Skocz do zawartości

silniki Hondy


Rekomendowane odpowiedzi

Transalpa nie mam, ale mam za to ten sam silnik tyle że nie ma czym szarpać na niskich obrotach (szarpie poniżej 1500 :icon_rolleyes: )

 

biegi zmieniam przy ok 4000 tyś obr. ale mogę sporo niżej, bo ciągnie mocno już od 2500.

 

przy 120 mam ok 5000 obr i wtedy chyba sie czuje najlepiej, moc maksymalna przy 7500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja podobnie w KLR predkosc podrozna 120 - 140 , ale koles w BIG 800 juz ok 150 i wiecej ,ciezko mi bylo za nim wyrobic :icon_rolleyes: ,jedzi tak od 2 lat i maszyna lata jak ta lala praktycznie zerowe zucycie oleju, przelozenia ma typowo szosowe

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do 2T.

 

Jeżdzę swoja WSKą juz drugi rok. W zeszłym roku ją docierałem i robiłem niedalekie wycieczki z prędkościami 60 km/h, z wydechu lał sie niedopalony olej, przez nieszczelności cyl/kolanko i tłumik/kolanko ciekł jakiś syf. W tym roku postanowiłem jeździc praktycznie z prędkościa max fabrycznej (moja WSK ma poprawione wady fabryczne silnika,plus kilka delikatnych przeróbek by zwiększyc moc). Po takich jazdach mam książkową świecę, kompletnie nic nie cieknie z tłumika, głowica,tłok żadnych naleciałosci nagarowych.

Często rozmawiam z ludzmi którzy jeździli kiedyś motocyklami 2T, większosć potwierdza to ,ze te silniki należy kręcic po obrotach by dobrze pracowały i zostałya mieszanka dobrze spalona....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwałtowne przyspieszanie na zbyt wysokim biegu przy zbyt niskiej prędkości obrotowej wału powoduje przede wszystkim powstanie bardzo dużych sił bocznych działających na zestaw tłok+korbowód. W efekcie tłok, mówiąc najprościej, "hebluje" gładź cylindra. Panewki główne i korbowe jak i sam wał również przy tym zużywają się bardziej, natomiast największemu zużyciu ulega właśnie cylinder.

Poza tym, permanentna jazda na zbyt niskich obrotach powoduje to, że silnik nie jest w stanie osiągnąć tzw temperatury samooczyszczania. Powyżej pewnej granicy nagary nagromadzone w cylindrze i będące normalnym efektem spalania mieszanki paliwowo-powietrznej są po prostu wypalane. Jeśli silnik nie jest w stanie osiągnąc tej temperatury, nagary gromadzą się, w sposób znaczący pogarszając parametry pracy. Temperatury samooczyszczania nie nalezy mylic z temp. cieczy chłodzącej czy oleju. Silnik pozostawiony na wolnych obrotach wprawdzie osiągnie wymaganą temp cieczy/oleju, natomiast nie jest w stanie osiągnąc temp. samooczyszczania. Pewnie wielu z was ma wrażenie, że po szybkiej, autostradowej jeździe silnik "lepiej ciągnie". I nie jest to tylko wrażenie, a po prostu efekt wypalenia się nagarów z komór spalania, co powoduje lepsze napełnianie cylindra oraz pełniejsze spalanie mieszanki, czyli w efekcie większą ( a właściwie - nominalną) moc. Howgh :D

Edytowane przez M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie wielu z was ma wrażenie, że po szybkiej, autostradowej jeździe silnik "lepiej ciągnie". I nie jest to tylko wrażenie, a po prostu efekt wypalenia się nagarów z komór spalania, co powoduje lepsze napełnianie cylindra oraz pełniejsze spalanie mieszanki, czyli w efekcie większą ( a właściwie - nominalną) moc. Howgh :)

tzw prostowanie rury :) w samochodach jest tak samo :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie jest to tylko wrażenie, a po prostu efekt wypalenia się nagarów z komór spalania, co powoduje lepsze napełnianie cylindra oraz pełniejsze spalanie mieszanki

 

