Skocz do zawartości

Mozna wsadzic tłok o niższej selekcji?


kwas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

siemka, moto ktm exc125 no i korba i tłoczek zasłużyły na wymiane, obecny rozmiar tłoka to 54,22mm, cylinder był mierzony i wymiar pod tłok 54,22mm i złożyło się ze mam do kupienia za śmieszne pieniądze nowke vertexa o rozmiarze 54,21mm, czyli selekcja niżej, no i tu nasuwa się pytanie jakie beda konsekwencje załozenia tloka o takiej selekcji? Logicznie myśląc nicasil sie bedzie szybciej zużywał mam racje? Gadalem z ludzmi z serwisów i gadali ze spokojnie moge zakładac, ale chciałbym poznac wasze zdanie, licze na jakies sensowne odpowiedzi podparte własnymi doswiadczeniami a nie jakies bezsensowne pierdzenie.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wyglada nastepujaco: standartowo jesli cylinder jest mierzony pod wymiar tloka to roznica wymiarow powinna wynosic 00.05mm, ostatecznie moze ona wyniesc 00.04mm. Jesli teraz u Ciebie ta roznica bedzie wynosila 00.06mm to nic nie ma prawa sie stac !! Jedyne co to bedzie troche mniejsza kompresja, a co za tym idzie mniejsza moc motocykla, ale jesli nie bierzesz udzailu w zawodach to nie powynno to robic az tak duzej roznicy, o ile wogole ja odczujesz. Pierscien powinien dobrze uszczelniac nawet do 00.10mm, a z tego co wiem to nieraz jest i wiecej.

 

Pozatym wydaje mi sie ze nicasil nie bedzie sie szybciej zurzywal, bo niby dlaczego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po kupnie moto i zaglądnięciu do silnika okazjo się że wytarł się nikasil w jednym miejscu, tłok nierówno chodził w cylindrze, wydaje mi się że poprzedni właściciel właśnie włożył niższą selekcję tłoka, albo nawet przeczytał ze starego i włożył taki sam (to wydaje mi się za bardziej realne). Ale to jest moje zdanie, może przyczyna była inna. Ja włożyłem tylko tuleję z tłokiem i po sezonie jest ok. więc na pewno coś pokombinował z tłokiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po kupnie moto i zaglądnięciu do silnika okazjo się że wytarł się nikasil w jednym miejscu, tłok nierówno chodził w cylindrze, wydaje mi się że poprzedni właściciel właśnie włożył niższą selekcję tłoka, albo nawet przeczytał ze starego i włożył taki sam (to wydaje mi się za bardziej realne). Ale to jest moje zdanie, może przyczyna była inna. Ja włożyłem tylko tuleję z tłokiem i po sezonie jest ok. więc na pewno coś pokombinował z tłokiem.

 

 

Ja miałem podobnie w RM, i sie okazalo że cylinder pod spodem nie jest idealnie plaski i nie przylega idealnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tłok po 40h ma wymiar ok. 53,80, a była to selekcja B i na początku miał 53,95mm. Dlatego jak założysz 0.01m mniejszy na pewno nic sie nie stanie. Ja na wiosne wsadziłem od razu "C" 0.04mm luzu i gdy był rozebrany po 15h (z powodu zatartego łożyska) tłok był lekko przytarty w miejscu gdzie cylinder jest ciaśniejszy. Także musi być przynajmniej 0.05mm luzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wyglada nastepujaco: standartowo jesli cylinder jest mierzony pod wymiar tloka to roznica wymiarow powinna wynosic 00.05mm, ostatecznie moze ona wyniesc 00.04mm. Jesli teraz u Ciebie ta roznica bedzie wynosila 00.06mm to nic nie ma prawa sie stac !! Jedyne co to bedzie troche mniejsza kompresja, a co za tym idzie mniejsza moc motocykla, ale jesli nie bierzesz udzailu w zawodach to nie powynno to robic az tak duzej roznicy, o ile wogole ja odczujesz. Pierscien powinien dobrze uszczelniac nawet do 00.10mm, a z tego co wiem to nieraz jest i wiecej.

