Skocz do zawartości

Kopci, spala olej Co wymienić


Stifler
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czolem!

 

Moim zdaniem to pierscienie. Masz wzrost cisnienia o okolo 30% po wlaniu oleju do cylindra. To chyba powinno dac Ci cos do myslenia...

Byc moze ktos przegrzal moto i szlag trafil pierscien zgarniajacy, a pozostale pierscionki sa w przyzwoitym stanie, stad kompresja jako taka i moc motocykla?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamow uszczelniacze zaworow koszt 4 zl za sztuke. Powinni miec na miejsu w sklepie motocyklowym "klasa". Ale jesli jezdzil ktos z mala iloscia oleum, to moze byc musowa wymiana tloka z pierscionkami

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowiek zawsze sie czegoś uczy .. ide rozgrzać silnik i zmierze...

 

krzysiek, troche sie mylisz, gdy walniete sa pierscienie kompresja po probie olejowej nie zwieksza sie, pozostaje taka sama, dlatego ze przy walnietych pierscieniach od razu olej uszczelnia i dolanie go do cylindra nie zmienia wynikow. gdy pierscienie sa dobre zawsze po dolaniu oleju do cylindra kompresja wzrasta. prosty przyklad. moj brat kupil audi b4 2.0 e super jechala, jechala bo po wymianie oleju silnikowego zaczela dymic. zwrocil sie do mnie. zrobilem probe pierwsza bez oleju. cisnienie wynosilo 16 atm. a normalnie powinno wynosic ok. 10-11,5 atm. po dolaniu oleju do cyl. wynik byl taki sam. gdy rozebralem silnik bylo wiadomo. pierscienie do wywalenia, panewki itp. a glowica? tylko sprawdzilem stan zaworow, prowadnic i gniazd zaworowych. jedyne co zrobilem w glowicy to dotarlem zawory i wymienilem dla pewnosci uszczelniacze zaworowe. pozdrawiam :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzysiek, troche sie mylisz, gdy walniete sa pierscienie kompresja po probie olejowej nie zwieksza sie, pozostaje taka sama, dlatego ze przy walnietych pierscieniach od razu olej uszczelnia i dolanie go do cylindra nie zmienia wynikow. gdy pierscienie sa dobre zawsze po dolaniu oleju do cylindra kompresja wzrasta.

 

Wybacz kolego, ale jest dokladnie odwrotnie.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzysiek, troche sie mylisz, gdy walniete sa pierscienie kompresja po probie olejowej nie zwieksza sie, pozostaje taka sama, dlatego ze przy walnietych pierscieniach od razu olej uszczelnia i dolanie go do cylindra nie zmienia wynikow. gdy pierscienie sa dobre zawsze po dolaniu oleju do cylindra kompresja wzrasta.

 

Ja też nie mogę się z tym zgodzić. Tak na chłopski rozum weź. Po wlaniu oleju do cylindra, podczas suwu tłoka, na gładzi cylindra powstaje film olejowy, olej wypełnia wszelkie nierówności, chropowatości, wpływa też pomiędzy pierścienie a tłok, jeszcze bardziej go uszczelniając. Dlatego kompresja ma mniej miejsca aby spierniczyć. A stąd prosty wniosek możesz wysnuć.

 

Ps. Jeśli pierścienie są w idealnym stanie, po próbie olejowej kompresja może nie zmienić się, choć na ogół wzrasta niezauważalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w trakcie rozbieranie silnika. Jak odkręciłem gaźnik to zauważylem, że po prawej stronie w głowicy jest tak jakby nagar.. taka maź z nagaru i oleju...chyba jednak sie potwierdza ze uszczelniacze zaworowe do wymiany.. Jak rozłoże to bede wiedział wiecej ale narazie czekam na części... I jeszcze jedno.. Jak odkręcić male imbusowe śruby bo za cholere nie chcą puścic a nie chce ich pourywać

