Skocz do zawartości

Lakierowanie aluminium i stopów aluminium


Browarny
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Może się za bardzo do mechaniki nie nadaje ale co tam...

 

Szukam informacji na temat lakierowania aluminium i jego stopów lakierami bezbarwnymi, tak aby zachować w pełni widoczną strukturę metalu. Powłoka musi być trwała i twarda (a więc generalnie wszystkie zwykłe klarlacki odpadają).

Proszę o informacje pewne i sprawdzone, gdybanie mnie raczej nie urządza... :P

 

Będę wdzięczny również za wszelkie dane o lakierniach wykonujących takie usługi na terenie Śląska.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie widziane przeze mnie lakiery bezbarwne z czasem zolkly i sie luszczyly. Dodatkowo jesli myslisz o polakierowaniu wypolerowanej powierzchni to nie sadze zeby chcialo sie to jedno drugiego trzymac.

Z drugiej strony zadnym specem od lakierowania nie jestem, wiec moze jest cos nowego o czym nie wiem a to dziala.

Z trzeciej strony jak wiesz mam obecnie starego anglika i spotykam sie ze spora iloscia ludzi jezdzaca tymi motocyklami, gdzie fabrycznie boczne dekle silnikow i skrzyn byly polerowane. Nikt nie pokrywa ich jakimkolwiek lakierem bezbarwnym wiec sadze ze nie ma nic takiego co naprawde dziala.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dwa sezony temu doprowadzłem swoj wirówkę do stanu względnej urody. Polerowałem dekle a nastepnie lakierowałem proszkowo. Otóż po polerce dekle były jak lustro. Niestety po lakierowaniu tracą trochę swojego błysku. Lekko matowieją. Jeżeli ci to nie przeszkadza to polecam. Na aluminium bezbarwny lakier proszkowy. Sprawdzone. Jeżeli chcesz sie trochę pobawić to proponuję pozycje : ,,Galwanotechnika" Ciekawa lektura.Pozdrowienia. :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, o lakierowaniu proszkowym słyszałem, muszę to zgłębić.

 

Zauważyłem też na niektórych starych japoniach że boczne dekle na pewno są czymś lakierowane bo wyraźnie widać złuszczenia (ale dotyczy to sprzętów 20 letnich, taka trwałość mi wystarczy :bigrazz: )

 

Nie chodzi mi o lakierowanie po polerce, tylko po obróbce skrawającej, a więc powierzchnia jest gładka ale nie lustrzana.

 

Dominik jaki uzyskuje się efekt po anodowaniu?

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, o lakierowaniu proszkowym słyszałem, muszę to zgłębić.

 

Zauważyłem też na niektórych starych japoniach że boczne dekle na pewno są czymś lakierowane bo wyraźnie widać złuszczenia (ale dotyczy to sprzętów 20 letnich, taka trwałość mi wystarczy :bigrazz: )

 

Nie chodzi mi o lakierowanie po polerce, tylko po obróbce skrawającej, a więc powierzchnia jest gładka ale nie lustrzana.

 

Dominik jaki uzyskuje się efekt po anodowaniu?

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego anodowanie jest bardzo trwałe polega na wytworzeniu porowatej warstwy pasywnej i nasączeniu jej barwnikiem (ew. produkt anodowania) i zamknieciu powstałych porów. Jest to bardzo trwałe ale wymaga trochę doświadczenia...

Pozdro Seb

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...