym i czekaj, może samo przejdzie :icon_biggrin:

Ludzi sie hoduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mi się wydaje że odma puszcza do rury ssącej i zamiast olej spływać do filtra powietrza jedzie przez turbo intercooler az na przepustnice i do kolektora. Jakby turbo puszczało to chyba było by widać fioletowy syf z rury nawet na ciepło, bo na zimno to jeszcze do przyjęcia.

Jedz do specjalisty, albo jak nie masz kasiory to pogódz się z tym i czekaj, może samo przejdzie :biggrin:

 

Dobrze kominujesz: mgła olejowa z odmy + sadza z recyrkulacji spalin= niesamowity syf w kolektorze dolotowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sadza z EGRa jak najbardziej ale z tego co wiem to olej wali głównie ze sprężarki dlatego go tak ładnie wrzuca aż do kolektora :banghead:

 

A na odmie w wyhebolonym silniku też jest ładne ciśnienie...

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sadza z EGRa jak najbardziej ale z tego co wiem to olej wali głównie ze sprężarki dlatego go tak ładnie wrzuca aż do kolektora :P

 

A na odmie w wyhebolonym silniku też jest ładne ciśnienie...

 

 

No tu bym z Toba polemizował - ZTCW to lekko zaolejone kanały dolotowe i orurowanie IC to normalka w silnikach doładowanych w których odma wpuszczona jest do dolotu przed turbiną. U mnie było tak od nowości a silnik nie brał ani grama oleju pomiędzy wymianami. Po prostu turbina "wysysa" mgiełkę olejową z odmy.

 

Kiedyś chciałem być mądrzejszy od gości z Wolfsburga i wypuściłem odmę pod auto. Było ok do czasu gdy przy -20st odrobiny zamarźniętego śniegu zatkały odmę i ciśnienie wywaliło mi olej do wydechu. Jak zobaczyłem że auto ciągnie za sobą "grilla" to już myślałem że po sprężarce ale skończyło się na jeździe na holu z W-wy do Otwocka (przy -20st to był niezły hardcore bo nie mogłem odpalić silnika) i wymianie dwóch uszczeleczek które wywaliło ciśnienie :lapad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sadza z EGRa jak najbardziej ale z tego co wiem to olej wali głównie ze sprężarki dlatego go tak ładnie wrzuca aż do kolektora :lapad:

 

A na odmie w wyhebolonym silniku też jest ładne ciśnienie...

 

Nie chce podważać nikogo wypowiedzi, ale to co tu piszesz to są kompletne bzdury. Jeżeli silnik ma zamontowane turbo to węże zawsze będą mokre to jest normalne. I turbo jedynie jak bedzie puszczać to jest mokry wydech od oleju i "żre" go strasznie szybko. Jedyną mądrą wypowiedź jaką znalazłem w tym temacie to wypowiedz piotrausgsx. To tak offtopic.

 

A w problem jaki ma założyciel tematu (nie pamiętam nicku:P) to jest prawdopodobnie pompa wtyrskowa. Pompa w Twoim Oplu ma sterowanie elektroniczne z tego co wiem. I ta owa elektronika czasami się "zacina". Wcześniej w temacie koledzy mówili o pompie wtryskowej i mieli rację, wiem że naprawa takiej pompy kosztuje w Pile woj. wielkopolskie około 500-600zł. Najlepiej jakbyś podjechał do wyspecjalizowanego zakładu aby postawić odpowiednią diagnozę.

 

Pozdrawiam.

 

Aha i jeszcze chciałem dodać że ten syf w kolektorze dolotowym bierze się z tego że olej wydziela opary jak również paliwo z mieszanką powietrzną, plus do tego jakies drobne zanieczyszczenia i nazbiera sie owy nagar. Spróbój Dziki YZF również przyczyścić w benzynie ekstrakcyjnej lub płynie ARVA kolektor. W tym kolektorze są takie przepustnice, ale z tego co wiem a Oplu jeżeli jest zabrudzony kolektor, to Opel wyposażony jest w czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym i w momencie gdy ciśnienie to jest za niskie/wysokie zaraz na dobrym komputerze do diagnostyki komputerowej wyskakuje błąd.

 

Możecie sobie myśleć że piszę bzudry. Ale przchodziłem specjalne szkolenia w tej dziedzinie, czyli mechanice i elektronice samochodowej i wiem co z czym sie je. Mimo mojego wieku jest to może niemożliwe, ale mój tata prowadzi warsztat samochodowy i takie problemy to normalność.

 

Jeszcze raz pozdrawiam.

