skoal Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Zgadza sie, ze moze zrobic sie bajzel w temacie, ale wydaje mi sie ze sa to podobne czynnosci jak w motorze. Jesli chodzi o moja redukcje i zmiane biegow w aucie to... wciskalem sprzeglo... dodawalem gazu i redukcja...i spuszczenie sprzegla. Nawyk i moment kiedy nalezy to wykonac jest podobny tak mi sie wydaje. I chyba warto pocwiczyc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gadimex Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Jesli chodzi o moja redukcje i zmiane biegow w aucie to... wciskalem sprzeglo... dodawalem gazu i redukcja...i spuszczenie sprzegla. Witam Mnie to "ambalowanie" gazem , jak i między gaz od zawsze frapowały, miałem dwa maluchy, który zajeżdżałem na smierć zimą i one stanowiły główny poligon doświadczalny i okazuję się , że było warto "maltretować" e pojazdy. Ja w katamaranie Nissan Patrol 3,3 Turbo D robię redukcję "na dwa razy" : wciskam sprzęgło, wyrzucam na luz, puszczam sprzęgło, "bije w gaz" tak , żeby obroty nie zdążyły zejść zbyt nisko i wtedy szybko sprzęgło i kolejny bieg. To owszem może być przerst formy nad treścią, ale : biegi wchodzą zawsze idealnie, minimalizuje poślizg sprzęgła ograniczając jego zużycie, no i czuję się jak Pan Zasada w najlepszych latach. Kluczowym elementem w tej metodzie, jest takie "stuknięcie" gazu, żeby obroty spadły tylko do poziomu odpowiadającemu obrotom niższego biegu przy danej prędkości. WTedy jest gładko i bez szarpnięć. No , a w moto , latając w terenie od 10 lat to już czuję się uzależniony od dźwięku przegazówek, przy redukcjach i dohamowaniu przed winklem....moment hamujący powoduje lekki uślizg tyłu, który pogłebiam otwierając szeroko gaz i wychodząc z winkla pełnym booookiem....banan na gębie ..... czarny piuropusz na drodze koło sąsiada, który właśnie biegł wrzeszcząc i wymachując kijem . Życie jest piękne. Co do strzelania jedynki przy pierwszym ruszeniu w danym dniu, to ja nigdy nie wrzucam biegu na ssaniu, jak już silnik chodzi, to wciskam sprzęgło i popycham moto do tyłu, ambalując gazem, w momencie zatrzymania wbijam jeden, które wchodzi gładko i bez wkurzającego trzaskania. Pozdrawiam i zycze mega udanego , bezpiecznego , spokojnego , zdrowego Nowego Roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Przegazówkę w aucie stosuje się, nie ma przeciwwskazań. Jednak ma to "ręce i nogi" wtedy, gdy pedały są przystosowane do operowania gazem i hamulcem jednocześnie. Pedalskie nakładki na pedały, jakie można nabyc w sklepach dresiarsko-tjuningowych, nie nadaja się do niczego.Prawdziwa nakładka na pedał gazu powinna byc tak ukształtowana i dopasowana, by mozliwe było dodawanie gazu prawą krawędzią stopy opartej o pedał hamulca. Technika redukcji z podwójnym wysprzęglaniem, opisana wyżej przez Gadimexa jest prawidłowa, choć w skrzyni synchronizowanej czasem zbędna. Jednak jej opanowanie świadczy o klasie kierowcy, ponadto pozwala na umiejętną jazdę samochodem ze skrzynią niesynchronizowaną, co obecnie potrafi co tysięczny kierowca. :icon_arrow: :icon_arrow: Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konikkonik Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Przegazówkę w aucie stosuje się, nie ma przeciwwskazań. Jednak ma to "ręce i nogi" wtedy, gdy pedały są przystosowane do operowania gazem i hamulcem jednocześnie. Pedalskie nakładki na pedały, jakie można nabyc w sklepach dresiarsko-tjuningowych, nie nadaja się