Skocz do zawartości

jaki silikon do silników?


kwas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam, chciałem się zapytac jaki silikon poleciacie do składania silników, oczywiście mam na mysli czarny silikon, tylko nigdzie nie moge dostać takiego przeznaczonego do silników, kupiłem jakis czarny o temp. do 200stopni ale nie spełnia swojego zadania bo słabo trzyma i nie nadaje sie do silników zabardzo, jesli mozecie to polećcie mi jakis silikon, gdzie mozna go kupic, moze jakis sklep www?

dzieki

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elo! nie koniecznie to musi być czarny choć wiadomo że lepiej by wyglądało. Ja zawsze stosowałem silikon dostępny niemal w każdym sklepie z takimi rzeczami a mianowicie chdzi o silikon żaroodporny barwy czerwonej (niestety) ale w każdym razie świetnie trzyma polecam. O tym że powierzchnie łączone powinny być starannie oczyszczone i odtłuszczone to chyba wiesz :) po odtłuszczeniu takiej powierzchni nie można dotykać nawet czystym palcem. Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samo staranne przygotowanie ,odtłuszcznie jest wazniejsze od jakosci silikonu!!- i wazna sprawa!!! abys nie przesadzil z silikonem!! jezeli dostaną sie do oleju strzepki wycisnietego do wewnątrz silnika silikonu zatkają skutecznie uklad smarowania silnika--wiadomo zatrzesz go!!! jesli do 2 takta smialo możesz przesadzac- zagrozenia nie ma:) są inne srodki uszczelniające aerobowe uszczelki(twarnieją pod czas sciskania)--tam jednak max temp.konczą sie zazwyczaj na okolo 150st.C -KTM podaje w manualach jaki srodek gdzie uzywac oni jednak związani są z 1 firma--Lcktite- podaja numery preparatów tej firmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden silikon 1200 nie wytrzyma, palnik do spawania w podobnej temperaturze blache tnie więc trochę rozwagi. Ja zawsze używałem taki czarny, żaroodporny, dostępny w każdym sklepie motoryzacyjnym. Warunkiem dobrego trzymania było to, że zostawiałem go do wyschnięcia na conajmniej 12 godzin w pokojowej temperaturze. Tak samo robiłem jak smarowałem tekturowe uszczelki silikonem. Kiedyś w etce 251 dawałem normalną tekturową uszczelką, którą smarowałem towotem i skręcałem karter, zawsze trzymało. A wiem napewno że jeśli tekture włożysz na sucho to będzie puszczała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez w samochodowym kupilem czarny , do ok 400 stopni jakis hamerykanski wedlug tego co pisza ,mialem obawy ale widze ze trzyma, chociaz blaszana tubka to lipa i sylikon do uycia na raz, bo potem sie zapycha i ciezko go uzywac .

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzizes... do silnikow czarny silikon den braven w kazdym wiekszym towarowym. koszt 10 zeta za duza tube. wystarczy do 100 stopni, wiecej w silniku nie ma. mowa o tych czesciach, ktore mozna zlozyc na silikon, czyli misy, pokrywy, dekielki. nie glowice. aczkolwiek dekiel od zaworow tak. stosuje ten silikon od ilus lat i NIGDY nie puscil. warunkiem jest odtluszczenie i odczekanie, ja czekam dobe, zanim wleje olej. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Enduromasterze, a jest ten PRO SEAL do kupienia w POlsce? Jeśli tak, to napisz, gdzie można nabyć, kto jest importerem. Dzięki.

 

 

w większości sklepów motoryzacyjnych jest

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam niebieskiego (taki ładny kolorek hehhe ) motoryzacyjnego produkcji USA, kupiłem go w sklepie z częsciami samochodowymi.

Koszt dużej tubki to 12zł.

Nie mam żadnych zastrzeżeń, trzyma elegancko.

 

Jedynym warunkiem jest czysta i odtłuszczona powierzchnia na którą aplikujemy silikon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...