Skocz do zawartości

regulacja gaźników i tylne koło w XV 1100


piwo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni,

jeszcze nowe pytania, któych zapomniałem zawrzeć w poprzednim poście :

 

1.Jak (przy pomocy wakuometrów oczywiście) regulować gaźniki ? Gdzie i jak się podpiąć, czym regulować itd ... -m jeśli mogę o krótką instrukcję obsługi

 

2. Jak odpiąć od wału tylne koło celemzmiany gumy i wyważenia? Jak wyjąć, bo piasta chyba powinna zostać ?

 

3. W jaki sposób regulować zawory w XV?

Edytowane przez piwo

Cycki - im większe za młodu, tym dłuższe na starość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie - pomogło - dzieki za podpowiedź.

A masz może instrukcję w jezyku polskim w wersji papierowej lub elektronicznej ?

 

 

A ktoś może wie coś o pozostałych punktach ????

Cycki - im większe za młodu, tym dłuższe na starość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieywjmowałem koła w XV 1100 ale zakładam, ze jest to dosyć proste. Pewnei trzeba zrobić tak:

1. Poluzować nakrętkę osi

2. podnieść motocykl (lub postawić moto na podnóżce centralnej)

3. wykręcić ośkę, rozpiąc hamulec (z tyłu beben?),

4. Wyjąć koło (piasta zostaje na swoim miejscu)

 

Zawory są regulowane śrubkami. Trzeba pewnie ściągnąc zbiornik, zdjąc dekielki i regulować. W zasadzie sprawa jest tak samo prosta/trudna jak w każdym innym silniku :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zaworów to :

Silnik zimny,

Odkręcasz dekielki na głowicy - uwaga na delikatne gwinty!!!

Podkładasz szmatkę pod dekielek bo zawsze olej wyleci ;),

Tłok w GMP każdy zawór zamkniety (okienko do sprawdzania położenia wału pod lewym deklem silnika)

Wsadzasz listek szczelinomierza pomiędzy srubę a kowadełko zaworu (proponuję 0,10 i 0,15)-można ciut mniej,

Jak jest za mały lub za duży to klucz 12 i imbusik do łapki i odkręcasz srubę i regu na odpowiedni wymiar listka.

Nawet jak już wyjdzie to obrócić kilka razy wałem i sprawdzić ponownie luz!

 

I tak z każdym zaworem :wink::)

 

Uwaga przy dokręcaniu dekielków zwłaszcza tych od zaworu wydechu!- lubia się tam gwinty sypać.Delikatnie z wyczuciem dokręć!

 

Koło może tak łatwo nie wyjść - przeszkadza błotnik. Poproś kogośniech Ci moto na bok majgnie.

Chyba wszystko ;)

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Lolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lolo ,czy zawsze sie reguluje luz zaworowy na otwartych zaworach ? Bo dla mnie to troche dziwne ,a bardzo bym chciał umiec robic to w motongach.Dzieki z góry za odp.Bardzo mnie to ciekawi.

 

A i jeszcze jedno,zamiast sciagać dekielek można włożyć zamiast świecy przyrządzik do GMP ? A jak ściągniesz dekielek jak poznasz ,ze tłok jest w GMP ? Proszę napisz to jak dzieciakowi ,dużymi literami .Może kiedyś sam zacznę regulować zaworki :wink:

Edytowane przez markom13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zawsze.

Chodzi o to aby zawór nie był podparty przez dźwigienkę.

Jeśli zawór nie będzie się cały domykał do się wypali!

Co do GMP to albo ufasz wskaźnikowi albo wykręcasz świecę i wsadzasz np. śrubokręt :wink:

Czuć wyraźnie kiedy tłok jest w GMP.

Ja tak zawsze ustawiam i moto mi żyje );):

Edytowane przez Lolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym,ze jak zawór sie podpiera to predzej czy później sie wypali to ja wiem .Ale ja nie rozumiem czemu regulować zaworki jak są otwarte? przecież wtedy zawór jest naprężony z dźwigienką i nigdy nie bedzie luzu ? Czy ja juz cos pokręciłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no z tym GMP to troche nie prawda jest :icon_biggrin:- bo bo tłok musi byc w fazie suwu pracy- bo wtedy wszystkie zaworki są domkniete. Pamiatajmy że tlok moze byc takze podczas suwu wydechu- gdzie zaworki wydechowe są otwarte !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzy zaworowe ustawia się w momencie, w którym obie krzywki nie wywołują nacisku na zawory, czyli przy ustawieniu tłoka w GMP, pomiędzy suwem sprężania i pracy. Moment taki następuje co dwa obroty wału korbowego.

 

:icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz na widoku zaworki to wsadź w otwór po świecy jakiś mały śrubokręcik i kręć wałem aż poczujesz na nim opór od tłoka.

Naciśnij lekko na śrubokręt, dalej będziesz czuł gdzie się przemieszcza tłok.

Czy w górę czy w dół. (śrubokręt będzie chodził razem z tłokiem)

Jak tłok będzie na samej górze to masz GMP.

Macasz wtedy dźwigienki czy obie maja luz.

Jesli nie to kręcisz wałem jeszcze raz aż będa luźne.( sprawdzasz regu)

Nie radziłbym używac do kręcenia rozrusznika.

Może Ci złapac śrubokręt w gnieździe od świecy i zmasakrowac gwint.

Ja przetaczam delikatnie motocykl na biegu.(bez świc idzie lekko;))

 

Co do gaźników to do nich łapek nie wkładam.

Może gdyby mi ktoś pokazał jak sie z nimi obchodzic to moze.

Niestey w tych sprawach jestem zielony ):icon_mrgreen::):

Edytowane przez Lolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...