Skocz do zawartości

Ratujmy nasze turbo sprezarki


Rekomendowane odpowiedzi

heheh niezle ,owszem turbo sie chlodzi ale to po naprawde ostrej jezdzie i natychmiastowym wylaczeniu silnika

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taa a zamiast alarmu mozesz stac z bejsbolem w krzakach obok auta :biggrin:

 

hahaha dokladnie ;P

 

a co do sprezarki to nie chlodzi sie jej tylko po ostrej jezdzie ale po KAZDEJ a w szczegolnosci dluzszej.mozna jezdzic do dieslem do 2 tys obrotow a turbo i tak trzeba chlodzic bo zaraz bedzie kopcic na czarno. (wiem z doswiadczenia) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ja nie wiem co e tym dziwnego, jest to najnormalniejszy w swiecie turbotimr, stosowany w samochodach tuningowanych, zwyklego niewysilonego diesla mozna sobie zgasic zaraz po jezdzie, fakt ze nie jest to idealne rozwiazanie, ale mozna, za to turbiny ktore sie zaklada do silnikow wyczynowych potrzebuja specjalnego traktowania, ja mam w swoim 1.8t zapietego garreta gt31, taka turbina to wydatek okolo 10 000 zl, wiec sam chcesz o nia dbac, sa to turbiny na podwojnym ball beringu, zdolne wytworzyc cisnienie ponad 2,5 bara przy niskiej temperaturze powietrza, pozwala to wycisnac z silnika 1.8t dobrze ponad 500KM, niestety ma to swoja cene, turbina musi byc dobrze nagrzana zanim zaczniesz auto katowac, na to nie ma rady, no i turbina musi byc chlodzona po jezdzie okolo 3-5 minut, nie zaleznie czy byla to spokojna jazda po bolki czy nie,wystarczy ze silnik nabral swoje 90 stopni C i raz dostal ponad polowe obrotow, to juz wystarczy, musisz utrzymac silnik pracujacy, tak aby obieg oleju nadal byl otwarty i pracowala pompa, tak samo z woda, bo tymi dwoma zrodlami turbo jest chlodzone, zgaszenie silnika przy nagrzanym turbo grozi peknieciem muszli, wypatrzeniem uszczelek itp. co prowadzi do nieodwracalnego zniszczenia, turbo na ballberingu nie da sie regenerowac. a uwierz mi ze predzej czy poznie zdenerwuje Cie czekanie w aucie i zamazysz o turbotimerze :icon_evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samemu można pamiętać, ale jak dasz auto żonie/córce... i zapomnisz jej powiedzieć?

 

Hehe jak moja żona wyjeżdża z podwórka to mi się serce kraje bo niezależnie od temperatury na zewnątrz od razu po odpaleniu daje rurę a po pałowaniu na autostradzie parkuje, gasi od razu i idzie do domu :(

 

Jak jej kiedyś powiedziałęm że rozpierniczy turbosprężarkę to popatrzyła na mnie jak na debila i stwierdziła że auto jest do jeżdżenia a nie do stania i moja w tym głowa żeby wszystko było zawsze ok...

 

A sprężarka?... na razie nie padła choć zaczyna przepuszczać olej.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jej kiedyś powiedziałęm że rozpierniczy turbosprężarkę to popatrzyła na mnie jak na debila i stwierdziła że auto jest do jeżdżenia a nie do stania i moja w tym głowa żeby wszystko było zawsze ok...

 

:lalag: - lubie takie teksty kobiet:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o co tu chodzi, ale wydaję mi się że silnika z turbo nie powinno sie gasić od razu, ponieważ przy obrotach silnika np 2000 natychmiastowe zgaszenie silnika powoduje utrate ciśnienia oleju a turbina ma nadal wyższe oborty niż jak by samochód chodził na biegu jałowym. I nie wiem o co chodzi z tym chłodzeniem bo turbo jest smarowane olejem i to olej posiada swoja chłodnice i naprawde dla mnie to sa to jakies bzdury. No mogę sie mylic to proszę o to aby poprawić i napisać tak jak być powinno.

 

Pozdrawiam

urban

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ustrojstwo powoduje ze silnik pracje nawet po wyjeciu kluczyka, zamknieciu drzwi, itp. potem pojakims okreslonym czasie, gasi silnik, robi to po to zeby utrzymac prace silnika, a przez to cyrkulacje oleju i wody, zeby chlodzic turbine...

a tak btw. nie kazde auto ma chlodnice oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ustrojstwo powoduje ze silnik pracje nawet po wyjeciu kluczyka, zamknieciu drzwi, itp. potem pojakims okreslonym czasie, gasi silnik, robi to po to zeby utrzymac prace silnika, a przez to cyrkulacje oleju i wody, zeby chlodzic turbine...

a tak btw. nie kazde auto ma chlodnice oleju

 

Nie każde auto ma, ale każde z turbiną ma, tzn ja nie widziałem bez...

 

pozdro

 

DODANO:

A wogole to ten modół to ma taka zasadę, że co,że wyjmę kluczyk a silnik będzie chodził jeszcze np 4 minuty?? Przecież to jest bzdura totalna. Jeżeli nad poprawną pracą turbiny pracowało kilkunartu fachowców w fabryce to dlaczego mam jakieś gówno dostawiać. Ja wiem nikt mi nie karze tylko dla mnie to nie jest mądre...

 

Prosze o kontynuację tematu ponieważ interesuję się motoryzacją i znam sie na tym troche chyba i jestem cieakwy co i jak...

Edytowane przez urban
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...