Skocz do zawartości

Przegazówka, redukcja, inne pierdoły...


karol1001
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za radę.

 

Poza tym lekkie stuknięcie przy wrzucaniu jedynki jest normalne, większość motocykli tak ma.

Gdyby to było lekkie stuknięcie, nie zawracałbym Wam tym głowy. Problem jednak w tym, że nieraz jak grzmotnie, to aż ciarki po plecach przechodzą.

 

Jeśli olej jest zimny i sprzęgło trochę ciągnie mimo wysprzęglenia, to może pomóc wciśnięcie sprzęgła chwilę wcześniej.

Bardzo ciekawa rada. Szkoda, że nie będę miał okazji w najbliższym czasie z niej skorzystać, ale jak zacznę śmigać, na pewno to wypróbuję. Mam nadzieję, że pomoże.

 

Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a propo rozklejania sprzęgła mogę jeszcze poradzić jeden patent który sam stosuję : przed włączeniem silnika przetaczam troszkę motocykl na biegu i sprzęgle, i dopiero go odpalam (często na biegu i dopiero wrzucam luz).

Przy okazji można sprawdzić jak mocno sprzęgło się skleja.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja 1: chcac lepiej przyspieszyc lub po prostu zmniejszyc predkosc robie przygazowki ( a przynajmniej zwiekszam obroty ) przy zmianie biegu na nizszy aby nie wywolac efektu hamowania silnikiem i ewentualnego przyblokowania kola. [ w samochodach tez tak sie robi naciskajac podczas redukcji mocniej gaz aby autem nie szarpnelo i nie zaczol hamowac silnikiem) po to zeby

Sytuacja 2.Natomiast nie wiem jak zachowac sie jadac np na 4 biegu po miescie i widzac czerwone swiatlo? Do tej pory ujmowalem po prostu gaz i redukowalem do jednki ( czemu towarzyszyly dosc glosne stuki ). Robiac przygazowki niewielka byla roznica.

Co do samych przygazowek ( chodzi o sytuacje 2 )nie jest to operacja zbyt latwa szczegolnie dla pocztkujacych stad moje watpliwosci do celowosci ich stosowania. Poto chyba jest te sprzeglo zeby je uzywac ? Pozatym nic w instrukcji nic nie pisze o zadnych przygazowkach natomist mowa jest o uzyciu sprzegla podczs zmiany biegow.

Z moich obserwacji wynika ze w sytuacji drugiej 95% uztkownikow nie robi zadnych przygazowek. Nie wydaje mi sie zeby w takim przypadku przygazowki cos dawaly, pozatym aby sie upewnic przestudiuje budowe skrzyni biegow motocyka i zapoznam sie z opinia cenianego na calej Polsce profesora z budowy pojazdow.

Tomek Kulik jaka sytuacje i przygazowki miales na mysli 1 czy 2. Czy moze obie?

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozatym nic w instrukcji nic nie pisze o zadnych przygazowkach

 

o tym że na zakręcie trzeba skręcić kierownicę też raczej nie wspominają

 

Nie wydaje mi sie zeby w takim przypadku przygazowki cos dawaly

 

jeżeli Ty nie umiesz ich zrobić nie jest to jednoznaczne z tym że nic nie dają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest to operacja zbyt latwa szczegolnie dla pocztkujacych stad moje watpliwosci do celowosci ich stosowania.

Hm, w takim razie nie pozwolę mojemu dziecku wejść do wody, zanim się nie nauczy pływać.

 

Z moich obserwacji wynika ze w sytuacji drugiej 95% uztkownikow nie robi zadnych przygazowek. Nie wydaje mi sie zeby w takim przypadku przygazowki cos dawaly

No i co z tego? Czy to, że znajdziesz się w grupie, w której 95% osób zachowuje się idioci, ma znaczyć, że Ty też masz się tak zachowywać? (pisząc o idiotach broń Boże nie miałem na myśli tych, co nie robią przygazówek). Poza tym tyle osób już pisało, że dobrze wykonana przygazówka ma duży wpływ na kulturę jazdy. A Ty w dalszym ciągu masz wątpliwości :banghead:

 

Pozdrawiam

 

Skoro ja ich nie umiem zrobic to zapewniam ze i pozostale 95% motocyklistow nie robi tego wogule lub nie tak jak trzeba :)

Bardzo ciekawy wniosek. Czy myślisz, że jeśli Ty robisz błędy ortograficzne, to 95% piszących na tym forum też je robi?

Ja też jak wziąłem pierwszy raz saksofon do ręki i dmuchnąłem po raz pierwszy, to też nie robiłem tego tak jak trzeba. Nawet po miesiącu nie było wszystko OK, ale już zdecydowanie lepiej.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]Ja też jak wziąłem pierwszy raz saksofon do ręki i dmuchnąłem po raz pierwszy, to też nie robiłem tego tak jak trzeba. Nawet po miesiącu nie było wszystko OK, ale już zdecydowanie lepiej[...]

he he he... miałem tak samo tylko z gitarą basową :crossy: Tak jest ze wszystkim, z szablą, ze strzelbą... z motocyklem. Z początku wielkie zdziwienie, potem uczucie, że jest się mistrzem świata; później przychodzi refleksja, że istnieją różne techniki i zaczyna się poszukiwanie tej swojej jedynej - najlepszej; następnie nachodzą człowieka myśli, że jednak wie mało i zaczyna zgłębiać temat etc. etc. etc. Konkluzja jest taka, że każdy silnik stricte motocyklowy ma tak skonstruowaną skrzynię biegów, że przegazówka przy redukcji biegu jest konieczna dla zachowania kultury pracy całego układu. Kiedyś (gdzieś o tym czytałem ale nie pamiętam modelu ani marki motocykla) próbowano synchronizować motocyklowe skrzynie biegów za pomocą plastikowych krążków (czy jakoś tak) ale z tego co widzę, to chyba tradycyjny układ bierze górę. Pomijając jednak oszczędzanie skrzyni biegów polecam też pamięci wszystkich motocyklistów wpływ przegazówki na trakcję motocykla. Redukcja bez przegazówki połączona ze zbyt szybkim zesprzęgleniem silnika może spowodować niezły bałagan szczególnie w przypadku motocykli o dużej pojemności silnika.

