lonek22 Opublikowano 26 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2006 Witam. NIe dawno pytalem sie o sposb zamocowania moto na przyczepce. Dzis jednak dosiadlem go bo ladna pogoda i dojechalem jakos ok 70km, a juto na przeglad do serwisu Kawy. W czasie jazdy jednak mialem pewnie obawy co do "prostosci" ramy moto. Dziwna rzecz: im szybciej jade tym moto jedzie lepiej, poprostu ok, trzyma sie prostej linni. Natomiast jadac wolniej mam takie wrazenie ze mi tyłem prowadza. Moze to kwesta nawierzchni, bo koleiny itp, wilgotnej nawierzchni. Jade od Wesołej w kierunku Wawy dwupasmówką trzymajac motor bo mi lekko lata :crossy: a tu mnie gosciu smiegnał szybkim sprzetem zmieniajac pasy, przy okazji pozdrawiajac mnie. Moze im ciezszy motor tym lepiej sie trzyma? Co wy na to? jakie sa wasze wrazenia? Jak zachowuje sie motor w czasie jazdy gdy jest skrzywiony? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilQ_21 Opublikowano 26 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2006 czy rama w moto jest proste to musisz popatrzeć na koła czy się pokrywają, albo w czasie jazdy puścić kierownice jak będzie ściągać to wiadamo co jest, przeglądnąc rame czy nie ma odprysków farby (chodzi mi o odpryski pod wpływem ugięcia) profesionalne sprawdzanie ramy jest chyba bardzo kosztowne nie wiem nie orientuje się pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 26 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2006 Wydaje mi sie ze jesli byl by krzywy to im szybciej byś jechał tym bardziej by rzucało... Sprawdź luzy na łożyskach główki ramy, może wyważenie kół albo źle scentrowane koło przy naciąganiu łańcucha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michals Opublikowano 26 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2006 czy rama w moto jest proste to musisz popatrzeć na koła czy się pokrywają, albo w czasie jazdy puścić kierownice jak będzie ściągać to wiadamo co jest, przeglądnąc rame czy nie ma odprysków farby (chodzi mi o odpryski pod wpływem ugięcia) profesionalne sprawdzanie ramy jest chyba bardzo kosztowne nie wiem nie orientuje się pzdr a jakie moga bys inne przyczyny ze moto nie jedzie idelanie prosto po puszczeniu kierownicy?w sensie jesli jechla a teraz nie jedzie bez mega dzwona w miedzy czasie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 26 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2006 Jedną z najprostszych przyczyn takiego prowadzenia moto może być ustawienie tylnego koła na pałe. A mianowicie po naciągu łańcucha na oko może być krzywo skręcone tylne koło. Mozna w tym celu przyłożyć do koła jakąłś prostą listwę i sprawdzić jak się sprawa ma. Jeśli tu będzie ok a problem nie znika to trzeba dalej się martwić. Może być jakiś faler na przednim zawieszeniu a dalej co gorsza na ramie. Odnośnie dróg to też inna bajka. Na prostej dobrej drodze napewno moto musi zachowywać tor po puszczeniu kierownicy, tylko gdzie takową drogę spotkać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ucio Opublikowano 26 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2006 Witam, ja sam wielkiego doświadczenia nie mam, ale ostatnio wałkowałem ten sam temat ze swoją Kawą. Sprawdź jeszcze jedną rzecz - drobiazg, ale może mieć wpływ. Ciśnienie w oponach.Co do pomiaru ramy - od 150 zł (w warsztacie blacharskim we Wrocławiu) do 300 w serwisie Kawasaki w Wawie (500 z pomiarem zawieszeń).Oby to była u Ciebie pierdoła jakaś, a nic poważnego. PozdrawiamŁukasz vel Ten-Facet-W-Czarnym-Stroju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek8104 Opublikowano 26 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2006 Ja jak kupiłem sprzęta, to raz go ściągało, raz nie. Myślałem że rama jest krzywa na bank. Niedawno przy sprawdzaniu moto, okazało się, że łożyska główki ramy były zbyt mocno dokręcone. Dlatego, na to też trzeba uważać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulawy Opublikowano 26 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2006 Sam nie mam doświadczenia ale......ostatnio znajomy mechanik z serwisu motocyklowego nie potwierdził moich słow odnośnie puszczania kierownicy w czasie jazdy np. przy prędkości 100km/h.Powiedział, że rama może być tak "ponaciągana" że nawet po dzwonie jedzie proste. A wiadomo przy naciąganiu, uginaniu, prostowaniu ramy powstają niewidoczne pęknięcia w ramie co prowadzi do ciągłego pękania aż się złamie...Nie wiem czy to dokładnie tak ale coś w tym musi być. Oby twoja była prosta. pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