do niczego.Prawdziwa nakładka na pedał gazu powinna byc tak ukształtowana i dopasowana, by mozliwe było dodawanie gazu prawą krawędzią stopy opartej o pedał hamulca. Technika redukcji z podwójnym wysprzęglaniem, opisana wyżej przez Gadimexa jest prawidłowa, choć w skrzyni synchronizowanej czasem zbędna. Jednak jej opanowanie świadczy o klasie kierowcy, ponadto pozwala na umiejętną jazdę samochodem ze skrzynią niesynchronizowaną, co obecnie potrafi co tysięczny kierowca. :icon_arrow: :icon_arrow:Tak jest, a co najciekawsze możemy wam to wszystko pokazać. Czyli, jak zrobić nakładkę i jak jej używać. Pozdrawiam .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KUBAR1 Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 PISZESZ ZEBY HAMOWAC 1 !!podkreslam 1 palcem! rossi hamuje 4 znaczy ze robi blad??????????????????????? zle robi czy jak????????????????????zauwazylem na forum "stosy" tematow o rzeczach oczywistych posty ktoych przeczytanie zajmuje 15 min a nie wnosza nic nowego to tak jakby rozpisac sie na 10 stron ktorym palcem wlaczac kierunkowskaz z ktorym swiatla zeby nie stworzyc w tym czzasie zagrozenai na drodze!!! LUDZIE OPANUJCIE SIE!!!! o rzeczach oczywistych sie ne rozmawia ale widze ze co niektorrzy lubuja sie w tym!!! pissss and low wlasciwie to piszcie piszcie...ps . szukałęm i nie stety nei znalazlem tematu na temat " Ubieranei przed jazda- krok po kroku" :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konikkonik Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 PISZESZ ZEBY HAMOWAC 1 !!podkreslam 1 palcem! rossi hamuje 4 znaczy ze robi blad??????????????????????? zle robi czy jak????????????????????zauwazylem na forum "stosy" tematow o rzeczach oczywistych posty ktoych przeczytanie zajmuje 15 min a nie wnosza nic nowego to tak jakby rozpisac sie na 10 stron ktorym palcem wlaczac kierunkowskaz z ktorym swiatla zeby nie stworzyc w tym czzasie zagrozenai na drodze!!! LUDZIE OPANUJCIE SIE!!!! o rzeczach oczywistych sie ne rozmawia ale widze ze co niektorrzy lubuja sie w tym!!! pissss and low wlasciwie to piszcie piszcie...ps . szukałęm i nie stety nei znalazlem tematu na temat " Ubieranei przed jazda- krok po kroku" :icon_mrgreen:Jak możesz to cytuj komu odpowiadasz, a ja tylko mogę powiedzieć że technik hamowania jest dużo. Pamiętaj że na forum jest dużo osób które zaczynają jeździć i niektóre odpowiedzi są dostosowane do ich umiejętności w chwili obecnej. Rossi hamuje 4 ale też nie zawsze, to zależy co chce zrobić, do doklejenia zawieszenia nie trzeba używać 4, ale do hamowania z 250km/h już tak. Pozdrawiam ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KUBAR1 Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Jak możesz to cytuj komu odpowiadasz, a ja tylko mogę powiedzieć że technik hamowania jest dużo. Pamiętaj że na forum jest dużo osób które zaczynają jeździć i niektóre odpowiedzi są dostosowane do ich umiejętności w chwili obecnej. Rossi hamuje 4 ale też nie zawsze, to zależy co chce zrobić, do doklejenia zawieszenia nie trzeba używać 4, ale do hamowania z 250km/h już tak. wydajnosc hamulca w GP jest taka synu ze 4 palcy mozesz uzywac do drpania po dupie nie hamowania!!! ale po co pisac o takich gownach????????BTW zauwazyłem ze motocykle sa tu trakowane niczym dzieci ;pieszczone chrzczone uwielbiane!!! i do tego dolozona jest cala ideologia!!! TO MOJE ZDANIE !!! mozecie sie nei zgadzac ze mna! ale moto to moto i ma sluzyc do jazdy stac w garazu lub lezec gdzies ...nie robmy Panowie szpek,.