piwo Opublikowano 3 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 (edytowane) Szanowni,jeszcze nowe pytania, któych zapomniałem zawrzeć w poprzednim poście : 1.Jak (przy pomocy wakuometrów oczywiście) regulować gaźniki ? Gdzie i jak się podpiąć, czym regulować itd ... -m jeśli mogę o krótką instrukcję obsługi 2. Jak odpiąć od wału tylne koło celemzmiany gumy i wyważenia? Jak wyjąć, bo piasta chyba powinna zostać ? 3. W jaki sposób regulować zawory w XV? Edytowane 3 Listopada 2006 przez piwo Cytuj Cycki - im większe za młodu, tym dłuższe na starość... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krasnal Opublikowano 3 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 Co do 2.http://img120.imageshack.us/img120/9956/47gy8.jpghttp://img89.imageshack.us/img89/8417/48kc2.jpg Skany co prawda z instrukcji do 535, ale w 1100 identycznie a nawet łatwiej bo możesz moto na centralkę postawić :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piwo Opublikowano 6 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 Faktycznie - pomogło - dzieki za podpowiedź.A masz może instrukcję w jezyku polskim w wersji papierowej lub elektronicznej ? A ktoś może wie coś o pozostałych punktach ???? Cytuj Cycki - im większe za młodu, tym dłuższe na starość... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 6 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 Nieywjmowałem koła w XV 1100 ale zakładam, ze jest to dosyć proste. Pewnei trzeba zrobić tak:1. Poluzować nakrętkę osi2. podnieść motocykl (lub postawić moto na podnóżce centralnej)3. wykręcić ośkę, rozpiąc hamulec (z tyłu beben?), 4. Wyjąć koło (piasta zostaje na swoim miejscu) Zawory są regulowane śrubkami. Trzeba pewnie ściągnąc zbiornik, zdjąc dekielki i regulować. W zasadzie sprawa jest tak samo prosta/trudna jak w każdym innym silniku :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 6 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 (edytowane) Co do zaworów to :Silnik zimny,Odkręcasz dekielki na głowicy - uwaga na delikatne gwinty!!!Podkładasz szmatkę pod dekielek bo zawsze olej wyleci ;),Tłok w GMP każdy zawór zamkniety (okienko do sprawdzania położenia wału pod lewym deklem silnika)Wsadzasz listek szczelinomierza pomiędzy srubę a kowadełko zaworu (proponuję 0,10 i 0,15)-można ciut mniej,Jak jest za mały lub za duży to klucz 12 i imbusik do łapki i odkręcasz srubę i regu na odpowiedni wymiar listka.Nawet jak już wyjdzie to obrócić kilka razy wałem i sprawdzić ponownie luz! I tak z każdym zaworem :wink::) Uwaga przy dokręcaniu dekielków zwłaszcza tych od zaworu wydechu!- lubia się tam gwinty sypać.Delikatnie z wyczuciem dokręć! Koło może tak łatwo nie wyjść - przeszkadza błotnik. Poproś kogośniech Ci moto na bok majgnie.Chyba wszystko ;) Pozdrawiam Edytowane 6 Listopada 2006 przez Lolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markom13 Opublikowano 6 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 (edytowane) Lolo ,czy zawsze sie reguluje luz zaworowy na otwartych zaworach ? Bo dla mnie to troche dziwne ,a bardzo bym chciał umiec robic to w motongach.Dzieki z góry za odp.Bardzo mnie to ciekawi. A i jeszcze jedno,zamiast sciagać dekielek można włożyć zamiast świecy przyrządzik do GMP ? A jak ściągniesz dekielek jak poznasz ,ze tłok jest w GMP ? Proszę napisz to jak dzieciakowi ,dużymi literami .Może kiedyś sam zacznę regulować zaworki :wink: Edytowane 6 Listopada 2006 przez markom13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 6 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 (edytowane) Tak zawsze.Chodzi o to aby zawór nie był podparty przez dźwigienkę.Jeśli zawór nie będzie się cały domykał do się wypali!Co do GMP to albo ufasz wskaźnikowi albo wykręcasz świecę i wsadzasz np. śrubokręt :wink:Czuć wyraźnie kiedy tłok jest w GMP.Ja tak zawsze ustawiam i moto mi żyje );): Edytowane 6 Listopada 2006 przez Lolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markom13 Opublikowano 6 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 O tym,ze jak zawór sie podpiera to predzej czy później sie wypali to ja wiem .Ale ja nie rozumiem czemu regulować zaworki jak są otwarte? przecież wtedy zawór jest naprężony z dźwigienką i nigdy nie bedzie luzu ? Czy ja juz cos pokręciłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 6 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 (edytowane) Ustawianie zaworów krok po kroku Kur..... Błąd myślowy! Zawory zamkniete!!Juz poprawiam tamten post! :buttrock:Dzieki za dociekliwość Edytowane 6 Listopada 2006 przez Lolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 6 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 no z tym GMP to troche nie prawda jest :icon_biggrin:- bo bo tłok musi byc w fazie suwu pracy- bo wtedy wszystkie zaworki są domkniete. Pamiatajmy że tlok moze byc takze podczas suwu wydechu- gdzie zaworki wydechowe są otwarte !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 6 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 Luzy zaworowe ustawia się w momencie, w którym obie krzywki nie wywołują nacisku na zawory, czyli przy ustawieniu tłoka w GMP, pomiędzy suwem sprężania i pracy. Moment taki następuje co dwa obroty wału korbowego. :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markom13 Opublikowano 6 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 O teraz już jasniej :icon_biggrin: Wiedziałem ,ze cos jest nie tak z tymi "otwartymi" . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 Wreszcie napisales to wyraznie :icon_biggrin:Listek szczelinomierza ma sie przesuwac z lekkim oporem po dokreceniu przeciwnakretki. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markom13 Opublikowano 6 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 Lolo ,artykuł super ,dzieki.Ale dalej nie kumam jak złapać ten moment połozenia GMP suwu sprężanie-praca ? Jak to wyłapać ? :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 6 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 (edytowane) Jak masz na widoku zaworki to wsadź w otwór po świecy jakiś mały śrubokręcik i kręć wałem aż poczujesz na nim opór od tłoka.Naciśnij lekko na śrubokręt, dalej będziesz czuł gdzie się przemieszcza tłok.Czy w górę czy w dół. (śrubokręt będzie chodził razem z tłokiem)Jak tłok będzie na samej górze to masz GMP.Macasz wtedy dźwigienki czy obie maja luz.Jesli nie to kręcisz wałem jeszcze raz aż będa luźne.( sprawdzasz regu)Nie radziłbym używac do kręcenia rozrusznika.Może Ci złapac śrubokręt w gnieździe od świecy i zmasakrowac gwint.Ja przetaczam delikatnie motocykl na biegu.(bez świc idzie lekko;)) Co do gaźników to do nich łapek nie wkładam.Może gdyby mi ktoś pokazał jak sie z nimi obchodzic to moze.Niestey w tych sprawach jestem zielony ):icon_mrgreen::): Edytowane 6 Listopada 2006 przez Lolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.