Aguśka Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 Witam szanowne grono motocyklistow. Sprawa tyczy sie oleji. Niestety nie znalazlam na forum konkretnej informacji dlatego zakladam nowy temat. Chcialabym wlac do mojej Virago 750 z 88r. olej synetetyczny, lub półsynetyczny. Co moglibyscie mi polecic? Ktory konkretnie model i jakiego producent. Na forum znalazlam informacje o olejach mineralnych do tego motocykla. Chcialabym jednak wlac jeden z wyzej wymienionych rodzajow oleji i prosze o rade. Drugie moje pytanie tyczy sie oleju w Kardanie. Co ile nalezy go wymieniac i jak sie do tego zabrac? Jaki olej powinnam wlac? Z gory dziekuje za wszytskie sugestie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 co do silnika sie nie wypowiem - sa lepsi fachowcy co do kardana - ogolna zasada wszystkich smarowidel - im czesciej - tym lepiej. w kardanie jezeli bedziesz zmieniac raz na rok, to Ci powiem, ze czesto :( kup motula gearbox, odkrec korek na gorze, podstaw miche i odkrec korek na dole. zlej stary olej krecac kolem. odkrec srubke poziomu (powinna byc, przynajmniej w innych sprzetach jest :notworthy: ) nastepnie zakrec korek dolny i wlej motula az do momentu wycieku przez srubke poziomu. zakrec gorny i sie przejedz pare km. powtorz czynnosc poprzednia i zlej motula. zalej swiezym jeszcze raz. takie przeplukanie warto zrobic, gdyz i tak zakupisz 1l, a wchodzi tam tyle, co kot naplakal. starczy na kilka razy. reszte oleju mozesz opchnac znajomym - polecam ten olej do smarowania lancucha - jest idealny :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aguśka Opublikowano 25 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 co do silnika sie nie wypowiem - sa lepsi fachowcy co do kardana - ogolna zasada wszystkich smarowidel - im czesciej - tym lepiej. w kardanie jezeli bedziesz zmieniac raz na rok, to Ci powiem, ze czesto :) kup motula gearbox, odkrec korek na gorze, podstaw miche i odkrec korek na dole. zlej stary olej krecac kolem. odkrec srubke poziomu (powinna byc, przynajmniej w innych sprzetach jest :biggrin: ) nastepnie zakrec korek dolny i wlej motula az do momentu wycieku przez srubke poziomu. zakrec gorny i sie przejedz pare km. powtorz czynnosc poprzednia i zlej motula. zalej swiezym jeszcze raz. takie przeplukanie warto zrobic, gdyz i tak zakupisz 1l, a wchodzi tam tyle, co kot naplakal. starczy na kilka razy. reszte oleju mozesz opchnac znajomym - polecam ten olej do smarowania lancucha - jest idealny :clap: Dziekuję!! :( Właśnie o taką odpoweidź mi chodziło - dokladnie, szczegółowo, treściwie. Jutro przyjże sie kardanowi i odszukam te elementy o ktorych pisałeś :notworthy: A kto potrafi mi doradzić coś w przypadku zakupu oleju? :notworthy: :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 Witam.Dlaczego chcesz wlać taki typ oleju?Osobiście poleciłbym Ci Castrol GP mineral.Jest to bardzo dobry olej zwłaszcza do silników tego typu.Nie masz juz młodego motocykla.Ja wcześniej jeździłem na pólsyntetyku.Silnik troszkę hałasował (słyszałem to tylko ja) i przy ostrzejszej jeździe łykał niewielkie ilości oleju.Zalełem na wiosnę właśnie tym mineralem!Przestałem słyszeć te dziwne odgłosy :( a oleju mi prawie wcale nie ubywa. A z kardanem to Ci kolega bardzo ładnie wszystko opisał. