Skocz do zawartości

Róznica w il zębów w zębatce


CiasnyBaniak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie a działa Wam ta geardata pod XP ??????? bi mi jakis błąd wywala? trzeba to jakos specjalnie odpalać ,coś doinstalować ?? dajcie jakiegoś małego FAQ, bo po niemiecku ja tez nie kumam ,wkońcu te same strony co Vlaad :icon_razz:.

Pozdro seba

U mnie pod XP nie ma kłopotów. Od góry wpisuje się rozmiar koła, wielkość w calach, szerokość opony, w % to chyba wysokość opony, ostatni parametr to poślizg. Niżej ilość zębów małej zębatki, jeszcze :icon_eek: niżej dużej, coraz :clap: niżej przełożenie wstępne (w silniku).

Poniżej masz przełożenia na poszczególnych biegach.

Okno na dole - Gang = bieg, Drehzahl = prędkość obrotowa

Po prawej, na dole - góra ustawia pointer na wykresie (np. max Nm), dół pokazuje "czerwony zakres" rpm

Berechnen - znaczy przelicz dla nowych danych.

Piszę to w pracy i z pamięci, nie widzę tego programiku ale mam nadzieję, że trochę rozjaśniłem. Poza tym pomoże Ci jakikolwiek internetowy słownik niem-pol.

Pozdro

Edytowane przez Kaszpir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten programik jest pod daną firmę moto czy ogólnego stosowania?

Jeżeli w swoim motocyklu masz koło z oponą i manualną skrzynię biegów, a nie automat to da się coś zrobić :icon_mrgreen: :cool:

A poważnie. W jednym z linków podanych powyżej są nawet gotowce do ściągnięcia, szczególnie do nowszych motocykli. Ładujesz taki plik i masz gotowe dane.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Kaszpir. To jakie zebatki bedziesz zakladal do swojej Dywersji? I jakie to bedzie mialo przelozenie na osiagi?

Plan jest taki: na przód standardowe 16 zębów, bo i tak innych nie znalazłem. Natomiast na tył zamiast 48 zębów montowanych standardowo będzie 46 lub 45 bo obie zębatki są dostępne. Jeżeli założę 45 to wg geardata prędkość na 6 biegu rośnie o 7 km/h, a dla 46 o 4 km/h w porównaniu do standardowych "48". Dla moich potrzeb, czyli prędkości 100-110 km/h moce nie będzie jeszcze brakować, a spadnie prędkość obrotowa silnika. Mam też nadzieję na spadek spalania i przesunięcie się dla wyższych prędkości upierdliwych wibracji mojej XJ.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemano, mam takie pytanko. mam gixera 600, ktory wg danych katalogowych ma predkosc maksymalna okolo 255km/h. oryginalny naped ma bodajze 17 zebow z przodu i 45 z tylu. mam juz nowy z 16 zebami z przodu i 47 z tylu. o ile mniej wiecej mi spadnie predkosc maksymalna??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obroty przy tej samej predkosci wzrosna o 10%. Jesli przed zmiana zebatek motocykl potrafil odciac zaplon na ostatnim biegu to teraz bedzie wolniejszy o 10% czyli bedzie poginal 230km/h.

Obliczenia ; (16/17)*(45/47)= 0,9

0,9 * 255 = 230km/h

Pewnie po takiej wymianie pojawia sie kolpoty z mimowolnym podnoszeniem przedniego kola ;)

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obroty przy tej samej predkosci wzrosna o 10%. Jesli przed zmiana zebatek motocykl potrafil odciac zaplon na ostatnim biegu to teraz bedzie wolniejszy o 10% czyli bedzie poginal 230km/h.

Obliczenia ; (16/17)*(45/47)= 0,9

0,9 * 255 = 230km/h

Pewnie po takiej wymianie pojawia sie kolpoty z mimowolnym podnoszeniem przedniego kola :icon_mrgreen:

 

Kurna ,nie mam matury ,nie kumam tych liczb :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obroty przy tej samej predkosci wzrosna o 10%. Jesli przed zmiana zebatek motocykl potrafil odciac zaplon na ostatnim biegu to teraz bedzie wolniejszy o 10% czyli bedzie poginal 230km/h.

Obliczenia ; (16/17)*(45/47)= 0,9

0,9 * 255 = 230km/h

Pewnie po takiej wymianie pojawia sie kolpoty z mimowolnym podnoszeniem przedniego kola :banghead:

 

 

 

 

Nie oglądałem tego programu *( bo chyaba z niego są te wzory ? )

Wtedy wynikałoby teoretycznie przynajmniej ( praktyka uwzględniająca obroty silnika, opory pow.itd moze sie róznić) ze mój motocykl mając jeden ząbek z przodu więcej poleci zamiast 230 - = 246km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie oglądałem tego programu *( bo chyaba z niego są te wzory ? )

Wtedy wynikałoby teoretycznie przynajmniej ( praktyka uwzględniająca obroty silnika, opory pow.itd moze sie róznić) ze mój motocykl mając jeden ząbek z przodu więcej poleci zamiast 230 - = 246km/h

Nie wierz w to, co pisze "flugzojg", co z przełożeniem w Twoim motorze? Gdzie są opory? Gdzie ilość obrotów silnika?

 

Mój GS jedzie jakieś 220km/h wg programu, ale przy 12 000 obr/ min. :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten program dziala tylko w jedna strone nie wiedzieliscie? Jak zmniejsza sie zebatke z [przodu a zwieksza z tylu. Jak postepuje sie na odwrot to moze wyjsc ze motorynka poleci 120km/h :cool:

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pazur to zalezy jescze w jakim sprzecie. W poczciwej MZ zmiana zebatki przedniej na wieksza nie powiekszy predkosci ni troche (a zamuli znacznie ) a predkosc moze nawet wpasc. Predkosc maksymalna moze wzrosnac po zastosowaniu wiekszej zebatki przedniej w motocyklach ktore na poprzedniej zebatce dokrecaly sie az do czerwonego pola na ostatnim biegu.

 

Masz rację - właśnie lepiej się kręci na biegach, z tym że w konkretnym sprzęcie na ostatnim biegu można dokręcić do czerwonego koła.

Na standartowym przełożeniu tego nie zrobisz (brak mocy w stosunku do przełożenia) - ostatni bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siema, moim zadaniem nie bedzie to wielka roznica ale jednak bedzie. Wiem ze im wieksza jest zebatka z przodu to moto jest slabszy, ale za to osiaga wieksza predkosc, mowa jest to o roznicy ok 2 zeby wiecej z przodu i dwa mniej z tylu, ale przy takiej roznicy jak ty masz nie powinienes tego nawet odczuc.

 

 

POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...