Skocz do zawartości

Yamaha R1 2004


Osek22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hej

Motocykl juz zimuje w garazu wiec mam pytanie (przed rozpoczeciem sezonu 2007 wypadaloby to sprawdzic). Niedawno jechalem sobie spokojnie (ok 4000rpm) i chcialem przyspieszyc. Odkrecam mocniej manetke a tu zero reakcji. Czym to moze byc spowodowane? Po odpuszczeniu manetki i ponownym odkreceniu moto bralo juz idealnie, jak wczesniej.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

linka to jest zawsze (przynajmniej nie znam moto, które by na kierownicy miało potencjometr :banghead: ) linka steruje bodajże 1gardziel a drugi gardziel to juz zadani mikrokomputera.... może coś na chwile komputerek zaszalał

 

odłączałeś jakaś przed tym zdarzeniem aku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy objaw wysiadajacego TPS (Throttle Position Sensor). Sprobuj wywalczyc od Yamahy zeby ci to zrobili za darmo, albo jako tzw. silent warranty albo tez, jesli IoM jest objeta fabrycznym recall (w USA np. jest a w Kanadzie jeszcze nie, ale bedzie) to zrobia to bez laski.

 

Prawie wszystkie 2004 i nawet niektore z poczatku 2005 (do pewnego numeru VIN) maja felerne TPS. Nie lekcewaz sobie tego bo moze ci stanac silnik calkowicie w czasie jazdy i moze to sie zle skonczyc.

 

A poza ta drobna przeszkoda (plus oczywiscie nieprawidlowo oczyszczone przed montazem w fabryce tarcze sprzegla co jest jeszcze latwiejsze do skorygowania i o czym pisalem juz dawno) to masz najwspanialszy litrowy motocykl drogowy jaki tylko moze byc.

 

Kup sobie nieduzy dual purpose dirt bike i najlepiej zapisz sie do jednej z wielu szkoly jazdy na IoM gdzie nauczysz sie jezdzic (bo na R1 prawie a wlasciwie napewno ci sie to nie uda) i potem juz nic nie bedzie stalo na przeszkodzie abys mogl w pelni rozkoszowac sie tym wspanialym motocyklem.

 

Szczegolnie jesli nadal bedziesz mieszkal w takim raju motocyklowym jak IoM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2004 YZFR1-S/SC ALL

2004 FZS600-S/SC ALL

 

2005 YZFR1-T RN13E-0007911~0012965

2005 YZF-R1TC RN13Y-0001423~0003392

2005 FZS600T RJ08E-0002249~0004781

2005 FZS600TC RJ08Y-0000303~0000702

 

A oto link do Biuletynu technicznego w PDF:

 

 

http://www.r1-forum.com/bulletins/yamaha_tps_bulletin.pdf

 

Jak sie dealer wyprze to idz do innego. Jestes w kraju cywilizowanym i napewno zrobia.

 

Ja to zrobilem sam bo nie lubie jak mi obcy grzebia w moich pojazdach za ktore zaplacilem dobre pieniadze i moje zycie moze zalezec od wlasciwej obslugi. Same czesci nie sa chyba drogie (nie wiem bo dali mi darmo) a wymiana, jesli wiesz co robisz, latwa ale zmudna.

 

OK, TPS jest $70 US (koszt hurtowy dla handlarza). Strona 4 TB ktory ci zalaczylem.

 

Pokaz im ten biuletyn i zazadaj wymiany za darmo, nie badz baba.

Edytowane przez Janusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie objawy były inne. Gasł na światłach, tracił moc, dławił sie. TPS też poleciał. Niestety gwarancja została w Kanadzie po sprowadzeniu sprzętu i musiałem zapłacić w serwisie za czujnik. Ok 520zł plus wymiana 100zł. Ale teraz już mam święty spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec bylem w serwisie.Poniewaz moto zostawilem do wiosny w Polsce nie moga mi nic dzisiaj zrobic. Musze dostarczyc ksero lub wyslac faksem ksiazeczke serwisowa (wszystko zostalo w Polsce) i od razu zamowia mi czesc a wymienia na wiosne - chodzi o to, ze okres wymiany tego podzespolu jest ograniczony.

Mam do was pytanie odnosnie swiatel. Czy wam tez w nocy daja po oczach dlugimi zebyscie wylaczyli swoje dlugie - tak mysla puszkarze tylko ja mam wlaczone swiatla mijania a nie dlugie. To co oni widza kiedy naprawde daje im po oczach dlugimi kiedy mnie wkurzaja (czytaj kiedy ja nic nie widze gdy debil mi daje po oczach). Czy moze to byc spowodowane tym ze swiatla sa ustawione pod innym katem w UK niz pozostalej czesci swiata? Czy najzwyczajniej na swiecie sa tak mocne? Dodam, ze to mialo miejsce tylko w Polsce...