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aguśka Opublikowano 25 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 Witam.Dlaczego chcesz wlać taki typ oleju?Osobiście poleciłbym Ci Castrol GP mineral.Jest to bardzo dobry olej zwłaszcza do silników tego typu.Nie masz juz młodego motocykla.Ja wcześniej jeździłem na pólsyntetyku.Silnik troszkę hałasował (słyszałem to tylko ja) i przy ostrzejszej jeździe łykał niewielkie ilości oleju.Zalełem na wiosnę właśnie tym mineralem!Przestałem słyszeć te dziwne odgłosy :notworthy: a oleju mi prawie wcale nie ubywa. A z kardanem to Ci kolega bardzo ładnie wszystko opisał. Pozdrawiam Gdzies przesczytałam, ze jest stabilniejszy w różnych temeraturach- zarowno niskich i wysokich. Stad moje "pragnienie". Skoro jednak tak mówisz... Masz jakiegos linka do tego oleju? Np. w larsonnie ?:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jusza Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 Aguśka... Olei (nawet jeśli liczba mnoga robi z tego tak śmieszne słowo, to ono się właśnie tak pisze, więc może "olejów"...???) syntetycznych do silników z dużym przebiegiem specjaliści nie polecają. A bo to za rzadki i spracowany silnik będzie go dużo "brał", a bo to dodatki czyszcząco-myjące wypłuczą stare brudy z silnika i pozatykają się nimi elementy smarowane w silniku.Ty zdecydujesz, lecz jeśli zdecydujesz polecam MOTUL, np. 7100 10W-40 (~180zł/4litry), lub 7100 20W-50 (~190zł/4litry).Pozdrawiam.Jurek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 (edytowane) Aga nie gadaj tu o jakiejś stabilności.Virago to nie jakiś high- tec tylko silnik lokomotywa :(Takie jest moje zdanie!Nie musisz jej lać jakiś super olejów!Szkoda kasy a efektów zadnych nie zobaczysz. Jak chcesz to zalej pólsyntetykiem. Nic się nie stanie :notworthy: Aha , wpisz Sobie w "wyszukaj" Virago! - tam jest wiele razy poruszany temat oleju. Pozdrawiam Edytowane 25 Października 2006 przez Lolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 (edytowane) Gdzies przesczytałam, ze jest stabilniejszy w różnych temeraturach- zarowno niskich i wysokich. Stad moje "pragnienie". Przeczytalas dobrze, koledzy natomiast bajki ci opowiadaja :( o jakims wymywaniu, czy "rzadkosci" syntetykow.Czy znasz motocykl do ktorego chcesz wlac ten syntetyk, czy wlasnie go nabylas ? Adam M.PS. A kolegom radze przeczytac inny watek z Mechaniki Ogolnej - " Zmienic polsyntetyk na syntetyk ?" Edytowane 26 Października 2006 przez Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark_rider Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Przeczytalas dobrze, koledzy natomiast bajki ci opowiadaja :notworthy: o jakims wymywaniu, czy "rzadkosci" syntetykow.Czy znasz motocykl do ktorego chcesz wlac ten syntetyk, czy wlasnie go nabylas ? Adam M.PS. A kolegom radze przeczytac inny watek z Mechaniki Ogolnej - " Zmienic polsyntetyk na syntetyk ?" Dzięki Adam! na razie mam motocykl :clap: Yamaha Virago 750 z 88r. Oleju jeszcze nie :notworthy: Stad moje pytanie, co kupic i o jakich parametrach żeby był mu dobrze :?: :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 (edytowane) Tutaj Adamie chodzi głównie o koszty.Po co lac jakiś drogi olej do motocykla który tego nie potrzebuje??? Nie wiem tylko dlaczego moja XV po zalaniu mineralem się wyciszyła?Znajomy ma identyczną XV i równiez zalał ja tym mineralem.Wcześniej