Skocz do zawartości

Jak przerobić żarówkę H4 ?


mako_15
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :smile: zrobilem sobie w swojej NSR 125 nowa instalacje elektryczna pod swiatla, tzn zapakowalem kable wieksze i teraz bez problemu uciagnie nawet zarowke 100 W :icon_mrgreen: swieci rewelacja tylko jest jeden problem. musze na stale zamocowac zarowke H4 do uchwytu na zwykla zarowke bankowa. Wie ktos moze jak w najmniej destrukcyjny sposob pozbyc sie mocowania zarowki H4, tzn tego pierscienia ktory mocuje zarowke w lampie? bo chce wpakowac taka zarowke do uchwytu z NSR i mi ten pierscien przeszkadza. z gory dzieki za info :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedziesz mocno na skróty. Sama zamiena żarówki nie wystarcza. Zgodnie z logiką i przepisami powinieneś wymienić całą lampę. Na taką która jest dostosowana do H4. Nie bedę się rozdrabniać, ale na przeglądzie technicznym zostaniesz odwalony a efekty twojej pracy będą mizerne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :flesje: zrobilem sobie w swojej NSR 125 nowa instalacje elektryczna pod swiatla, tzn zapakowalem kable wieksze i teraz bez problemu uciagnie nawet zarowke 100 W :banghead: swieci rewelacja tylko jest jeden problem.

Zrobiles bilans mocy odbiornikow i generatora produ (pradnica, alterator)? Odpowiedni przekroj przewodu to nie wszystko, ale czy da rade tej wiekszej mocy alternator/pradnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje ze zrobiles ta instalacje z glowa :banghead: . 100W potrafi stopic moze nie same przewody co np przelacznik mijania/dlugie badz wypalic styki w stacyjce.

Po drugie odblysnik moze ci zejsc od temperatury jaka sie wewnatz reflektora wydziela.

 

No i oczywiscie tak jak wyzej koledzy zauwazyli moc znamionowa alternatora - wiesz chociaz ile ona wynosi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedziesz mocno na skróty. Sama zamiena żarówki nie wystarcza. Zgodnie z logiką i przepisami powinieneś wymienić całą lampę. Na taką która jest dostosowana do H4. Nie bedę się rozdrabniać, ale na przeglądzie technicznym zostaniesz odwalony a efekty twojej pracy będą mizerne.

 

 

... i dowodzik do zatrzymania :banghead: Rozejrzyj sie za taka stacja gdzie masz pewnosc ze panowie nie sa zby nadgorliwi, bo wtedy bedziesz znowu 'przerabiał' instalacje... na fabryczna :flesje:

Edytowane przez dark_rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerobka instalacji polegala na pociagnieciu nowych kabli i dolozeniu przekaznika. napiecie sterowania jest z seryjnego wlacznika swiatel, a prad idzie grubymi przewodami przez przekaznik. dalem oczywiscie 100W jako przyklad, bo nie bede pakowal takiej zarowy do instalacji. pradnica uciagnie max 180W wiec wszystko jest zmierzone i miesci sie w normie. co do przegladu.. moge przeciez na przeglad zalozyc standardowe zarowki i nikt nie ma prawa mi sie dowalic :banghead: chce docelowo wpakowac zarowki H4 55/60. juz taka zalozylem dla proby no i bylo super, problem tkwi jedynie w tym zeby zarowka sie nie ruszala i nie dotknela mi do odblysnika bo moze mi go usmazyc (juz sobie minimalnie przytopilem jak wyjmowalem zarowke..). Jak juz wczesniej wspomnialem rozwazylem wszystkie aspekty wymiany zarowki i ani nic mi sie nie powinno popalic (styki, przelaczniki) ani nie powinna mi pasc pradnica. poki co na razie padl mi akumulator przy zabawie w wlaczanie/wylaczanie/ustawianie ;] a co do tych zarowek od malcza.. jaka one maja moc ? bo obecnie mam 35/35W no i srednio to swieci :/ uzytkownicy NSR wiedza o co chodzi :flesje:

 

P.S. takie cudo nie bedzie pasowalo --> http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=133546589 ?

oraz to --> http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=133769723 ?

Edytowane przez mako_15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak powiedzieli wyzej mozna kupic razowki H4 z wejsciem starego typu tj R2... to ostsnio poularne rozwiazanie gdyz sporo grupa 'tjuningowcow' wsadza do swoich golfow I zarowki 'DID' i 'Xenon' typu H4 z wejciem R2. oczywiescie takie zarowki nic nie maja wspolnego z ksenonem (tylko kosztuje grosze, ledwo swieca i najczesciej nie maja homologacji)

do twojej NSR: obawiam sie ze odbłysnik nie wytrzyma i moze sie przytopic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...