Skocz do zawartości

Nissan Patrol


August~VF1000
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Tak ostatnio był temat o wranglerze. Za rok chce zmienić auto. Mam od 3lat BMW i czas zmienić będzie... Przeglądałem oferty na temat Patrola z początku lat 90-tych. Ceny są kolosalne. za rok 90-91 chcą nawet po 20koła. Zawsze patrol mi się bardzo podobał. są też egzemplarze po 12-14tyś. Ma może ktoś z was takie auto?? Ile kosztuje eksploatacja takiej terenówki?/Ile same opony itd?? Jakieś końcówki, wszystko co jest potrzebne aby auto było w dobrym stanie?? Ciekawi mnie ile kosztuje zwykła eksploatacja takiego autka. Coraz bardziej pociąga mnie takie coś.Tzn moto w pierwszej kolejności. chętnie bym polatał po jakiś górkach i polach:) Zresztą nasze drogi nie są za ciekawe. .. Prędkości przelotowe w takim aucie ile wynoszą??Co sądzicie o takim autku?? Czy jest może jakaś lepsza opcja do 15tyś zł?? Słyszałem że w Patrolu grzeją się ostro silniki, prawda to?? Pozdro i czekam na jakieś odp. :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Ryży:) Będe coś powoli szukać. Może pomyśle żeby ściągnąć coś z niemcowni... Zresztą narazie sam nie wiem jakie autko będzie. Narazie musze zmienić na nowsze moto:) Może XX albo VFR. Wtedy Patrol i w pole :buttrock: Zobaczymy. Ale jakby co to piszcze swoje opinie. Zawsze troche wiedzy na ten temat się przyda:) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko.

Trafić dobrego Parcha to cud. Prędkości przelotowe no to raczej w granicach 120 max. Oczywiście to zależy od tego jaki lift i jakie opony. Silniki 6 cyl są delikatne jeśłi chodzi o przegrzanie. Pękają w nich głowice. Jak chcesz przeczytać bardzo konkretne opinie na temat Parcha to

 

www.rajdy4x4.pl

 

I uważaj....teren jest jak morfina :buttrock:

 

 

ja mialem parcha 92rok 2,8td. gr long na 31 calowych kolach pow2iem krotko nie polecam!!! jezeli czcesz auto do polatania po miescie itd. itp. kup sobie pajero patrol to troll na paliwo !!! i nie jest za komfortowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując 20 letnia terenówkę (10 letnią zresztą też :icon_question: ) licz się z "pakietem startowym" na poziomie 2-6 tys zł. Nowa opona do terenówki to wydatek około 500 zł. Koszty eksploatacji dużo większe niż osobówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rodzice mieli patrola 3,0 w automacie to ciągnął ok 18 na mieście... w sumie z zewnątrz duży a w środku nic wielkiego. W trasie wygodny, płynął, 120 - 140 można spokojnie jechać, a oponki rzeczywiście do tanich nie należą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Myślę o aucie terenowym od kilku lat, konkretnie o Gelendzie. Dość dawno doszedłem jednak do wniosku, że to będzie moje drugie auto. To pojeżdżenia od czasu do czasu, gdy akurat rodzinka nie będzie wymagała komfortu.

Jeździłem Gelendą kolegi - fajnie niby, wysoko, na poligon zjechaliśmy, kilka aut "terenowych" wyciągnęliśmy, ale... te 120 max, to kolebanie się na boki, sporo tych ale jak na auto numer jeden w domu.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz jeździć po asfalcie i tylko zaglądać do terenu to nie kupuj rasowej terenówki. Kup jakiegoś SUV`a. Sztywne mosty. po co Ci to ? I komfort jazdy jest gorszy niż w SUVie. 1 i 2 to praktycznie przełożenia terenowe - auto prawie nie przyspiesza, biegi szybko się kończą i trzeba dobrze wahlować lewarem żeby utrzymać uliczne tempo. Suv Suv Suv. A jak się podoba patrol to zapomnij, kup sobie w skali i postaw na półke.