Pozdrawiam

Mikołaj

Edytowane przez Stifler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w trakcie rozbieranie silnika. Jak odkręciłem gaźnik to zauważylem, że po prawej stronie w głowicy jest tak jakby nagar.. taka maź z nagaru i oleju...chyba jednak sie potwierdza ze uszczelniacze zaworowe do wymiany.. Jak rozłoże to bede wiedział wiecej ale narazie czekam na części... I jeszcze jedno.. Jak odkręcić male imbusowe śruby bo za cholere nie chcą puścic a nie chce ich pourywać

Pozdrawiam

Mikołaj

 

Jak masz mniejszą kompresję, to znaczy że ucieka ci albo przez pierścienie, albo przez gniazda zaworowe. Uszczelniacze swoją drogą bo być może to przez nie kopci.

 

Kup porządne klucze imbusowe CrV (nie takie jak od ruskich), to będziesz mógł odkręcić nawet z jakąś rurką przedłużającą. PAMIĘTAJ tylko aby śruby odkręcać równomiernie co 1/4 obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie mogę się z tym zgodzić. Tak na chłopski rozum weź. Po wlaniu oleju do cylindra, podczas suwu tłoka, na gładzi cylindra powstaje film olejowy, olej wypełnia wszelkie nierówności, chropowatości, wpływa też pomiędzy pierścienie a tłok, jeszcze bardziej go uszczelniając. Dlatego kompresja ma mniej miejsca aby spierniczyć. A stąd prosty wniosek możesz wysnuć.

 

Ps. Jeśli pierścienie są w idealnym stanie, po próbie olejowej kompresja może nie zmienić się, choć na ogół wzrasta niezauważalnie.

 

wybaczcie, zwracam honor :( , pokrecilem, zgadza sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup porządne klucze imbusowe CrV (nie takie jak od ruskich), to będziesz mógł odkręcić nawet z jakąś rurką przedłużającą. PAMIĘTAJ tylko aby śruby odkręcać równomiernie co 1/4 obr.

Klucze to mam porządne ale te sruby sie poukręcają. Gdzie mozna kupić takie sróby w razie jakby sie któras uszkodziła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

200zł? <wow> sporawo. myślałem że z 50zł, sorki. nie ma to jak pierścionki do simsona za 4zł D.gif

200 zł to sporo ??? a co ja mam powiedziec?- mam 4 gary wiec na dzien dobry 8 stówek. Wg mnie- masz jeden gar to te 200 zł mozna jakby co odzalowac bo w sumie to jak trzeba to trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciezko odkecajace sie sruby mozna wczesniej podgrzac(np nawet nieraz wystarczy opalarka, jak nie to palnikiem), popukac w klucz imbusowy malym sredniotwardym mlotkiem z wyczuciem i "maisc".

Nieraz nawet moto moze spalac oliwe- jak pierscienie maja za duzy luz w rowkach tloka, a wkladasz goly pierscien w cylinder i luz na zamku trzyma wymiar- tak sie czasami dzieje po przegrzaniu (tlok sie kurczy).

Czasami jak za bogata mieszankan paliwowo powietrzna to zmywa film olejowy i ulatnia sie w wydech w postaci dymku.

Po czem poznajesz ze oleju Ci ubywa- moze pomiar masz zjechany??

Jak sie nie myle XT ma wlew i pomiar gdzies przy glowce ramy(chyba ze stare modele mialy wlew i zbiornik oleju z lewej strony pod plastikiem kolo siedzenia. Jak dokonujesz pomiaru?

Swoja droga maz od strony zaworow ssacych nie swiadczy dobrze o uszczelnieniach zaworowych-ale az tak bardzo nie daje dymu- bardziej dymi jak pierscionki luzne.Pozdr.Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą pomierzyłem tłok(mikromertem) i cylinder(średnicówką)...

Cylinder na równe 95mm na całej wielkości

Tłok ma od 94.50 do 94.88

 

Czy wystarczy wymienić pierścienie??

Jaki powinien być luz na zamku pierścieni??

Edytowane przez Stifler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...