jeździła na połsyntetyku. Moto po zlaniu mineralem i przejechaniu pewnego dystansu się uciszyło.Pewein uzytkownik tego forum równiez miał problemy z jakimis tam stukami swojej Xv. Zalał ja mineralem i równiez mu sie moto uspokoiło. Pozdrawiam Edytowane 26 Października 2006 przez Lolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Na pewno sprawa ceny jest podstawowa, dlatego zawsze pisze ze wlewaj to na co cie stac.I to jest prawdziwy argument za tym zeby do silnika wlac olej mineralny, a nic drozszego. Od strony wlasciwosci oleju, syntetyk zawsze bedzie lepszy ale mineralny, regularnie wymieniany olej krzywdy silnikowi nie zrobi :biggrin:Odpowiadajac na to pytanie jaki syntetyk wlac - taki sam jaki zaleca producent lub o szerszym zakresie lepkosci, czyli np 15W50 zamiast 10W40.Zadalem pytanie o motocykl, bo syntetyk warto wlac do silnika, ktory jest w dobrym stanie technicznym, a nie do takiego ktory poci sie i ma sprzeglo na wylocie. Ja jezdze na syntetyku w motocyklu z 84r, ale silnik nie ma wyciekow i jest w swietnym stanie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aguśka Opublikowano 26 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Na pewno sprawa ceny jest podstawowa, dlatego zawsze pisze ze wlewaj to na co cie stac.I to jest prawdziwy argument za tym zeby do silnika wlac olej mineralny, a nic drozszego. Od strony wlasciwosci oleju, syntetyk zawsze bedzie lepszy ale mineralny, regularnie wymieniany olej krzywdy silnikowi nie zrobi :biggrin:Odpowiadajac na to pytanie jaki syntetyk wlac - taki sam jaki zaleca producent lub o szerszym zakresie lepkosci, czyli np 15W50 zamiast 10W40.Zadalem pytanie o motocykl, bo syntetyk warto wlac do silnika, ktory jest w dobrym stanie technicznym, a nie do takiego ktory poci sie i ma sprzeglo na wylocie. Ja jezdze na syntetyku w motocyklu z 84r, ale silnik nie ma wyciekow i jest w swietnym stanie. Adam M. Mam zamiar wlac połsyntetyk z kilku powodów: 1. Silnik nie ma wycieków, co najwyżej drobne pocenie się uszczelek (przy bocznych pokrywach) ktore pewnie sa do wymiany z racji wieku. Poza tym nie ma zadnych oznak zużycia- nie bierze oleju, nie kopci, nie ma problemow z rozruchem, zbiera sie rowno w kazdym zakresie obrotów. Przebieg to jakies 50 000. Wiecej raczej nie, mimo, że licznik wskazuje... 24 000 :biggrin: Nie ma sie jednak co oszukiwac. 2. Planuje w przyszlym roku objechac cale polskie wybrzeze, a to bedzie ladnych kilka godzin w trasie + codzinnie ok 30-40 km. Skoro polsyntetyk zapewni lepsze wlasciwosci smarujace w wiekszej temperaturze i przy wiekszym obciazeniu to juz stawiam go wyżej w chierarchii 3. Gdybym mogla wlałabym fulla, ale mnie na to nie stac :D Adamie skoro producent zaleca mi wlanie minerala 20W40 to która z tych "połówek" bedzie najlepsza: http://www.sklep.larsson.pl/?a=c5&c=182be0...id=&sid=&idc=89 P.S prosze nie wdawajmy sie w dyskuje o wyższosci swiat Wielkanocy nad swietami Bozego Narodzenia. decyzja zapadla- bedize to półsyntetyk. Kwetstia tylko tego jaki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartez Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Mam zamiar wlac połsyntetyk z kilku powodów: 1. Silnik nie ma wycieków, co najwyżej drobne pocenie się uszczelek (przy bocznych pokrywach) ktore pewnie sa do wymiany z racji wieku. Poza tym nie ma zadnych oznak zużycia- nie bierze oleju, nie kopci, nie ma problemow z rozruchem, zbiera sie rowno w kazdym zakresie obrotów. Przebieg to jakies 50 000. Wiecej raczej nie, mimo, że licznik wskazuje... 