hikor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro ja ich nie umiem zrobic to zapewniam ze i pozostale 95% motocyklistow nie robi tego wogule lub nie tak jak trzeba :banghead:

 

Piszesz o przegazówce jak o zdobywaniu Mount Everestu. Nie przesadzaj. Jeżeli tak sądzisz to daj sobie spokój. Ja tam wolę się uczyć, jak paręnaście razy wyjdzie mi nie tak to nic. Przecież za którymś razem poczuję bluesa i będzie wychodziło pięknie. A z tymi 95 %... Takie statystyki to wiesz gdzie możesz włożyć... między bajki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

ja ostatnio zafundowalem sobie 3godz jazd doszkalajacych Tomka Kulika i musze przyznac ze nie pamietam kiedy tak dobrze zainwestowalem kase. Mozna sie zdziwic jak wiele daje prawidlowa przegazowka przy redukcji. Mamy bezpieczenstwo, komfort i lans w jednym :cool: ja mam za soba 50.000km na motocyklach i ani jednej gleby ani wypadku przez ten czas ale wcale nie oznacza to ze mam do perfekcji opanowana technike. Wlasnie u Tomka sie o tym przekonalem, cwicze teraz na swoim sprzecie i jest juz blisko idealu. Wam tez polecam praktyke u kamandira, ktory zjebek nie szczedzi ale przy tym skutecznosc ma godna podziwu :)

Edytowane przez hubert-cbr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kiedy to odpala sie zimny silnik z biegiem wcisnietym ????

Sory bardzo, ale jeszcze mi sie nie zdazyło tak odpalac, chyba ze zgasnie na swiatłach albo w czasie jazdy, ale to inna bajka bo motur juz cieply :P

 

hubert: powiedz mi czy rzeczywiscie te lekcje u Tomka cos Ci dały ???

Tyle kilometrów nawineles, masz doswiadczenie, wiesz jak sie zachowac i nie stracic zimnej krwi, masz opanowane pewne reakcje i nawyki i piszesz ze 3h u Tomka cos Ci dały ???

Nie chodzi mi o to, bron Boze, ze Tomek zle uczy, :icon_mrgreen: ale o sam fakt ze nagle po tylu zrobionych kilometrach odkrywasz jakies nowe techniki jazdy.

Nagle stwierdzasz: kurde teraz bede jezdzil tak i tak, bo to i tamto a to jak do tej pory jezdzilem to .... katowalem sprzety i jezdzilem jak mamlas ?

Umarł Król nie zyje Król ???

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec tez dodam cos od siebie ... jestem kierowca pierdziawki ale co tam :)

A wiec chcialem zaznaczyc, ze kiedys juz czytalem o tych przegazowkach i

I jakies 2 miesiace temu bawilem sie w to i musze powiedziec ze z dobrym skutkiem ;)

Zmiana biegu w gore z odcieciem gazu (krotkie wysprzeglanie)

Zmiana w dol z przygazowka (nie zawsze sie udaje ale trening czyni mistrza)

Poprawilo to plynnosc jazdy i mam nadzieje ze oszczedzi to troche skrzyni biegow i sprzegla

W przyszlym sezonie bede to szlifowal :(

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kiedy to odpala sie zimny silnik z biegiem wcisnietym ????

Sory bardzo, ale jeszcze mi sie nie zdazyło tak odpalac, chyba ze zgasnie na swiatłach albo w czasie jazdy, ale to inna bajka bo motur juz cieply :biggrin:

 

hubert: powiedz mi czy rzeczywiscie te lekcje u Tomka cos Ci dały ???

Tyle kilometrów nawineles, masz doswiadczenie, wiesz jak sie zachowac i nie stracic zimnej krwi, masz opanowane pewne reakcje i nawyki i piszesz ze 3h u Tomka cos Ci dały ???

Nie chodzi mi o to, bron Boze, ze Tomek zle uczy, :buttrock: ale o sam fakt ze nagle po tylu zrobionych kilometrach odkrywasz jakies nowe techniki jazdy.

Nagle stwierdzasz: kurde teraz bede jezdzil tak i tak, bo to i tamto a to jak do tej pory jezdzilem to .... katowalem sprzety i jezdzilem jak mamlas ?

Umarł Król nie zyje Król ???

 

serio daly mi te lekcje sporo. to nie jest tak ze odkrywasz jakies nowe techniki jazdy. po prostu okazuje sie mozesz doszlifowac swoje umiejetnosci tak aby lepiej zgrac wszystkie podzespoly razem do kupy wziete. np. takie hamowanie, gdzie uzywasz obu hebli i redukcji. niby kazdy z nas to potrafi ale tak naprawde to dopiero pod okiem profesjonalnego instruktora okazuje sie ze mozna to robic lepiej, oszczedniej, skuteczniej i bezpieczniej. to nie jest tak ze osiagasz pewien poziom umiejetnosci i sie na nim zatrzymujesz. techniki uczysz sie caly czas (przynajmniej ja tak mam). mozna ten proces przyspieszac pod okiem kogos kto skoryguje ew. bledy i podpowie co robic zeby bylo jeszcze lepiej... polecam kazdemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...