 

Pozatym wydaje mi sie ze nicasil nie bedzie sie szybciej zurzywal, bo niby dlaczego??

 

 

też tak słyszałem jak robiłem remont,wiec spokojnie zakładaj,ja mam też chyba selekcję niższą czy nawet dwie i moto chodzi jak w zegareczku....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zapodam oftopa małego jak sie silnik zachowuje po zmienieniu tulei z niklasilu na zwykłe zeliwo jak sie tym jezdzi czy to zdaje wogole egzamin?

generalnie cylinder pokryty nicasilem nie ma tuleii bo cylinder stanowi aluminiową całość w związku z tym lepiej odprowadza ciepło i silnik nie grzeje sie tak i szybciej stygnie. Jak wiadomo przy max obrotach wyczynowej maszyny silnik sie bardzo grzeje i dzieki nicasilowi i aluminiowej całości zmniejsza sie prawdopodobieństwa przegrzania tłoka i jego spuchniecia i co za tym idzie zatarcia silnika. Nicasil jest to bardzo twarda powłoka która sprawia ze przy koniecznosci zmiany tłoka na wiekszy rozmiar nie musimy robić kłopotliwego szlifu itp tylko poprostu zakładamy tłoczka i tyle (bez docierania - kwestia 20 min). Nicasil ma tez lepsze włosciwości ślizgowe (mniejsze tarcie).

Silnik nie powinien mieć gorszych osiągów na żeliwnej tuleii. Zdaje to egzamin (ja jestem stanowczym przeciwnikiem robienia takiej partyzantki) tyle ze nie ma tych wyzej wymienionych zalet. Do Tuleii potrzebne są tłoki o innej twardości (twardsze) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zapodam oftopa małego jak sie silnik zachowuje po zmienieniu tulei z niklasilu na zwykłe zeliwo jak sie tym jezdzi czy to zdaje wogole egzamin?

 

Tak sie składa że moja YZ ma tuleje żeliwną i oblatałem teraz calutki sezon na jednym tłoku - mocy praktycznie nic nie ubyło. O zatarciu chyba niema mowy - jeździłem w tym sezonie na różne zawody i extremalnie dawałem mu w dupe piach nie piach upały nie upały nieraz ponad godzine na 1 i 2 biegu także niewiem co trzeba by zrobić żeby sie zatarł. W porównaniu do takich samych YZ moich kolegów którzy mają nikasil mój całkiem inaczej pracuje i ma inną charakterystyke. Obaj kumple twierdzą że się szybciej wkręca na obroty i w ogóle że zajebiscie chodzi ja natomiast na nikasilu czuje jakiś taki inny power lecz nie czuje takich obrotów dzikich jak na tuleji. W zasadzie to jestem zadowolony z tulei bo naprawde motor mi chodzi bajecznie i nie musze sie martwic o drogi nikasil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn jak zalozona tulej pod wzgledem okien jest wykonana bardzo starannie oraz okna zachowuja orginalny wymiar, to praktycznie mocy nie ubywa. Nie wiem tez dlaczego Tobie sie zmienila charakterystyka silnika. Zaleta tuleji to zalezy od jej grubosci mozna stosowac duzo nadwymiarow. np jesli jest gruba tulej to mozemy nawet wykonac 10 szlifow 0,25 mm, ale w wyczynie przy zmianie tloka na wieksza selekcje jezeli potrzeba wystrczy tylko przechonowanie delikatnie cylinderka i styka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sluchaj wiesz jak zrob. wez ten swoj tlok i ten cylinder wsadz do niego tlok, tak jak powinien btc normalnie zalozony ale bez pierscieni, i pusc go swobodnie (uwazaj zeby ci nie wypadl) no i jak tlok bedzie spadal powoli w cylindrze tzn, ze moze byc.

 

POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...