Skocz do zawartości

miniaturowe silniki


enduromaster
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ciekawe hobby na zimę , z tego co zauważyłem jest także silnik V2

 

http://www.nvbackflow.com/engines/

Edytowane przez enduromaster

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to odsyc ciekawe ale też i drogie hobby.

Kumpel jest milosnikiem malutkich modeli z napedem spalinowym. Jednym z jego najwiekszych osignic jest motorwka o dlugosci okolo 45 cm, cos na wyglad tej z filmu " grom z raju". Sprzet tem jest naprzedzany 2 cynidrowa rzedowka , amerykanskiej firmy Hemi Engine Superol ( czy jakos tak :biggrin: ). Silniczek ma pojemnosc 12 ccm w dwoch cylindrach. Moc to okolo 1,5 KM. Silnik jest czrerosowowy z zaplonem zarowym. Ma po dwa zawory na gar. Na temat rozrzadu nic mi nie wiadomo, ale chcial bym zobaczyc te monstrualne zawory ;) Ciekawostka jest ze silnik ma mozliwosc plynneg sterowania obrotami. Dla zainteresowanych silniczek z osprzetem kosztuje okolo 2 tys zlotych. Czyli tyle co chinski skuter :(

 

Obecnie kumple mracuje nad Warszawą, ktora ma byc napedzana 4 cylindtową rzędowka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem jeszcze miesiac temu monster trucka spalinowego o pojemnosci 4,7 cmm firmy sirio model 27 i mial moc 3,9 konia mechanicznego z napedem 4x4 naprawde cos niesamowitego wsadzilem sportowy tlumik i pare innych tuningowych dupereli ktore poprawiaja moc i naprwde to byl sztan , wazyl jakies 3-4 kg a rozpedzal sie do 87 km/h i stawal na tylne kola ( mial 2 biegowa skrzynie biego) ale zrezygnowalem z tej zabawy gdzy czesci do tego byly cholernie drogie , samo paliwo 5l kosztowalo 180 zl a wystarczalo na jakies 5-7 h jazdy wiec na jakies pol miesiaca , ale naprawde backflipa i front flipa bez prblemu robil ;D

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem jeszcze miesiac temu monster trucka spalinowego o pojemnosci 4,7 cmm firmy sirio model 27 i mial moc 3,9 konia mechanicznego z napedem 4x4

 

Mnie zastanawia cos zupelnie innego - mówi się że silniki motocyklowe są max wysilone a tu prosze jaki stosunek mocy do pojemności przecież taka moc (3,9KM) to wiecej niż komar chart albo nawet simson 50 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mnie to zastanawiało jak to jest... skoro mozna z silnika 50ccm wycisnąć 20 KM, a np maluch ma 650ccm i moc okolo 24 KM , żeby było ciekawiej to niedawno na forum była prezentowana wespa z silnikiem 49ccm i mocą 42 KM , czy gdybym założyl taki silnik do malucha, dałby on rade pociągnąć ?? Zawsze sie zastanawiałem jak sie odnosi MOC do MASY pojazdu.... Chyba zaczen czytać jakieś podręczniki do fizyki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mnie to zastanawiało jak to jest... skoro mozna z silnika 50ccm wycisnąć 20 KM, a np maluch ma 650ccm i moc okolo 24 KM , żeby było ciekawiej to niedawno na forum była prezentowana wespa z silnikiem 49ccm i mocą 42 KM , czy gdybym założyl taki silnik do malucha, dałby on rade pociągnąć ?? Zawsze sie zastanawiałem jak sie odnosi MOC do MASY pojazdu.... Chyba zaczen czytać jakieś podręczniki do fizyki...

pamietaj jeszcze o momencie obrotowym... wysilone silniki maja dosc niski moment przy stounkowo wysokich obrotach, a np diesle wysoki moment nieco wyzej obrotow biegu jalowego. wiec jesli np ruszasz z miejsca dwudziestocztero konnym maluchem majac 2000obr/min masz do dyspozycji ze 20-25Nm (tak na oko bo nie znam wykresu jego momentu). a gdybys mial w mauchu silnik 50ccm o mocy 24 koni to przy jego masie musilalbys miec z 7000-8000rpm/min i powoli pusczac sprzeglo a pewnie i moment obr bylby nizszy. na 2000 dlawilby sie tylko= brak sily

PS moj tata ma autko turbodiesla-> mozna ruszyc bez gazu nawet z trojki i sie nie zdlawi. :P

Edytowane przez pawela
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasilanie benzyną... Taki V-twinto kosztę rzędu 2000 $...

 

Za tą cenę to sobie kupie porządny silnik w normalnych wymiarach i o wysokiej mocy.

 

hmm moze nie nazwe teko v-twin, ale mam takie cos:> dwu cylindrowe cylindry sa poziomo naprzeciw siebie nie pamietam ile mocy ma ale z 5 koni bedzie. :bigrazz: kreci sie troche mniej niz 10k rpm. mam tez taki malutki 2ccm niecaly 1 konik i 16000obrotow:> co ciekawe diesel:P zasilany metanolem:>

 

@pawela

ale zauwaz ze niski moment silnika mozna nadrobic przekladniami. jak masz silnik ktory moc max osiaga przy 20k rpm ale za to ma malutki moment zakladasz duze przelozenie np 100:1 i masz 100x wiekszy moment ale 100x mniej obrotow. nie jestem tylko pewny czy tak to sie przelicza.

Edytowane przez nameless
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... "mam tez taki malutki 2ccm niecaly 1 konik i 16000obrotow:> co ciekawe diesel:P zasilany metanolem:>

 

Diesel modelarski nie jest zasilany metanolem ponieważ takie paliwo ma zbyt wysoką temp. samozapłonu. Gdyb był zastosowany wtryskiwacz , to co innego ale jest to silnik 2-suwowy, samozapłonowy. Paliwo to eter z dodatkiem nafty, oleju oraz ew."wzmacniaczy" jak np. azotan amylu. Mieszanka takiego paliwa spręzona w komorze spalania eksploduje od wzrostu temperatury. Nie ma żadnej świecy ani zaworów.

Metanolem zasilane są silniki z zapłonem żarowym, też najczęściej "2-takty" ale wyposażone w świece żarową zasilaną tylko w czasie rozruchu.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...