Pozdrawiam

Edytowane przez Osek22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, jak masz wersję do ruchu lewostronnego to się nie dziwię, że ci błyskają. Walisz im po oczach, że aż płaczą.

Są chyba do kupienia wycięte folie samoprzylepne (wydaje mi się, że trafiłem kiedys w necie taka oferte dla pojazdów "normalnych" jadacych do UK), a jak nie znajdziesz - kombinuj sam z wycinankami, to bedziesz miał w Polsce spokój.

Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zadnych argumentow bo ocena co jest "najlepsze" albo nie jest rzecza wylacznie subiektywna wiec w zasadzie nie podlega dyskusji.

 

Natomiast moge ci zaprezentowac kilka spostrzezen nad ktorymi warto sie zastanowic.

 

Po pierwsze, ja mam to szczescie ze jezdzilem absolutnie wszystkimi litrowymi motocyklami sportowymi jakie sa i byly w sprzedazy poprzez ostatnie 10 lat. Minimum 1200 km na kazdym, wiele z nich ponad 5,000. Bylem tez wlascicielem czterech a obecnie mam R1 ostatniej generacji. Dlatego mam podstawy do pewnej wypracowanej opinii z ktora ty mozesz sie zgadzac albo nie ale nie mozesz jej lekcewazyc.

 

Ze wszystkich najnowszych race replica jakie sa dostepne mamy 4 japonskie plus 999, Agusta f4, RSV-R (z Benelli mialem za malo kontaktu aby miec opinie).

 

Ogolnie mowiac, wedlug mnie, na ocene kazdego motocykla skladaja sie dwa elementy: 1-performance (znaczy to wiecej niz "osiagi" wiec nie wiem jak po polsku) czyli ocena obiektywna i 2-Wyglad i charakter, przyjemnosc samej jazdy a wiec ocena subiektywna.

 

Charakter jest niemozliwy do dokladnego okreslenia tym niemniej szalenie wazny w innych typach motocykli. Jednakze w ocenie motocykli czysto sportowych charakter jest najmniej istotny i niewiele zroznicowany, dlatego w niniejszych rozwazaniach go pomine, tym bardziej ze motocykle typu Moto Guzzi i inne typu retro maja nic innego tylko sam prawie charakter co tym bardziej obniza jego role w ocenie motocykli czysto sportowych.

 

Tak wiec pozostaja performance i wyglad.

 

Jesli chodzi o performance to mimo ze wloskie maszyny sa prawie rowne w tym wzgledzie japonskim jednak prawie nie oznacza to samo. I mimo ze wloskie maja wiecej charakteru to nie jest to dla mnie istotne w swietle tego co pisalem powyzej. Jak chce charakteru to wsiadam na moja Guzzi V11S albo Harley'a i mam go po dziurki od nosa.

 

Po odpowiednim ustawieniu zawieszenia i pozbyciu sie dziur w krzywej mocy spowodowanych wplywem emission control wymuszonych przez tych lajdakow politykow performance wszystkich litrowych race replica motocykli jest tak obezwladniajaca ze jej dyskusja staje sie akademicka. Ani ja ani nikt kogo znam ani z pewnoscia nikt na tym forum nie jest w stanie wykorzystac jej nawet w 80% na drogach publicznych a bardzo niewielu na torze.

 

Bardzo niewielu.

 

A poniewaz wyglad R1 generacji '04-'06 podoba mi sie najbardziej wiec uwazam ja za najlepszy litrowy motocykl sportowy jaki jest.

 

A GSXR jest dla mnie wrecz brzydki, niewiele lepszy niz ZX10R, wiec nie wytrzymuje nawet proby porownania.

 

Na drugim miejscu po R1 jest u mnie Agusta F4S, bardzo blisko.

 

Udalo mi sie bo musialbym wydac duzo wiecej gdyby bylo na odwrot.

 

A to sa najlepsze opony:

http://forum.motocyklistow.pl/Michelin-Pil...2CT-t59563.html

 

Czy tez "udowadniac"?

 

PS Jest jeszcze jeden niezmiernie wazny aspekt personalny: R1 ma zdecydowanie najlepsza ergonomie generalnie jak rowniez szczegolnie w kontekscie mojego wzrostu, wagi i proporcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...