Adbin Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 Witam. Na rynku jest dostępna szeroka gama zamienników orginalnych filtrów powietrza takich firm jak np: EMGO; MIW-Meiwa ; DELO; Champion; HifloFiltro; itp I tu rodzi sie pytanie czy jest miedzy nimi jakaś różnica w jakości? :icon_question: Czy jest jakaś odczuwalna różnica przy zakładaniu poszczególnego filra? Która firmę byście polecili - jakie wam najbardziej pasują? Podzielcie sie swoimi obserwacjami. Pozdr Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andre-20 Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 Moim zdaniem standardowe filtry są wystarczajace chyba ze zamierzasz jezdzic na torze lub innych wyscigach. Słyszałem opinie ze np w KN lubią wystepowac "dziury" w przyspieszeniu co moze powodowac nie przewidziane zachowanie maszyny. Gdybym miał wybierac brałbym Championa, moze Hiflo, tak naprawde ogromnej róznicy nie odczujesz bo sa na podobnym poziomie. Np do mojej CBR standard hiflo kosztuje 100zł a KN 260zł. Szkoda przepłacac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MadMax997 Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 Może i szkoda przepłacać, ale sądzę, że to bardziej zależy od użytkowania moto. Ja zdecydowałem się na zakup K&N do FJ. Raz na połowę sezonu z puszki filtra wywalam tonę puiachu, zdechłego kota i inne takie. Nie wiem gdzie ja się nią włóczę ale filtr zasyfiony na maxa. Czyszczę wszystko i jest git. VTR natomiast po mieście śmiga i zawsze filterek do wymiany jest czyściutki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 Może dal niektórych KN to wyrzucone pioeniądze bo nikt niew spojrzy na to w ten sposób, że przy następnej okazji kupujesz nowy filtr a KNa po prostu czysciasz i nasączasz i i ciśniesz dalej... Po założeniu KNa trzbe azrobić regulacje układu zasilania bo zmieniają się parametry i podciśnienie w airboxie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabio Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 (edytowane) Jesli chodzi o jakosc to zdecydowanie odradzam hiflo filtro przynajmniej jesli chodzi o model do Vl1500.Orginal jest zrobiony z wlokniny jakiejs a hiflo z papieru.Zaczyna padac zdecydowanie wczesniej niz "orginalny" suzuki bo mniej wiecej okolo 10 tys km ,podczas gdy genuine spokojnie wytrzymuje 18 tys km do zalecanej wymiany przez producenta moto.Przy XV750 uzywalem MIW i jakosciowo byly identyczne.Chodza ploty ze MIW dostarcza genuine dla Yamachy a EMGO dla Suzuki ale ile w tym prawdy nie wiem.W moim przypadku filtr kosztuje 147 zł orginał więc kupno K&N jest opłacalne jeśli dłużej będziemy śmigać moto co uczynię prawdopodobnie niebawem ale nie stozki tylko wkład wyglądający jak orginał gdzie nawet producent podaje iż nie potrzebna jest regulacja co potwierdzone jest w praktyce przez znajomych a moze silnik V sa mniej wrazliwe na te zmiany.Dla swietego spokoju mozna regulacje zrobic.Zakup K&N jednorazowy na cale zycie moto jedynie raz na jakis czas trzeba kupic olejek i detergent do prania filtra jak się wyczerpie który i tak wystarcza na kilka czyszczeń. Edytowane 30 Listopada 2006 przez Fabio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 Gwarancja jest limitowana do miliona mil... jak ktoś przejedzie powyżje i mu się taki filterek rozleci to już go gwarancja nie obejmuje :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_o Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 (edytowane) Kupiłem kiedyś EMGO do GPX.Okazał się gorszy w porównaniu do Championa.Słabo pasował do obudowy filtra (luźny) i jeszcze materiał zaczął się kruszyć. Pozdr. Edytowane 30 Listopada 2006 przez bodek_o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabio Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 Gwarancja jest limitowana do miliona mil... jak ktoś przejedzie powyżje i mu się taki filterek rozleci to już go gwarancja nie obejmuje :notworthy: dokładnie ale w moim przypadku to na cale zycie motocykiela choc staram sie nie zchodzic z motura :) to nie dam rady chyab ze by znalazl jakiegos rumaka co by przypasowal do konca zycia