Skocz do zawartości

błękitny dym na zimnym, prod 1991, Virago 1100


piwo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

moja Yamaha po odpaleniu przez pierwsze 5 min kopci na niebiesko. Ma dopiero zmieniony olej i nie była jeżdżona w tym sezonie. Czy to może być kwestia regulacji/synchronizacji gaźników ? Czy też coś innego ?

1991 r 40 000 km przebiegu. Cały ten sezon stała w garażu.

Cycki - im większe za młodu, tym dłuższe na starość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

moja Yamaha po odpaleniu przez pierwsze 5 min kopci na niebiesko. Ma dopiero zmieniony olej i nie była jeżdżona w tym sezonie. Czy to może być kwestia regulacji/synchronizacji gaźników ? Czy też coś innego ?

1991 r 40 000 km przebiegu. Cały ten sezon stała w garażu.

 

 

Błękitny dym to raczej nie gaźniki. Pewnie silnik ma ciut więcej niż te 40 tys km (jak ci ludzie jeźdzą że 15 letni motocykl ma mniejszy przebieg niż mój 5 letni :buttrock: ) i pobiera troszke oleju. Dużo kopci? A moze to tylko para z tłumików? Potemw czasie jazdy kopci czy może przestaje? Pojeździj troszkę i zobacz czy bierze olej, bo może to fałszywy alarm :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

moja Yamaha po odpaleniu przez pierwsze 5 min kopci na niebiesko. Ma dopiero zmieniony olej i nie była jeżdżona w tym sezonie. Czy to może być kwestia regulacji/synchronizacji gaźników ? Czy też coś innego ?

1991 r 40 000 km przebiegu. Cały ten sezon stała w garażu.

... niebieski dym to niezawodnie olej ... kwestia skąd ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym powiedzial ze tez pierscienie moga troche puszczac juz :/ Ja jest zimny to przez niewielkie nieszczelnosci olej pociaga a jak sie nagrzeje wszystko sie dopasowuje, metal sie rozszerze i pracuje juz ladnie bez kopcenia :buttrock: POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym powiedzial ze tez pierscienie moga troche puszczac juz :/ Ja jest zimny to przez niewielkie nieszczelnosci olej pociaga a jak sie nagrzeje wszystko sie dopasowuje, metal sie rozszerze i pracuje juz ladnie bez kopcenia :buttrock: POZDRO

Twoim daniem olej jest kiepsko zgarniany z gładzi cylindra na zimnym silniku, a moim zdaniem olej cieknie na tłok z góry czyli z głowicy. Poprostu scieka po trzonkach zaworów. Ale w końcu każdy może mieć swoje własne zdanie :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwie sie, ze pytasz sie o taka rzecz. praca zimnego silnika motocyklowego nie jest jego normalnym stanem. kopci? - moja VFR przy +2 na dworze daje taki dym, ze powinienem plakac i rozbierac silnik. i to zarowno jak jest rozgrzana i zimna. jest to niebieskawe, ale jest to para wodna. latem natomiast tego wogole nie ma. poza tym, jezeli Ci wali tylko na zimnym, to raczej sobie odpusc temat. kontroluj olej i tyle. bo z tej samej zasady mozna skrobnac, ze na zimnym silnik slabo sie wkreca na obroty i przerywa (czyli do roboty gazniki, swiece). a wina zle warunki obserwacji, a nie zly wynik obserwacji :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwie sie, ze pytasz sie o taka rzecz.

 

A ja się dziwie, że Ty się dziwisz :D

Każda para wodna śmierdzi spalonym olejem ? Jeśli tak - to przepraszam :-D

Nie każdy jest urodzonym mechanikiem. Więc wolę popytać doświadczonych. Ale myślę, że odpuszczę sesns opowiadania istnienia takiego forum :D

Edytowane przez piwo

Cycki - im większe za młodu, tym dłuższe na starość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się dziwie, że Ty się dziwisz wink.gif

Każda para wodna śmierdzi spalonym olejem ? Jeśli tak - to przepraszam :-D

 

pokaz mi swoj post, gdzie napisales o zapachu spalonego oleju. to troche zmienia postac rzeczy, nie uwazasz? a tak wogole czesto smierdzi spalonym olejem po wymianie. tylko rzecz jest banalna - w czasie wymiany pare kropel spadlo na kolektory, no i stad ten caly bol... oblukaj, moze to bedzie to :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Para parą a kopcenie kopceniem. Jeżeli moto ma nakręcone dość dużo to nie ma bata żeby nie kopciło podczas jazdy jak je dobrze wkręcisz. To jest fizycznie niemożliwe. Przewiew w cylindrach będzie dawał kopcenie na wyższych obrotach przy rozgrzanym moto bo oczywiście zimnego nikt nie będzie pałował. Co do uszczelniaczy to nie sądze żeby moto wypalało 5 minut olej który rzekomo tam nakapał. W samochodzie też mam uszczelniacze do wymiany i owszem przykopci ale tylko podczas rozruchu zimnego silnika i nie 5 minut a z 15 sekund. Ile bierze Ci oleju? BIały dym czesto wskazuje na walniętą uszczelkę pod głowicą gdy płyn chłodzący przecieka do garów, tak też może być z olejem w połączeniu (białoniebiesko). Zmierz mu ciśnienie, po kilku kilometrowej jeździe (nie po mieście) powykręcaj świece i zobacz czy nie są obkopcone. Przyczyn kopcenia może być wiele: przebieg i zużycie cylindrów, walnięta uszczelka, pęknięty lub zyżyte pierścienie, uszczelniacze (bardziej wpływają na zużycie oleju niż na kopcenie) a nawet pęknięta głowica w czarnym scenariuszu.

Edytowane przez ventura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...