Skocz do zawartości

świeca jak powinna wygladac w 4-suwie


azyl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czami świeca nie wytrzyma i padnie trupem.

 

Ja kiedyś miałem pecha i musiałem po 4 dniach. nowe świece zakładać.

 

Wszystko się może popsuć :flesje: nawet NGK, zwłaszcza przy źle ustawionym gaźniku.

 

Pozdro

Edytowane przez Lolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie musi to byc zle wyregulowany gaznik. Przy obecnej temperaturze powietrza silnik na krótkich trasach nie osiąga właściwej temperatury . Poniewaz swieca do prawidłowego działania wymaga odpowiedniej temperatury, jest w takim układzie wybitnie nie dogrzana. Nie występuje zjawisko samooczyszczania elektrod i to cały problem . W serwisówkach większości motocykli pisze wyraznie że jezeli temperatura otoczenia spada to trzeba zastosowac swiecę o innej wartosci cieplnej tzw goracą. W twoim przypadku kup swiecę z oznaczeniami o jeden nr mniejszym np swieca NGK DPR8EA-9 jest świeca standardową

dla GS500 a w okresie zimy wkręcasz swiece DPR7EA-9. Ta sama zasada jest w innych motocyklach chłodzonych powietrzem.

Świece ktore masz okopcone wystarczy porządnie wygrzac nad palnikiem gazowym w kuchni i dalej bedą jak nowe. Temperatura usunie sadzę z elektrod. Pozatym sprawdż wielkość przerwy na elektrodach czy jest zgodna z zaleceniami . Do czyszczenia nie uzywasz papieru sciernego.

Pozatym dziwnie opisujesz urzywanie ssania w swoim moto. Czy zaciagasz je nawet przy paleniu ciepłego silnika? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem sie trafi ,że w tym konkretnie silniku zwykła świeca nie chce działać na krótkich dystansach. Pomaga w 100% wtedy odpowiednik Itrowy lub Platynowy.Są one dużo bardziej odporne na zalanie. Miałem tak w swojej CeBulce.Po wymianie na Itrowe NGK problem zniknął i juz nawet zapomniałem co to jest świeca ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem sie trafi ,że w tym konkretnie silniku zwykła świeca nie chce działać na krótkich dystansach. Pomaga w 100% wtedy odpowiednik Itrowy lub Platynowy.Są one dużo bardziej odporne na zalanie. Miałem tak w swojej CeBulce.Po wymianie na Itrowe NGK problem zniknął i juz nawet zapomniałem co to jest świeca :flesje: .

 

Nie itrowe a irydowe

Ja nie wierze w cudowne swiece Irydowe i tp. Kluczem do sukcesu jest prawidłowo dobrana wartość cieplna swiecy , skład mieszanki i odpowiednia temperatura silnika. Jesli miał bym wydać ok 150 -200 pln za dwie cudowne świece do swego moto mając ten sam efekt za 20pln to musiał bym paść na głowę :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie racja jest z ta temeeratura.Ale wam powiem ze moj moto grzeje sie jak holera.Po kazdej jezdzie (zawsze minumim km ) jak plojne na cylinder(w poblizu swiecy) to slina wrzy.Zrobie tak jak mowiliscie i zobaczymy czy cos da.Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://img45.imageshack.us/img45/8628/imgp3640ca1.jpg zdjecie gaznika

Wlasnie tu jest ten problem ze ja zbytnio nie wiem gdzie to regulowac nawet sie nie domyslam bo jedyne srubki jakie tam sa to do odkrecenia czegos.Wiem ze jak w motorynce mialem gaznik to tam po boku byly takie dwie i mozna bez problemu regulowac ,a tu jakas dziurka czy cos nic nie widac.Od razu mowie ze tam po prawej w tej dziurze nie ma zadnej srubki.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmpf :/ Nie masz zadnej serwisowki do tego moto?? Zajrzyj do dzialu z danymi technicznymi moze tam beda miec?? :] Jesli jednak nie to lepiej oddaj to moto komus kto sie zna na rzczy i ci to wszystko jakos ogarnie :) Moze na 4um bedzie ktos chetny na maly zarobek?? POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza sie soku11.Ale kolega brzezienski stwierdzil ze to byc moze od nie dogrzania swiecy.W kazdym razie wziolm ta starsza swiece pod gaz ja dalem i nic nie dalo.FAkt trzymalem krotko.Pozdrawiam

 

A ile czasu trzymałeś tą swiecę nad płomieniem? Minutę czy mniej. Ona ma sie nagrzac do wisniowego żaru czyli ok 750 st C. Taka temperatura dopiero usuwa nagar na swiecy a nie grzanie zapalniczką.

Gaznika nie ruszaj. Z tego co piszesz jestes totalnym laikiem w tych sprawach i skopiesz moto do konca.

Wstaw cieplejsza świecę z katalogu lub podjedz do mechanika ,to ci dobierze taka jak trzeba . Napisz dokładnie jakie oznaczenia mają te swiece bo w silniku sa dwie. I jaki producent.

To że ślina ci wrze na cylindrze jeszcze nie świadczy ze swieca osiaga odpowiednią temperaturę.

 

Sprawdziłem w katalogu i w twoim moto są standardowe swiece NGK DR8ES. Ty w okresie zimy wstawiasz DR7ES i powinno byc dobrze. Na lato wracasz do standardowych.

Edytowane przez Breżniew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W gruncie rzeczy tak, ale przede wszystkim swiece NGK nie sa za odporne na kiepskie ( jesienno / wiosenne ) warunki pogodowe i gdy podejmuje decyzje o jezdzeniu w tym okresie wymienil bym NGK na odpowiednik DENSO.

Poza tym nie masz racji jesli chodzi o swiece platynowe i irydowe - z mojego doswiadczenia wynika ze pala lepiej i uzywac je mozna o wiele dluzej niz swiece normalne. Wszystkie moje pojazdy chodza na platynowych NGK, bo w kazdych warunkach pogodowych chce zeby byly sprawne.

A ze to kosztuje to normalne. Jesli chcesz miec odporniejsza swiece za normalna cene polecam DENSO.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...