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konikkonik Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 wydajnosc hamulca w GP jest taka synu ze 4 palcy mozesz uzywac do drpania po dupie nie hamowania!!! ale po co pisac o takich gownach???????? Nie hamowałeś chyba z dobrze zgrzanym płynem hamulcowym. Jeżeli piszesz do mnie "synu" i tak pretensjonalnie to wyłączam się z tematu.. Pozdrawiam .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 PISZESZ ZEBY HAMOWAC 1 !!podkreslam 1 palcem! rossi hamuje 4 znaczy ze robi blad??????????????????????? zle robi czy jak????????????????????zauwazylem na forum "stosy" tematow o rzeczach oczywistych posty ktoych przeczytanie zajmuje 15 min a nie wnosza nic nowego to tak jakby rozpisac sie na 10 stron ktorym palcem wlaczac kierunkowskaz z ktorym swiatla zeby nie stworzyc w tym czzasie zagrozenai na drodze!!! LUDZIE OPANUJCIE SIE!!!! o rzeczach oczywistych sie ne rozmawia ale widze ze co niektorrzy lubuja sie w tym!!! pissss and low wlasciwie to piszcie piszcie...ps . szukałęm i nie stety nei znalazlem tematu na temat " Ubieranei przed jazda- krok po kroku" ;)Po pierwsze, Rossi jest po kontuzji prawej dłoni i nadgarstka, więc robi tak jak jemu najwygodniej. Nie przeszkadza to być w ścisłej czołówce kolejny sezon.Po drugie, hamowanie z 300 km/h do setki przed winklem, wymaga większej siły niż ze 150 do 50, zwłaszcza gdy płyn jest bliski zagotowania. Po trzecie, nie czytałes całego tematu, bo byś nie pisał takich bzdur. Nawet jesli czytałeś, to bez zrozumienia - wracaj do szkoły. Popracuj nad interpunkcją, ortografią, dysmóżdżem. Może będą z Ciebie ludzie... PS Jest w matematyce coś takiego jak funkcja kwadratowa, której wykres to parabola. Kształt paraboli odzwierciedla postęp w spadku prędkości w czasie, co tłumaczy wiele zjawisk występujących w szybkiej jeździe. Jednak to dla Ciebie zbyt trudne. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Przegazówkę w aucie stosuje się, nie ma przeciwwskazań. Jednak ma to "ręce i nogi" wtedy, gdy pedały są przystosowane do operowania gazem i hamulcem jednocześnie. Pedalskie nakładki na pedały, jakie można nabyc w sklepach dresiarsko-tjuningowych, nie nadaja się do niczego.Prawdziwa nakładka na pedał gazu powinna byc tak ukształtowana i dopasowana, by mozliwe było dodawanie gazu prawą krawędzią stopy opartej o pedał hamulca. jeśli chodzi o międzygaz przy redukcjach -stosuje go praktycznie zawsze, niezaleznie czym jadęmam dwa autka o diametralnie innym rozłożeniu pedałów ale spoko idzie używać gazu i hamulca prawą stopą w praktycznie każdym samochodzie osobowymw Mini jest troszkę trudniej bo pedał hamulca jest zupełnie na innym poziomie niż gazu ale czasem po prostu gazu dodaje piętą a hamuję śródstopiemw beemce spokojnie operuje bokami stopy z tych moich redukcji z międzygazem troszke nabijają się moi kumple odkąd raz gdzieś się spieszyliśmy (autem)i przy każdym wyprzedzaniu była redukcja do 3ciego biegu z dość mocna przygazówką (wejście na 4-5tyś. obr.) natomiast zdziwiło mnie jak instruktor na kursie na kat C (jeżdżę małym MAN-em) zabronił mi używać międzygazu przy redukcji tłumacząc że to nie star i na egzaminie może to być niemile widziane Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włodzio Opublikowano 17 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 zauwazylem na forum "stosy" tematow o rzeczach oczywistych