Skocz do zawartości

Airoh SV55 a SV55 Sport


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Czytałem kilka opinii na temat SV55 i szczerze mówiąc zachęciły mnie one do bliższego przyjrzenia się temu kaskowi. Co prawda będę miał choppera i biorąc pod uwagę stronę estetyczną powinienem kupić kask "do pasu", czyli otwarty z szybką, ale dla mnie zdrowie i życie są ważniejsze niż wygląd. Ktoś już pisał na forum, że dziękuje wszystkim, którzy namówili go na kask szczękowy, dzięki czemu uniknął "wizyty" na chirurgii szczękowej.

Ale do rzeczy: przeczytałem opis i opinie kasku SV55. Na Allegro jednakże znalazłem model SV55 Sport. Napiszcie proszę w paru słowach, jaka jest różnica między wersją "normalną" a Sport? Może jest to zasada ogólnie znana wśród motocyklistów, jednakże ja stawiam pierwsze kroki jeśli chodzi o motory, stąd (być może naiwne) to pytanie.

 

Jeszcze pytanie przy okazji: czy, a jeśli tak, to jak, można sprawdzić w sklepie stopień wyciszenia kasku? Czy po prostu założyć i ocenić natężenie dźwięków dochodzących do uszu, czy może są jakieś inne metody? Nigdzie nie mogłem znaleźć parametrów określających tę właściwość kasku. Czy producenci podają np. stopień wyciszenia w jakichś określonych warunkach?

 

Pozdrawiam

JC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyciszenie możesz sprawdzić np osobiście w giga store louisa w berlinie - w tunelu aerodynamicznym, symulacja prędkości do 130kmh na golasie :buttrock:

poszukaj na forum, było w dyskusji o szczękowcach jakie różnice. na allegro napisałem również w osobnym wątku, na jakiego sprzedawcę trzeba uważać - bo jest totalnie niesłowny (kupowałem właśnie sv55, cena była dobra, tylko kasku jakoś nie było...). aha, był również na forum link do jakiegoś starego artykułu w jęz. ang gdzie była tabela głośności kasków - ale badania dość stare, sprzed kilku lat, i np sv55 tam nie mieli (za to mieli mojego bossa 3000, którego dawno nie ma w sprzedaży)

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A trzeba bylo kupic go ode mnie - mam te kaski na miejscu w wersji dokladnie takiej jaka oferuje niemiecki Louis (www.louis.de)

Wersja Sport - tak jak napisal wczesniej kolega - nie ma powloki lakierniczej i nie ma wypinanego wnetrza. Poza tym moge tylko powiedzec ze wszyscy klienci sa z niego zadowoleni!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A trzeba bylo kupic go ode mnie - mam te kaski na miejscu w wersji dokladnie takiej jaka oferuje niemiecki Louis (www.louis.de)

Wersja Sport - tak jak napisal wczesniej kolega - nie ma powloki lakierniczej i nie ma wypinanego wnetrza. Poza tym moge tylko powiedzec ze wszyscy klienci sa z niego zadowoleni!

 

 

Na początek chciałbym przywitać się - to mój pierwszy post.

 

Jestem użytkownikiem kasku SV 55 , kupiony właśnie od mikitl

Moje uwagi po przejechaniu 6 tyś.,

Plusy dodatnie: :P

- bardzo wygodny, zapominam, że mam coś na głowie

- okulary przeciwsłoneczne :P

- wygodne otwieranie szczęki, zapinanie i odpinanie paska również w grubych rękawicach

- zapięcie początkowo dusiło w gardło, teraz jest wygodnie. Chyba nie potrafiłem go odpowiednio ułożyć.

- kask jest lakierowany (czarny z brokatem), a brak wzorków na skorupie jest dla mnie dużą zaletą

- upadek z motocykla pozostawił tylko kilka rysek na lakierze :flesje:

 

Plusy ujemne: :D

- wizjer rysuje się od uszczelki, ale w miejscu w którym nie przeszkadza

- pod zapięciem są paski chroniące szyję przed ocieraniem, zmechaciło się miejsce pod rzepem i ten już słabo trzyma

- skórzana oslona karku lekko pęknięta (rozdarta)

- jest trochę głośny, ale nie mam porówania z innymi.

