Skocz do zawartości

PO WYMIANIE ZAWORÓW...


dodi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nierowno frezowane gniazda + brak docierania zaworow, bo te nieszczelnosci wyszly by przy tej okazji.

Spowrotem z glowica do warsztatu - niech poprawiaja.

Jak robisz cos takiego pierwszy raz, lub w warsztacie ktorego nie znasz, umow sie na obejrzenie dotartych gniazd PRZED zlozeniem zaworow.

Dotarta przylgnia gniazda powinna byc jednakowo matowa na calym obwodzie, a jej szerokosc nie powinna przekraczac 2 mm przy twoich zaworach.

 

Adam M.

Edytowane przez Adam M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kat przylgni zaworu musi byc = katowi na gniezdzie. Po drugie ten paseczek po ewentualnym dotarciu musi byc tez w odpowiednim miejscu, no ale to w koncu fachowy warsztat i oni to zapewne wiedza.

na przylgni widać że zawory mają miejsca które nie stykajać się z gniazdem.

Mozliwe ze cos im nie wyszlo z centrowaniem narzedzia :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz kompresje , wyjasci co to czy silnik jest szczelny czy ma przedmuchy

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak benzyna nalana do odwróconej głowicy ucieka po 3 minutach, to sprawdzenie kompresji jest juz daremne-wszystko ma temat.

Szczelnóść gniazd/zaworów sprawdzałem na penetrant (z gatunku WD40). Zalałem na noc odwróconą do góry zaworami głowicę, i rano w kanałach dolotowych/wylotowych musi być idealnie sucho. U kolegów wynik wycieku benzyny po 3 minutach mówi już wszystko. pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki nie doczytalem :bigrazz:

 

jak zje..ali to niech naprawiaja i ponosza koszta uszczelki pod glowice ! ale kolejne frezowanie gniazd moze okazac ze nie ma juz czego frezowac

 

p.s zawory nowe kupne czy dorabiane ?? jak dorabiane to gdzie ??

 

umnie tez kiedys byly zawory nieszczelne, ale nic sie nie dzialo takiego co opisujesz silnik pracowal normalnie a po nalaniu nafty do komory spalania odrazu przeciekala na kanaly wylotowe

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

umnie tez kiedys byly zawory nieszczelne, ale nic sie nie dzialo takiego co opisujesz silnik pracowal normalnie a po nalaniu nafty do komory spalania odrazu przeciekala na kanaly wylotowe

 

bo w tym przypadku mamy do czynienia z mega nieszczelnoscia.

Mam nadzieje ze to nie kwestia regulacji zaworow ?

PS. Ten przedmuch na zaworze wydechowym (po zdemontowaniu zaworu) jest dookola przylgni (chodzi o te czarne slady) , czy tylko po jednej stronie ?

 

PS.2 Czy silnik od poczatku remontu strzelal, rozgrzewal kolanko do czerwonosci, czy tez moze po jakims czasie ? Sprawdzales moze luz zaworowy po jakims tam przebiegu ? Moze przylgnie sie troche "uklepaly"no i zawor jest podparty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hey

 

Zawory sprowadzałem ze Stanów, zawory+kpl.sprezyn i podkladki. Oryginalne sa tytanowe ktore na dolocie potrafia wytluc sie juz po 20h, dlatego wklada sie stalowe. Glowica pojechala gdzie indziej do drobnych poprawek, okazało się bardzo miły gość z tego forum skontaktował mnie z gosciem ktory mial podobny problem i okazał sie... że mam zamienioną "pokrywkę" na przepustnicy i ze to jest na 99% przyczyną moich problemow, ale to sie okaze jak wroci glowica. Zastanawiam sie tylko czy zmieniac na nowo uszczelke jak mialem nowa i silnik prawcowal na niej moze 3-5 minut nie jest uszkodzona.

 

dodi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ural-zgora umnie gniazda i zawory byly nadpalone ,zostalo to oddane na szlifiernie gdze wszystko ladnie spasowali ze soba ,niestety gniazda dosc mocno dostaly po dupie i ich ewentualne ponowne szlifowanie nie wchodzi w gre wiec jak by co sie dzialo to musze juz gniazda regenerowac ,zreszta jak bedzie troszke kasy w zapasie i postanowie zostawic klekota do konca jego zywota :) to zregeneruje cala glowice wraz z prowadnicami ,zaworami i gniazdami koszt od 400 do 1000 zl :/

 

dodi ale jak sprawdzales glowice i wyszla nieszczelnosc, to ta pokrywa na przepustnicy ma chyba malo wspolnego z reszta klopotow

 

uszczelke zawsze sie zmienia na nowa , ewnetulanie daje sie spiecialistyczne sylikony bo ponoc i takie juz sa ,ale ja jestem zwolennikiem nowej uszczelki.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja coś mogę dodać, bo z głwicami ostatnimi czasy miałem doczynienia. Przykład 1 w Scenicu pękł pasek rozżądu, bo mądry właściciel chciał zaoszczędzic i pojeżdzić trochę dłużej, ale nie udało się:):P z 16-tu zaworów zostały 4 proste, reszta na złom, i noew zawory. tanie bo po 20 zł sztuka<LOL>, żażdy zawór trzeba było dotrzeć, nic się nie frezuje!!!bierzesz nowy zawór,na bierznie styku z gniazdem dajesz pastę do docierania zaworó, i specjalną maszynką jeden obrót w prawo i 2 w lewo i tak do skutku, zawór polewasz żadkim olejem, bądź naftą od strony tłoka, (kiedy uważasz że jest zawór dotarty i oczyszczony)iz drugiej stroni dmuchasz sprężonym powietrzem wkoło zaworu , jeśli jest przedmuch niestety , pasta i jedziesz dalej.można też docierać za pomoca klucza samozaciskowegotzn, tzn łapiesz za uchwyt zaworu i kręcisz J/W dociskając drugą ręką grzyb zaworu, ,czynnośc nie przyjemna ale niesamowicie ważna. Miałem też w tym tygodniu okazję rozbierać nondeo , gdzie pierścień pękł, i czynnośt ta sama, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

 

Głowica poprawiona w profesjonalnym zakładzie założona poprawnie a objawy dalej te same. Przed wymianą zawór strzelił tylko od czasu do czasu. Zastanawiam się jeszcze nad jednym, przed zdjęciem głowicy pierwszą rzeczą za jaką się zabrałem było rozebranie gaźnika i tu się zastanawiam czy coś mogłem pokręcic...

 

dodi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) sprawdzales glowice na szelnosc zaworow po odbiorze z warsztatu ?

2) zawory sa wyregulowane odpowiednio ?

3) warto by sprawdzic cisnienie sprezania.

4) trzeba by sprawdzic punkt wystepowania zaplonu.

5) jak wyglada swieca zaplonowa - kolor ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...