01kriters Opublikowano 26 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2006 Jeśli chcesz sprawdzicz czy rama jest prosta musisz pojechać na laserowe badanie ramy . A takie sprawdzanie po śladzie na piasku, czy też inne badanie wzrokowe nie ma najmniejszego sensu... Jeśli chodzi o inne powody samoczynnego skręcania motocykla to: - Krzywo ustawione lagi na półkach, - Niesymetryczne ustawienie tylnego koła ( związane z regulacją łańcucha napędowego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 26 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2006 można napompować w koła po 3-3,5 bar i przejechać przez kałużę.a co wężykowania to : mało powietrza w tylnym kolecoś z łożyskiem główki ramyluzy na wachaczu/tylnym kole a lagi to można sprawdzić na tokarce Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lonek22 Opublikowano 26 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2006 Dzieki za sugestie. Jutro odstawiam moto do pzregladu w serwisie Kawasaki w Wawie: przede wszystkim reg. zaworow, czysczenie gaznika i takie tam. Przy okazji zapytam sie o tę sprawe o którą w tym poscie Was pytałem. Jak bede cos wiedzial, jak cos mi oni zasugeruja i podpowiedzą, to tutaj sie tym z Wami podziele. Moze cos nowego ciekawego sie pojawi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bocian cbr Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 można napompować w koła po 3-3,5 bar i przejechać przez kałużę.a co wężykowania to : mało powietrza w tylnym kolecoś z łożyskiem główki ramyluzy na wachaczu/tylnym kole a lagi to można sprawdzić na tokarce to z przejechaniem przez kałuze to chyba jakis żart jakbys wiedział jakimi prawami fizyki rzadzi sie jazda motocyklem to wiedziałbyś ze to jedno wielkie wężykowanie niezuwazalne dla kierowcy (polecam lekture Motocyklista Doskonały albo niektóre artyk. z Motocykla) jazda po kałuży to jakaś bzdura chociażby dlatego ze nie da sie idealnie w danym momencie pojechać prosto itd. co do sprawdzania geometrii ramy pozostaje jedynie pomiar w odpowiedniej stacji lub serwisie np w Bielsku laserowy pomiar ramy wszystkich elementów geometrii wyprzedzenia itd kosztuje ok 220 zł wtedy mamy 100% ocene geometrii naszego moto a po kałużach to nie jeździj bo trochę ślisko jest POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 jak będzie moto proste to wężyk będzie symetryczny , zresztą to się czuje że moto jest krzywe jak się puści kierę Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shoovfr750 Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 Bielsku laserowy pomiar ramy wszystkich elementów geometrii wyprzedzenia itd kosztuje ok 220 zł wtedy mamy 100% ocene geometrii naszego moto Sprawdzą rame na kompletnym złożonym moto czy trzeba sama rame dostarczyć ? ew z silnikiem i wahaczem np? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bocian cbr Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 Sprawdzą rame na kompletnym złożonym moto czy trzeba sama rame dostarczyć ? ew z silnikiem i wahaczem np? mozesz przyjechac kompletnym motocyklem nie potrzeba go jakos mocno rozbierać jezeli chodzi o pomiar samej ramy z wahaczem to moze też jest taka mozliwość (napewno trzeba jeszcze koła dołożyć) ale nie chciałbym Cie wprowadzać w bład zadzwoń i sie zapytaj oni zawsze reklamują sie w giełdzie motocyklowej i dizmarze jakbyś miał problem ze znalezieniem nr to sie odezwij ja Ci poszukam Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.