BArt_X Opublikowano 14 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 Mam taki problem. Mój simson od dłuższego czasu nie chce zapalać zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Nawet gdy go biore na pych to jest problem. Na zimnym silniku jak dam ssanie to kopie i kopie, potem strzeli i albo zapali albo nie. Gdzieś wyczytałem, ze jeśli strzela w wydech to zapłon jest zbyt wczesny. Czy wina może leżeć po stronie regulacji gaźnika (skład mieszanki + wolne obroty)? Filtr powietrza czyściłem niedawno, ale nic to nie dało. Simmeringi zmieniałem na wiosne, od tego czasu nic przy nich nie grzebałem. Mam gaźnik Bing 17 - przy okazji miło by było, jakby ktoś napisał o położeniu iglicy. Iskrownik i magneto mam nowe, kupione w tym roku, cewke też. Przy okazji może mi ktoś polecić jakąś dobrą świecę, albo chociaż ciepłotę jaka ma być? Obecnie mam Iskrę F75. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 14 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 Jak dla mnie: SWIECA LUB ZAPLON. POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
max264 Opublikowano 14 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 wina lezy po stronie zaplonu albo swiecy...wymien swiece na nowa np ngk b-8hs..jezeli nic sie nie zmieni to trzeba pozadnie zaplon wyregulowac..nie ma bata zeby nie palil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiND Opublikowano 14 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 ja kiedys przesadzilem z olejem do paliwa i bylo podobnie. poprostu zaduzo oleju dalem i to 3 razy za duzo :notworthy: jak nie bena to zajrzyj w zaplon moze masz tak ze "kreski" sa równo a zaplon jest zle ustawiony. ja tak mam trzeba patrezc kiedy rozwieraja sie platynki :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majsters51 Opublikowano 14 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 Ustaw i wyczyść przerywac a nastepnie zmnien świeca i sprzwdz czy koło magnesowe nie ociera o cewki i powinno być dobrze aha jeszcze sprawdz czy kondensator nie wysuną sie bo u mnie tak było jak tak to go docisnij i w droge :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoltecek Opublikowano 14 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 ewidentnie masz zle ustawiony zapłon lub przerwe na swiecy ktora jest bardzo wazna w simaku i musi miec (przynajmniej u mnie )0.3mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BArt_X Opublikowano 15 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 Przerwa akurat powinna wynosić 0,4 mm (tak pisze w książce) zarówno na przerywaczu jak i na świecy. Gdzieś przeczytałem, że można ją awaryjnie troche zmniejszyć. Kupie nową świecę (NGK B8HS), zobaczę czy jest u mnie w sklepie, jak nie to zamówię przez neta i pogrzebie przy zapłonie. Dzięki chłopaki :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 zaplon, swieca lub gaznik ale bedzie to zapewne zaplon lub swieca 0,4mm powinna miec takie otwarcie gdy tlok jest na samej gorze a zaplon przestawiles? to nie gryzie przestaw pobaw sie mozesz jeszcze swiece zmienic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 Pikus91 twoja wypowiedz jest poraz kolejny zenujaca ;/ Co ma gaznik do strzelania z wydechu skoro paliwo do cylindra dochodzi?? Skoro strzela to to paliwo jest tylko nie jest spalane - proste. Pomysl co piszesz bo radzisz wszystkim wszystko : gaznik swieca zaplon ;) Mozesz rownoczesnie napisac ze skrzynia biegow :/ POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 znam te objawy , układ zapłonowy, na 99% wymień kondensator, miałem ten sam problem w swoim simku. Kondensator troche potrzymał i znowu kichał z wydechu i nie zapalał , rada- należy kupić kondensator od malucha,Simsonowski ma 0.22mF a maluchowski ma 0.25mF, tylko ze jest z kabelkiem. kabelek należy uciać, a te kabelki które są przykręcane do kondensatora oryginalnego należy przylutować . będzie chodzić na 100% i sprawdz czy dobrze zapłon ustawiony, musi chodzić!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 osobiscie czytajac Twoje wypowiedzi poprostu nie chcialem komentowac poniewaz nie chce byc chamski i nie chce wytykac palcami no ale loozty jestes doskonaly i wszystko wiesz najlepiej pozdrawiam Ciebie i popatrz pierw na siebie a pozniej na innych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiND Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 tez mam kondensator z malacza;) po 1 jest tanszy po 2 lata jush rok i nic ;D jak nie masz lutownicy mozesz odpowiednio ulozuc kabel od kondensatora i skrec go z innymi jakas mala srubka ja tak mamTYLKO MUSISZ JE ZAIZOLOWAC! :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 Mam taki problem. Mój simson od dłuższego czasu nie chce zapalać zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Nawet gdy go biore na pych to jest problem. Na zimnym silniku jak dam ssanie to kopie i kopie, potem strzeli i albo zapali albo nie. Gdzieś wyczytałem, ze jeśli strzela w wydech to zapłon jest zbyt wczesny. Czy wina może leżeć po stronie regulacji gaźnika (skład mieszanki + wolne obroty)? Filtr powietrza czyściłem niedawno, ale nic to nie dało. Simmeringi zmieniałem na wiosne, od tego czasu nic przy nich nie grzebałem. Mam gaźnik Bing 17 - przy okazji miło by było, jakby ktoś napisał o położeniu iglicy. Iskrownik i magneto mam nowe, kupione w tym roku, cewke też. Przy okazji może mi ktoś polecić jakąś dobrą świecę, albo chociaż ciepłotę jaka ma być? Obecnie mam Iskrę F75.na twoim miejscu bym wymnienił świece oraz sprawdził zapłon oraz poziom paliwa bo gdy dostaje silnik za duzo paliwa to moze ono sie jeszcze spalać w układzie wydechowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 pikus91 ja też nie chce być chamski, i nie o to mi chodzi. Ja już troche nerwów zjadłem na tym i chcę oszczędzić wam kombinowania i dochodzenia przyczyn. pzdr, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jimmy Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 (edytowane) wina lezy po stronie zaplonu albo swiecyalbo gaznika, tak naprawde to moze byc wszystko, moze byc nawet wina fajki, przeczysc gaznik, zmien swiece ustaw zaplon, przerwe na przerywaczu i swiecy, jak niepomoze pomyslimy dalej Co ma gaznik do strzelania z wydechu skoro paliwo do cylindra dochodzi?? Skoro strzela to to paliwo jest tylko nie jest spalane - proste.a czemu niespala??na 99% wina zaplonu, ale zaawsze jest 1% ze to wina gaznika i wlasnie u mnie tak bylo, z zaplonem mialem wszystko Ok i wina byla gaznika bo sie zalewal i strzelal, nieraz odpalil ale i tak strzelal caly czas, ustwilem gaznik i wszystko ok, a tak wogole to wez tego simaka wyrzuc i kup odemnie....:cool:heh Edytowane 15 Listopada 2006 przez Jimmy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.