posty ktoych przeczytanie zajmuje 15 min a nie wnosza nic nowego po prostu nie czytaj o rzeczach oczywistych.Szacuneczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skoal Opublikowano 31 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2007 (edytowane) przejechalem w tym sezonie zaledwie 200km... ale przez ten czas skupilem sie na prawidlowej zmianie biegow... miedzy innymi przegazowke podczas redukcji... no i szczerze wam powiem ze nie najlepiej mi to wychodzi...raz za duzo gazu, drugi raz za pozno sprzeglo puszczone...mam nadzieje, ze poczatkowo mieliscie tak samo... ale z czasem to opanowaliscie... i mam nadzieje ze to opanuje... bo czasami redukcja z przegazowka wychodzi... gdy idealnie synchronizuje wszystkie elementy... co zauwazylem to praca gazem nie moze byc za duza... gdy za duzo obrotow to zle... wszystko musi byc wykonane szybko, bez zastanowienia i pewnie... jeszcze mam pytanie do P. Tomka Kulika...ta szkolkowa GS-a byla jezdzona miedzy innymi przez kursantow... czyli skrzynia biegow przezyla mnostwo nieudanych redukcji... mozna powiedziec, ze byla ostro ekspoatowana i mimo przejechania 60tys km nic jej nie bylo...czyli o moja skrzynie biegow nie musze sie obawiac... Edytowane 31 Marca 2007 przez skoal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 31 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2007 (...)jeszcze mam pytanie do P. Tomka Kulika...ta szkolkowa GS-a byla jezdzona miedzy innymi przez kursantow... czyli skrzynia biegow przezyla mnostwo nieudanych redukcji... mozna powiedziec, ze byla ostro ekspoatowana i mimo przejechania 60tys km nic jej nie bylo...czyli o moja skrzynie biegow nie musze sie obawiac...Jak jeszcze raz odezwiesz się do mnie per Pan, to zobaczysz... :biggrin: Szkółkowa gieeska zrobiła pod kursantami ponad 80 tys km. Skrzynia działa bez zarzutu (odpukać), mimo setek osób uczących się prawidłowej zmiany biegów.Staraj się operować gazem powściągliwie i płynnie, wtedy Twoja skrzynia będzie mniej cierpiała w razie skuchy.Powodzenia. (...)jeszcze mam pytanie do P. Tomka Kulika...ta szkolkowa GS-a byla jezdzona miedzy innymi przez kursantow... czyli skrzynia biegow przezyla mnostwo nieudanych redukcji... mozna powiedziec, ze byla ostro ekspoatowana i mimo przejechania 60tys km nic jej nie bylo...czyli o moja skrzynie biegow nie musze sie obawiac...Jak jeszcze raz odezwiesz się do mnie per Pan, to zobaczysz... :biggrin: Szkółkowa gieeska zrobiła pod kursantami ponad 80 tys km. Skrzynia działa bez zarzutu (odpukać), mimo setek osób uczących się prawidłowej zmiany biegów.Staraj się operować gazem powściągliwie i płynnie, wtedy Twoja skrzynia będzie mniej cierpiała w razie skuchy.Powodzenia. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2007 JA w moto jak jade zawsze zrzucam bieg po lekkim przygazowaniu, bo po prostu jedzie sie tak bardziej komfortowo jak nie szarpie ani nie stuka. w aucie tak samo tyle ze czasem jak jezdze bardziej agresywanie to przegazowa ma decydujące znaczenie jak zrzuca sie bezposrednio np. z 5 na 2. Taka operacja przy 70km/h bez przegazowki skonczyła by sie chyba spotkaniem czołą z kierownicą :evil: Ale tu pomaga niesekwencyjna skrzynia auta,a w moto trzeba by troch powajchowac wiec kolejna strata na przyspieszaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2007 możesz napisać co to za auto>? Z 5 na 2 przy 70 km/h nie szkoda ci go? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.