No i właśnie dlatego każdy z moich pojazdów czasami dostaje ostro po garach w trasie, jak to się mówi, dla "przedmuchania", dla zdrowia :-). Co ciekawe - samochód tak traktowany (często wskazówka zagląda tuż przed czerwone pole, innym razem jazda ekonomiczna, ale z głową i odpowiednim poziomem obrotów) ma 160 tys. przebiegu, cały czas na syntetyku, nie bierze oleju od wymiany do wymiany, pali do 8 litrów (cykl mieszany, dużo w miescie), podczas gdy dziadom w kapeluszach, śmigających 50 km/h na 4 biegu ponad 10 na 100. Piszę o samochodzie, bo Hondą zrobiłem za mało kilometrów, by cokolwiek powiedzieć na temat trwałości. Jak na razie wnioski typowe dla VFR - ma 60 tys. oleju nie bierze, pali mało, zasady jazdy podobne, czyli bez zbędnej ociężałości, zawsze się kontrolnie wrzuci te dwie stówki :).

 

Życze powodzenia i .. wiecej odwagi w uzywaniu silnika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upraszczając silnik czuje się najlepiej pomiędzy obrotami mocy max i momentu max.

Nie zwróciliście jeszcze uwagi na jedną ważną rzecz. W 2T bez dozownika olej do smarowania układu korbowo tłokowego i cylindra dostarczany jest wraz z paliwem. Na wolnych obrotach mało paliwa = mało oleju. Pomimo tego, że z wydechu kapie to silnik nie jest odpowiednio smarowany. A wyciekający olej z wydechu to wynik zbyt niskiej temp układu wydechowego.

e chyba ryży coś pomieszałeś :icon_razz: przecież olej nie spali sie w gorącym układzie wydechowym moim zdaniem chodzi o to że rezonans jest przy wysokich obrotach co oznacza że cała mieszanka jest z powrotem wtlaczana do cylindra i dlatego nic sie nie wylewa przez wydech :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja mam takie pytanko, czy smigając na mojej hodznie seven fifty na 4 biegu po mieście czyli ok 50 -60 km/h nie zabijam silnika? Aktualnie nie pamiętam na jakim poziomie są obroty, ale macie rację, jak się porządnie przedmucha czyli dojddzie do ok 6,7, tyś obrotów to ciągnie lepiej :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy od elastyczności silnika, jak to ktoś kiedyś powiedział "silnik musi się cieszyć",czyli jest wyczuwalne kiedy "mu dobrze" a kiedy go męczysz i każdy kierowca powinien "to" czuć. Jeżeli nie masz takiego wyczucia, to sprawdz w danych jaka jest jego charakterystyka ,na jakie obrt. przypada największy moment obrt. i będziesz wiedział więcej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam wyczucie kiedy silnik nie czuje się dobrze, a kiedy jest ok. Największy moment i moc ma w granicach 7 tyś, to zeby pomieście śmigać na takich obrotach to tylko na 1 biegu i to też pewnie by było więcej niz 50. Bo na 2 miałem na liczniku 120 km/h a obrotomież nie doszedł do 7 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik nie zabija się przez wolne obroty.

Tak napisał naczelnyfilozof.

I wprowadza Was w maliny.

Ryży Koń napisał o traktowaniu silnika motocyklowego pomiędzy zakresem momentu a mocy i tak NALEŻY traktować każdy współczesny silnik motocyklowy. Do zmiany prędkości jest skrzynia biegów a nie manetka gazu Panowie.

Opowieści dziwnej treści naczelnego i jemu podobnych autopuszkopseudomechaników możecie włożyć pomiędzy bajki.

Rozgrzany silnik ma dostawać w dupę i wtedy długo pożyje bo jest dobrze smarowany.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wszyscy będziemy trzymać stale obroty pomiedzy max. momentem i mocą to nasze silniki będą w super stanie! Tylko co ze skrzynią , sprzegłem i resztą układu przeniesienia napędu - mam wrażenie że ciągłe przedmuchiwanie rury jednak im nie służy. Często niektórzy przedmuchują rurę już od startu z czerwonego i oszczędzają też bieżnik przedniej opony :icon_mrgreen:

W ogłoszeniach i na allegro jest pełno maszyn mocno przedmuchanych... :biggrin:

Najlepsze jest chyba zdrowe umiarkowanie. :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...