to moze moze kto wie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark_rider Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 Miałem zamiar założyć podobny temat, więc podepnę się tutuaj. Sprawa wygląda tak: W larssonie do Virago XV 750 oferowane są następujące filtry powietrza: http://sklep.larsson.pl/?a=c3&mymoto=10230...a1afc51c7c6ad26 Jak widać różnica w cenie pomiędzy MIW-Meiwa a Hiflo wynosi prawie 40zł. To tak jakbym kupił dwa Hiflo za cenę MIW'a... Pytanie brzmi: czy to się opłaca? Producent zaleca wymiane co 6 000 km. Czy zatem jest sens płacić dwa razy więcej za filtr? Myślę, że jakby ten Hiflo nie był tandetny to 6000 wytrzyma... Chyba :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarianKa Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 Mam świeżo założonego KNa, w TDMie różnica była niewielka, parędziesiąt PLN, a jak napisał PGR można jechac do oporu. No i u mnie nie trzeba było nic regulować - piprzona elektronika czasem się przydaje :icon_mrgreen: Cytuj Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 MarianKo, a zdołałeś wyczuć jakąś różnicę po zmianie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 Miałem zamiar założyć podobny temat, więc podepnę się tutuaj. Sprawa wygląda tak: W larssonie do Virago XV 750 oferowane są następujące filtry powietrza: http://sklep.larsson.pl/?a=c3&mymoto=10230...a1afc51c7c6ad26 Jak widać różnica w cenie pomiędzy MIW-Meiwa a Hiflo wynosi prawie 40zł. To tak jakbym kupił dwa Hiflo za cenę MIW'a... Pytanie brzmi: czy to się opłaca? Producent zaleca wymiane co 6 000 km. Czy zatem jest sens płacić dwa razy więcej za filtr? Myślę, że jakby ten Hiflo nie był tandetny to 6000 wytrzyma... Chyba :DZ tego co zauwazylem u siebie, to filtry Hiflo sa jakby gorzej wykonane-zdazylo sie ze metalowa czesc filtra nie chciala sie za bardzo kupy trzymac :P Dlatego dokladam troszke i zawsze kupuje MIW-tam takich problemow nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 1 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2006 Czolem! Do GSa jeszcze kupilem Meiwe. Do CB juz mialem klopot z kasa i kupilem Hiflo. Teraz do TDM850 tez Hiflo i... nie zauwazylem roznicy :).Owszem, Meiwa jest staranniej wykonana, ale to wszystko. Pozdrawiam PSHeheh, a ostatnio sie przekonalem, ze z GSa wyciagnalem (jak sadze) filtr K&N jako zuzyty i wsadzilem Meiwe :P. Boze, ten motór przestal wtedy jezdzic. Jak sie okazalo, ustawienia zmienione - 4x wieksze luzy zaworowe (choc nie wiem czy to nie zaniedbanie) i wieksze dysze w gaznikach (135).Swoja droga lezy mi ten filtr K&N z GSa gdzies w garazu. Ktos chce :flesje:? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabio Opublikowano 1 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2006 Miałem zamiar założyć podobny temat, więc podepnę się tutuaj. Sprawa wygląda tak: W larssonie do Virago XV 750 oferowane są następujące filtry powietrza: http://sklep.larsson.pl/?a=c3&mymoto=10230...a1afc51c7c6ad26 Jak widać różnica w cenie pomiędzy MIW-Meiwa a Hiflo wynosi prawie 40zł. To tak jakbym kupił dwa Hiflo za cenę MIW'a... Pytanie brzmi: czy to się opłaca? Producent zaleca wymiane co 6 000 km. Czy zatem jest sens płacić dwa razy więcej za filtr? Myślę, że jakby ten Hiflo nie był tandetny to 6000 wytrzyma... Chyba :D ja brykalem na MIW-ie tylko spokojnie wymienialem co 12 tysi gdyz po 6 tysiach filtr nie byl nawet lekko zabrudzony,dopiero przy 12 tysiach robil sie miejscami lekko szary wiec spokojnie mozesz darowac sobie wymiane co 6 tysi chyba ze jezdzisz caly czas po polach ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarianKa Opublikowano 1 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2006 MarianKo, a zdołałeś wyczuć jakąś różnicę po zmianie? Nie zauważyłem, ale wracałem tylko kawałek z serwisu i motocykl ogólnie chodzil lepiej (świeży syntetyk, zawory podregulowane, inne pierdółki). A wiosną jak ruszę, to już nie będę pamiętał różnicy. Zresztą te 2-3 KM mnie nie halo, ważniejsze to, że wymieniać nie trzeba będzie! Cytuj Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.