Edytowane przez urban
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Urban mieszasz strasznie i to właśnie Ty wypisujesz bzdury. Nagar w dolocie, to działanie EGR+ mgła ol. z odpowietrzenia ,ktorą zasysa turbo, ew. samo turbo, ale to wtedy objaw dużego zużycia połączonego z dość dużym "braniem oleju" i dymieniem. Nie dość ,że ta pompa wtr. ma sterowanie el., to posiada jeszcze na sobie oddzielny sterownik(komputer), wiec elektroniki i instalacji el. do zepsucia jest tam sporo... Koszt jaki podajesz z naprawą tej pompy to zajebiście optymistyczna wersja, z którą właściwie sie nie spotkałem ,przeważnie to było od 800- 2300. Czujnik ciśnienia ,o którym piszesz to jeden z wielu czujników w tym silniku a czemu sie go czepiłeś to nie wiem... Turbina i egr jest tak sterowane ,zeby cisnienie bylo w zakresie pomiarowym a czujnik sluzy do jego sprawdzania. Egr'a wlasciwie przynajmniej w tym silniku nie mozna zaslepic, bo system to wykryje na podstawie sygnalu (w okreslonych momentach) z przeplywomierza powietrza i bedzie tez strata w mocy i potem tryb awaryjny. Nie widziałem jeszcze zadnego turbo diesla, bez jakiegos, wiekszego, lub mniejszego syfu w dolocie. Niestety co jakiś czas, trzeba wyczyścić kolektor dolotowy z tego zaolejonego nagaru z sadzy i sam zawór egr... Co do diagnostyki, to samo odczytanie błędów, to se możesz w tym aucie zrobić kawałkiem drutu ;) A ja polecam znalezc pożądny warsztat, bo raczej sobie z tym sam nie poradzisz... Ale nie taki co po podłączeniu kompa za 2min powie, ze wszystko jest oki, bo błędów brak... Tylko trzeba niestety autko zostawic na konkretna diagnoze. Powodzenia i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi Kolego nitroMCZ przeczytaj uważnie mój post i Twój - o tym samym mówiłem. Tylko jeżeli twierdzisz że nagar w dolocie to działanie EGR z oparami, to powiedz mi skąd bierze sie taki nagar w silniku ZI?? Np mój golf II 1,3i CAT?? No fakt w dieslu przyczynia się do powstawanie tego nagaru. I powiedz mi jak w samochodzie wyposażonym w złącze OBDII jakie posiada np Astra z tego tematu, lub w samochodzie posiadającum linie CAN sprawdzisz kody błędów za pomocą drucika?? Sposobem wyświetlania sygnałów świetlnych możesz tak sprawdzić elektronikę silnika np, w Audi 80 B3. Ale ja nawet nie bawie się drutami ponieważ posiadam w swoim "arsenale" oryginalne okablowanie do tego modelu. I również nie rozumiem gdzie twoje oburzenie starszy Kolego nitroMCZ??

 

Pozdrawiam i pełen szacunek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urban, jakiekolwiek przeszkolenia w mechanice i elektronice najczęściej są niczym w porównaniu z wieloletnim doświadczeniem w naprawach i diagnozowaniu pojazdów.

 

Piotrusgsx nie bardzo wiem jak potrafisz odróżnić olej wyssany przez odmę od oleju wyssanego przez uszczelnienia ceramiczne w sprężarce bo to ten sam olej, a lekko przepuszczające uszczelniacze wcale nie muszą oznaczać dużego zużycia oleju.

Nie jest to w sumie istotne, doloty faktycznie zawsze są mniej lub bardziej zasyfione.

 

A propos tematu: spotkałem się kiedyś z podobnym przypadkiem, winna była wtyczka z wiązki biegnącej do pompy, była zaolejona i dodatkowo jej się dostało przy myciu silnika. Nie było błędu na kompie a silnik wariował w całym zakresie obrotów.

 

PS mozna bez problemu drutem wyświetlić kody błędów w astrze turbodieslu ale nie pamietam dokładnie w jakim modelu.

Edytowane przez Browarny

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Piotrusgsx nie bardzo wiem jak potrafisz odróżnić olej wyssany przez odmę od oleju wyssanego przez uszczelnienia ceramiczne w sprężarce bo to ten sam olej, a lekko przepuszczające uszczelniacze wcale nie muszą oznaczać dużego zużycia oleju.

Nie jest to w sumie istotne, doloty faktycznie zawsze są mniej lub bardziej zasyfione.

 

Po nitce do kłębka - skoro rury dolotowe są już zaolejone przed turbiną i ślad zaczyna się przy odmie (wcześniej jest tylko przepływomierz i filtr powietrza), do tego rury na odcinku turbo - intercooler są tak samo zaolejone jak rury przed turbiną to chyba można stwierdzić że to właśnie z odmy?

 

 

A propos tematu: spotkałem się kiedyś z podobnym przypadkiem, winna była wtyczka z wiązki biegnącej do pompy, była zaolejona i dodatkowo jej się dostało przy myciu silnika. Nie było błędu na kompie a silnik wariował w całym zakresie obrotów.

 

 

 

Bardzo dobry pomysł - przy takich nieregularnych usterkach prześwietlenie wtyczek i wiązki to podstawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi Kolego nitroMCZ przeczytaj uważnie mój post i Twój - o tym samym mówiłem. Tylko jeżeli twierdzisz że nagar w dolocie to działanie EGR z oparami, to powiedz mi skąd bierze sie taki nagar w silniku ZI?? ...

Pozdrawiam i pełen szacunek.

 

Kolego Urban zanim zaczniesz nas tu swoimi "madrosciami" zasypywac, przeczytaj wpierw temat od poczatku i zobacz o jakim silniku jest tu mowa :icon_razz: Nas nie inetersuje co ty wiesz tylko jaka moze byc przyczna, skutkow pracy silnika opisanymi przez autora tego tematu....

:lalag:

 

P.S.

Jak dla mnei to elektronika gdzies podaje falszywy sygnal, nie ma dobrego styku, lacza gdzies zwieraja etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Zatankowałem dieslem v power i dolałem super hiper gówna STP które jest takie super zajebiste i dalej szarpanie sie zdarza a co gorsze coraz częściej... Może jest ktoś z Wrocławia kto mógłby podać mi namiar na jakiegoś dobrego fachowca który będzie wiedział o co chodzi. Jeszcze kilka dni i podpalę dziwke!!!

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...