Limo Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 No tak ale ja nie dawno kupywalem swiece .Nowka z salonu za 12,50zl i mam znowu kupowac druga??No to rzeczywiscie masz problem :biggrin:. U mnie 1 swieca kosztuje 30 zeta, a jest ich 4 Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 (edytowane) Czami świeca nie wytrzyma i padnie trupem. Ja kiedyś miałem pecha i musiałem po 4 dniach. nowe świece zakładać. Wszystko się może popsuć :flesje: nawet NGK, zwłaszcza przy źle ustawionym gaźniku. Pozdro Edytowane 7 Grudnia 2006 przez Lolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 I jeszcze ktos kiedys na 4um mowil ze jak sie zalozy nowa swiece i zapali moto to trzeba sie przejechac do pelnego rozgrzania bo wtedy tez moze sie niby cos sypnac :flesje: POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 7 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2006 Wcale nie musi to byc zle wyregulowany gaznik. Przy obecnej temperaturze powietrza silnik na krótkich trasach nie osiąga właściwej temperatury . Poniewaz swieca do prawidłowego działania wymaga odpowiedniej temperatury, jest w takim układzie wybitnie nie dogrzana. Nie występuje zjawisko samooczyszczania elektrod i to cały problem . W serwisówkach większości motocykli pisze wyraznie że jezeli temperatura otoczenia spada to trzeba zastosowac swiecę o innej wartosci cieplnej tzw goracą. W twoim przypadku kup swiecę z oznaczeniami o jeden nr mniejszym np swieca NGK DPR8EA-9 jest świeca standardową dla GS500 a w okresie zimy wkręcasz swiece DPR7EA-9. Ta sama zasada jest w innych motocyklach chłodzonych powietrzem.Świece ktore masz okopcone wystarczy porządnie wygrzac nad palnikiem gazowym w kuchni i dalej bedą jak nowe. Temperatura usunie sadzę z elektrod. Pozatym sprawdż wielkość przerwy na elektrodach czy jest zgodna z zaleceniami . Do czyszczenia nie uzywasz papieru sciernego.Pozatym dziwnie opisujesz urzywanie ssania w swoim moto. Czy zaciagasz je nawet przy paleniu ciepłego silnika? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2006 Brezniew, oklaski za wlasciwa diagnoze. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markom13 Opublikowano 8 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2006 Czasem sie trafi ,że w tym konkretnie silniku zwykła świeca nie chce działać na krótkich dystansach. Pomaga w 100% wtedy odpowiednik Itrowy lub Platynowy.Są one dużo bardziej odporne na zalanie. Miałem tak w swojej CeBulce.Po wymianie na Itrowe NGK problem zniknął i juz nawet zapomniałem co to jest świeca ;) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 8 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2006 Czasem sie trafi ,że w tym konkretnie silniku zwykła świeca nie chce działać na krótkich dystansach. Pomaga w 100% wtedy odpowiednik Itrowy lub Platynowy.Są one dużo bardziej odporne na zalanie. Miałem tak w swojej CeBulce.Po wymianie na Itrowe NGK problem zniknął i juz nawet zapomniałem co to jest świeca :flesje: . Nie itrowe a irydoweJa nie wierze w cudowne swiece Irydowe i tp. Kluczem do sukcesu jest prawidłowo dobrana wartość cieplna swiecy , skład mieszanki i odpowiednia temperatura silnika. Jesli miał bym wydać ok 150 -200 pln za dwie cudowne świece do swego moto mając ten sam efekt za 20pln to musiał bym paść na głowę :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azyl Opublikowano 8 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2006 w sumie racja jest z ta temeeratura.Ale wam powiem ze moj moto grzeje sie jak holera.Po kazdej jezdzie (zawsze minumim km ) jak plojne na cylinder(w poblizu swiecy) to slina wrzy.Zrobie tak jak mowiliscie i zobaczymy czy cos da.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 8 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2006 Qrde kto normalny pluje na cylinder?? Zreszta moto chlodzony powietrzem musi sie grzac i trzymac temperature... POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azyl Opublikowano 8 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2006 zgadza sie soku11.Ale kolega brzezienski stwierdzil ze to byc moze od nie dogrzania swiecy.W kazdym razie wziolm ta starsza swiece pod gaz ja dalem i nic nie dalo.FAkt trzymalem krotko.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 8 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2006 No to wyreguluj gaznik i kup nowa swiece. Jak zapali przejedz sie do pelnego rozgrzania i dopiero zgas. Wtedy bedzie musial pracowac normalnie :icon_biggrin: POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azyl Opublikowano 8 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2006 http://img45.imageshack.us/img45/8628/imgp3640ca1.jpg zdjecie gaznikaWlasnie tu jest ten problem ze ja zbytnio nie wiem gdzie to regulowac nawet sie nie domyslam bo jedyne srubki jakie tam sa to do odkrecenia czegos.Wiem ze jak w motorynce mialem gaznik to tam po boku byly takie dwie i mozna bez problemu regulowac ,a tu jakas dziurka czy cos nic nie widac.Od razu mowie ze tam po prawej w tej dziurze nie ma zadnej srubki.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 8 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2006 Hmpf :/ Nie masz zadnej serwisowki do tego moto?? Zajrzyj do dzialu z danymi technicznymi moze tam beda miec?? :] Jesli jednak nie to lepiej oddaj to moto komus kto sie zna na rzczy i ci to wszystko jakos ogarnie :) Moze na 4um bedzie ktos chetny na maly zarobek?? POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 8 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2006 (edytowane) zgadza sie soku11.Ale kolega brzezienski stwierdzil ze to byc moze od nie dogrzania swiecy.W kazdym razie wziolm ta starsza swiece pod gaz ja dalem i nic nie dalo.FAkt trzymalem krotko.Pozdrawiam A ile czasu trzymałeś tą swiecę nad płomieniem? Minutę czy mniej. Ona ma sie nagrzac do wisniowego żaru czyli ok 750 st C. Taka temperatura dopiero usuwa nagar na swiecy a nie grzanie zapalniczką. Gaznika nie ruszaj. Z tego co piszesz jestes totalnym laikiem w tych sprawach i skopiesz moto do konca. Wstaw cieplejsza świecę z katalogu lub podjedz do mechanika ,to ci dobierze taka jak trzeba . Napisz dokładnie jakie oznaczenia mają te swiece bo w silniku sa dwie. I jaki producent. To że ślina ci wrze na cylindrze jeszcze nie świadczy ze swieca osiaga odpowiednią temperaturę. Sprawdziłem w katalogu i w twoim moto są standardowe swiece NGK DR8ES. Ty w okresie zimy wstawiasz DR7ES i powinno byc dobrze. Na lato wracasz do standardowych. Edytowane 8 Grudnia 2006 przez Breżniew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2006 W gruncie rzeczy tak, ale przede wszystkim swiece NGK nie sa za odporne na kiepskie ( jesienno / wiosenne ) warunki pogodowe i gdy podejmuje decyzje o jezdzeniu w tym okresie wymienil bym NGK na odpowiednik DENSO.Poza tym nie masz racji jesli chodzi o swiece platynowe i irydowe - z mojego doswiadczenia wynika ze pala lepiej i uzywac je mozna o wiele dluzej niz swiece normalne. Wszystkie moje pojazdy chodza na platynowych NGK, bo w kazdych warunkach pogodowych chce zeby byly sprawne.A ze to kosztuje to normalne. Jesli chcesz miec odporniejsza swiece za normalna cene polecam DENSO. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.