Skocz do zawartości

Czy motor jest prosty?


lonek22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. NIe dawno pytalem sie o sposb zamocowania moto na przyczepce. Dzis jednak dosiadlem go bo ladna pogoda i dojechalem jakos ok 70km, a juto na przeglad do serwisu Kawy. W czasie jazdy jednak mialem pewnie obawy co do "prostosci" ramy moto. Dziwna rzecz: im szybciej jade tym moto jedzie lepiej, poprostu ok, trzyma sie prostej linni. Natomiast jadac wolniej mam takie wrazenie ze mi tyłem prowadza. Moze to kwesta nawierzchni, bo koleiny itp, wilgotnej nawierzchni. Jade od Wesołej w kierunku Wawy dwupasmówką trzymajac motor bo mi lekko lata :crossy: a tu mnie gosciu smiegnał szybkim sprzetem zmieniajac pasy, przy okazji pozdrawiajac mnie. Moze im ciezszy motor tym lepiej sie trzyma? Co wy na to? jakie sa wasze wrazenia? Jak zachowuje sie motor w czasie jazdy gdy jest skrzywiony? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy rama w moto jest proste to musisz popatrzeć na koła czy się pokrywają, albo w czasie jazdy puścić kierownice jak będzie ściągać to wiadamo co jest, przeglądnąc rame czy nie ma odprysków farby (chodzi mi o odpryski pod wpływem ugięcia) profesionalne sprawdzanie ramy jest chyba bardzo kosztowne nie wiem nie orientuje się

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy rama w moto jest proste to musisz popatrzeć na koła czy się pokrywają, albo w czasie jazdy puścić kierownice jak będzie ściągać to wiadamo co jest, przeglądnąc rame czy nie ma odprysków farby (chodzi mi o odpryski pod wpływem ugięcia) profesionalne sprawdzanie ramy jest chyba bardzo kosztowne nie wiem nie orientuje się

pzdr

 

a jakie moga bys inne przyczyny ze moto nie jedzie idelanie prosto po puszczeniu kierownicy?

w sensie jesli jechla a teraz nie jedzie bez mega dzwona w miedzy czasie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedną z najprostszych przyczyn takiego prowadzenia moto może być ustawienie tylnego koła na pałe. A mianowicie po naciągu łańcucha na oko może być krzywo skręcone tylne koło. Mozna w tym celu przyłożyć do koła jakąłś prostą listwę i sprawdzić jak się sprawa ma. Jeśli tu będzie ok a problem nie znika to trzeba dalej się martwić. Może być jakiś faler na przednim zawieszeniu a dalej co gorsza na ramie. Odnośnie dróg to też inna bajka. Na prostej dobrej drodze napewno moto musi zachowywać tor po puszczeniu kierownicy, tylko gdzie takową drogę spotkać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

ja sam wielkiego doświadczenia nie mam, ale ostatnio wałkowałem ten sam temat ze swoją Kawą. Sprawdź jeszcze jedną rzecz - drobiazg, ale może mieć wpływ. Ciśnienie w oponach.

Co do pomiaru ramy - od 150 zł (w warsztacie blacharskim we Wrocławiu) do 300 w serwisie Kawasaki w Wawie (500 z pomiarem zawieszeń).

Oby to była u Ciebie pierdoła jakaś, a nic poważnego.

 

Pozdrawiam

Łukasz vel Ten-Facet-W-Czarnym-Stroju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak kupiłem sprzęta, to raz go ściągało, raz nie. Myślałem że rama jest krzywa na bank. Niedawno przy sprawdzaniu moto, okazało się, że łożyska główki ramy były zbyt mocno dokręcone. Dlatego, na to też trzeba uważać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam nie mam doświadczenia ale...

...ostatnio znajomy mechanik z serwisu motocyklowego nie potwierdził moich słow odnośnie puszczania kierownicy w czasie jazdy np. przy prędkości 100km/h.

Powiedział, że rama może być tak "ponaciągana" że nawet po dzwonie jedzie proste. A wiadomo przy naciąganiu, uginaniu, prostowaniu ramy powstają niewidoczne pęknięcia w ramie co prowadzi do ciągłego pękania aż się złamie...

Nie wiem czy to dokładnie tak ale coś w tym musi być.

 

Oby twoja była prosta.

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz sprawdzicz czy rama jest prosta musisz pojechać na laserowe badanie ramy . A takie sprawdzanie po śladzie na piasku, czy też inne badanie wzrokowe nie ma najmniejszego sensu...

 

Jeśli chodzi o inne powody samoczynnego skręcania motocykla to:

 

- Krzywo ustawione lagi na półkach,

 

- Niesymetryczne ustawienie tylnego koła ( związane z regulacją łańcucha napędowego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można napompować w koła po 3-3,5 bar i przejechać przez kałużę.

a co wężykowania to :

 

mało powietrza w tylnym kole

coś z łożyskiem główki ramy

luzy na wachaczu/tylnym kole

 

a lagi to można sprawdzić na tokarce

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za sugestie. Jutro odstawiam moto do pzregladu w serwisie Kawasaki w Wawie: przede wszystkim reg. zaworow, czysczenie gaznika i takie tam. Przy okazji zapytam sie o tę sprawe o którą w tym poscie Was pytałem. Jak bede cos wiedzial, jak cos mi oni zasugeruja i podpowiedzą, to tutaj sie tym z Wami podziele. Moze cos nowego ciekawego sie pojawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można napompować w koła po 3-3,5 bar i przejechać przez kałużę.

a co wężykowania to :

 

mało powietrza w tylnym kole

coś z łożyskiem główki ramy

luzy na wachaczu/tylnym kole

 

a lagi to można sprawdzić na tokarce

to z przejechaniem przez kałuze to chyba jakis żart jakbys wiedział jakimi prawami fizyki rzadzi sie jazda motocyklem to wiedziałbyś ze to jedno wielkie wężykowanie niezuwazalne dla kierowcy (polecam lekture Motocyklista Doskonały albo niektóre artyk. z Motocykla) jazda po kałuży to jakaś bzdura chociażby dlatego ze nie da sie idealnie w danym momencie pojechać prosto itd. co do sprawdzania geometrii ramy pozostaje jedynie pomiar w odpowiedniej stacji lub serwisie np w Bielsku laserowy pomiar ramy wszystkich elementów geometrii wyprzedzenia itd kosztuje ok 220 zł wtedy mamy 100% ocene geometrii naszego moto a po kałużach to nie jeździj bo trochę ślisko jest POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bielsku laserowy pomiar ramy wszystkich elementów geometrii wyprzedzenia itd kosztuje ok 220 zł wtedy mamy 100% ocene geometrii naszego moto

 

Sprawdzą rame na kompletnym złożonym moto czy trzeba sama rame dostarczyć ? ew z silnikiem i wahaczem np?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzą rame na kompletnym złożonym moto czy trzeba sama rame dostarczyć ? ew z silnikiem i wahaczem np?

mozesz przyjechac kompletnym motocyklem nie potrzeba go jakos mocno rozbierać jezeli chodzi o pomiar samej ramy z wahaczem to moze też jest taka mozliwość (napewno trzeba jeszcze koła dołożyć) ale nie chciałbym Cie wprowadzać w bład zadzwoń i sie zapytaj oni zawsze reklamują sie w giełdzie motocyklowej i dizmarze jakbyś miał problem ze znalezieniem nr to sie odezwij ja Ci poszukam Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...