24 000 :biggrin: Nie ma sie jednak co oszukiwac. 2. Planuje w przyszlym roku objechac cale polskie wybrzeze, a to bedzie ladnych kilka godzin w trasie + codzinnie ok 30-40 km. Skoro polsyntetyk zapewni lepsze wlasciwosci smarujace w wiekszej temperaturze i przy wiekszym obciazeniu to juz stawiam go wyżej w chierarchii 3. Gdybym mogla wlałabym fulla, ale mnie na to nie stac :D Adamie skoro producent zaleca mi wlanie minerala 20W40 to która z tych "połówek" bedzie najlepsza: http://www.sklep.larsson.pl/?a=c5&c=182be0...id=&sid=&idc=89 P.S prosze nie wdawajmy sie w dyskuje o wyższosci swiat Wielkanocy nad swietami Bozego Narodzenia. decyzja zapadla- bedize to półsyntetyk. Kwetstia tylko tego jaki... Ja dzis kupiłem na wymiane do swojego 2oo:Motul 5100 ESTER 15W50 (119pln-4l). Jeżdże na nim- polecam, nic niepokojącego w silniku sie niedziało i niedzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 (edytowane) Dobre beda oba Motule ( 10W40 i 15W50 ) oraz DuraBlend 4T z Valvoline.Wszystkie maja klase API SG, wiec dodatek cynku i fosforu powinien tam wystepowac oraz oznaczone sa testem JASO MA, bedacym rownowaznikiem API wyznaczonym przez japonska "wielka czworke". Adam M.PS. Zrob te uszczelki przed wlaniem oleju. Edytowane 26 Października 2006 przez Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANGLIK Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 Mam zamiar wlac połsyntetyk z kilku powodów: 1. Silnik nie ma wycieków, co najwyżej drobne pocenie się uszczelek (przy bocznych pokrywach) ktore pewnie sa do wymiany z racji wieku. Poza tym nie ma zadnych oznak zużycia- nie bierze oleju, nie kopci, nie ma problemow z rozruchem, zbiera sie rowno w kazdym zakresie obrotów. Przebieg to jakies 50 000. Wiecej raczej nie, mimo, że licznik wskazuje... 24 000 :biggrin: Nie ma sie jednak co oszukiwac. 2. Planuje w przyszlym roku objechac cale polskie wybrzeze, a to bedzie ladnych kilka godzin w trasie + codzinnie ok 30-40 km. Skoro polsyntetyk zapewni lepsze wlasciwosci smarujace w wiekszej temperaturze i przy wiekszym obciazeniu to juz stawiam go wyżej w chierarchii 3. Gdybym mogla wlałabym fulla, ale mnie na to nie stac :D Adamie skoro producent zaleca mi wlanie minerala 20W40 to która z tych "połówek" bedzie najlepsza: http://www.sklep.larsson.pl/?a=c5&c=182be0...id=&sid=&idc=89 P.S prosze nie wdawajmy sie w dyskuje o wyższosci swiat Wielkanocy nad swietami Bozego Narodzenia. decyzja zapadla- bedize to półsyntetyk. Kwetstia tylko tego jaki... Witam . Miałem Virażke z 84 z podobnym przebiegiem co twoja 50 tyś sprzedałem jak miała 115 tyś . Jeżdziłem nim do angli po 1500km dziennie. i półsyntetyk lałem zawsze 10w40 czy 15w50 w lato . zużycie oleju zwsze było to samo . Dzwięki się pojawiały ale to już tak z nimi jest. Dać ci dobrą rade ? nie wsłuchuj się w dzwięki bo oszalejesz one zawsze tam będą a motocykl i tak nigdy się nie popsuje... a co do kardana to olej wymienia się co 100 tyś ! Tak to jest trwałość w nim obliczona. to się nigdy nie popsuje więc możesz być spokojna po wymianie oleju na pare lat... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.