Ludzi sie hoduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I uważaj....teren jest jak morfina :flesje:

 

Oj Ryży ,świete słowa :) :)

 

 

Powiem parę słów od siebie . Z mojego skromnego doświadczenia wiem,że Patrol na ulicę się kompletnie nie nadaje.W ogóle każda rasowa terenówka odpada w przedbiegach.Po pierwsze ,albo masz kapcie w teren ,albo na szose.Jeżdząc na terenowych laczach na mieście zjesz je w parę miesięcy.A jak koledzy napisali koszt jednej zaczyna sie od 400zł .Poza tym jeżdząc na codzień liczyć sie trzeba z tym ,ze zawsze coś tam poleci ,to sworzeń ,to łącznik ,to tuleja w wahaczu.Ceny są różne,ale nie mozna porównywać do aut osobowych.Jak chce ktoś mieć bardziej uniwersalny samochód to np.Vitarka albo Terrano II .Z tym ,że modele krótkie lepiej sie sprawują w terenie ,ale na asfalcie lekko buja w przód i tył.Tak więc komfortu mało.Jeżdząc tylko w terenie pokusiłbym sie na starego Patrola z mech.przełącznikiem sprzęgiełek przy kołach lub Pajero .Wszystko zależy od upodobań i zasobności portfela.

Reasumując sporty terenowe są super wciągające ,można sie poczuć jak dziecko ,paplając sie w błocie.

Pozdrawiam wszystkich " brudasów " :)

 

p.s.

 

Wszystkie te auta wymienione wyżej miałem okazje nie raz ujeżdzać w terenie i nie raz strzelały stalowe liny :bigrazz:

Edytowane przez markom13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi terenówkami to jak z motocyklami - wygodniej, taniej szybciej samochodem osobowym a i tak są wariaci co wydają kupę forsy na te niepraktyczne pojazdy i jeżdzą zadowoleni, co więcej twierdzą, że motocyklem/terenówką jeździ się lepiej niż samochodem osobowym :)

 

Co do awarii to się z Tobą markom13 nie zgodzę. Samochody osobowe psują się tak samo czesto (kup sobie osobowego Nissana z 1991 roku i tez będize trzeba wymienic w nim kupę rzecz). Tyle, że jak ktoś jeździ w terenie to zawsze coś uszkodzi -ostanio zgiełem amortyzator drgań a cały mój samochód jest podrapany przez gałęzie (i wiecznie ubłocony) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kumpel ma patrola

w miescie pali mu ok 20 litrow, a na trasie ok 15 / 100 kmh

tylko cholera nie pamietam jaki silnik :buttrock:

 

errata:

kilkunastoletni patrol z silnikiem diesla 2,8 L wciaga:

12 litrow na trasie

15 litrow w miescie

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

L200 jest zajebisty. Ale w tej nowej kaście nie dostane chyba za 15koła... A Patrolek full wypas:)

L200 ?? ostatnio 2 sprzedalismy z firmy - masakra na calej linii, tak samo jak Hilux - taki troche wiekszy fiat 125 pickup z uzymi kolami i czasem krecacym sie przodem ... Patrol jest ok, jezdzi ich kilka w radomskim 4x4, rozne wersje, najlepsze sa te co maja PELNE blokady mostow, dyferow i innych wynalazkow (ja sie nie znam generalnie). Mamy w firmie Land Cruisera - ma taki fajny system blokad ze jak sie go zapnie to co by nie robil 4 kolka ZAWSZE kreca sie tak samo - i to jest to !!!! patrole w wiekszosci podobno to maja, L200 i Hilux ni ma tego bankowo ...

Moje zdanie - patrol w teren jak najbardziej !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

L200 ?? ostatnio 2 sprzedalismy z firmy - masakra na calej linii, tak samo jak Hilux - taki troche wiekszy fiat 125 pickup z uzymi kolami i czasem krecacym sie przodem ... Patrol jest ok, jezdzi ich kilka w radomskim 4x4, rozne wersje, najlepsze sa te co maja PELNE blokady mostow, dyferow i innych wynalazkow (ja sie nie znam generalnie). Mamy w firmie Land Cruisera - ma taki fajny system blokad ze jak sie go zapnie to co by nie robil 4 kolka ZAWSZE kreca sie tak samo - i to jest to !!!! patrole w wiekszosci podobno to maja, L200 i Hilux ni ma tego bankowo ...

Moje zdanie - patrol w teren jak najbardziej !!

 

Hilux stary tego nie ma... wątpię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...