- przy prędkości powyżej 140 kręci głową na boki, szczególnie gdy jadę z plecakiem (nie pasażerem :flesje: )

- poluzowały się śruby mechanizmu opuszczania szczęki. Musiałem zdjąć szybę i je dokręcić, ale na początku przestaszyłem się, że coś się zepsuło.

- tylny nawiew ciężko się otwiera/zamyka, szczególnie w rękawicach a poza tym niewiele daje.

- brak deflektora pod brodą i zawiewa od dołu. Co ciekawe są zaczepy do jego montażu.

- latem wizjer nie parował, niestety teraz korzystam z kasku głowie nocą i jest bardzo słabo :flesje:

 

Podsumowując, pomimo tych niedogodności jestem zadowolony z zakupu.

Odczuwam jednak mocno brak pinlocka. Stąd pytanie do mikitl czy istnieje możliwość jego dokupienia.

 

Pozdrawiam

mmariano

 

P.S. W instrukcji dołączonej do kasku przedstawiony został sposób wypinania wyściółki, ale może mam złą instrukcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sv 55 sport nie ma jeszcze kilku drobiazgów jak antyfog w komplecie czy skórzany podbródek w komplecie. Oczywiście można to dokupić ale o tych 2rzeczach jeszcze nikt nie wspomniał.

 

P.S. W instrukcji dołączonej do kasku przedstawiony został sposób wypinania wyściółki, ale może mam złą instrukcję.

Instrukcja w SV55 oraz SV55sport jest dokładnie ta sama :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sv 55 sport nie ma jeszcze kilku drobiazgów jak antyfog w komplecie czy skórzany podbródek w komplecie. Oczywiście można to dokupić ale o tych 2rzeczach jeszcze nikt nie wspomniał.

Instrukcja w SV55 oraz SV55sport jest dokładnie ta sama :flesje:

 

Witam

 

Miałeś w ręku ten podbródek? Czy to sama skóra, czy jest rozpięta na jakimś usztywnieniu?

Jestem na etapie testowania rozwiązania zastępczego ( usztywnienie wycięte z polietylenu + polar).

 

Pozdrawiam

mmariano

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A trzeba bylo kupic go ode mnie - mam te kaski na miejscu w wersji dokladnie takiej jaka oferuje niemiecki Louis (www.louis.de)

 

Jeśli to informacja dla mnie, to zwróć proszę uwagę, że nigdzie nie napisałem, że ten kask już kupiłem.

 

Akurat wczoraj byłem w Lousie w Berlinie i mierzyłem ten kask. Wg mnie ma on (po pierwszych przymiarkach w sklepie) 2 wady:

1. Uwiera pasek.

2. W kasku słyszalność była niemalże identyczna, jak bez, tak więc chyba nie ma dobrego wyciszenia.

 

Poza tym leżał idealnie.

 

Przy okazji mierzyłem kask Schuberth Concept. Z kolei ten kask miał dla mnie jedną wadę, dzięki temu, że dosyć dobrze przylegał z boków, co niewątpliwie jest jego zaletą, uciskał mi niestety boki okularów (niestety soczewek nie mogę nosić). Co do wyciszenia, to miał zdecydowanie lepsze niż SV 55 - dźwięki były wyraźnie stłumione. Dla nie-okularników jest to bardzo dobry kask.

 

Na początek chciałbym przywitać się - to mój pierwszy post.

 

Witam i dziękuję za ocenę!

 

 

- zapięcie początkowo dusiło w gardło, teraz jest wygodnie. Chyba nie potrafiłem go odpowiednio ułożyć.

 

 

Jest to dla mnie cenna uwaga, ponieważ głównie ta wada zniechęciła mnie do kupna.

 

- tylny nawiew ciężko się otwiera/zamyka, szczególnie w rękawicach a poza tym niewiele daje.

 

Hm, w teście tego kasku na www.skutery.net wyczytałem, że wentylacja jest dobra, tak więc zabiłeś mi ćwieka swoją uwagą.

 

- latem wizjer nie parował, niestety teraz korzystam z kasku głowie nocą i jest bardzo słabo :icon_mrgreen:

 

W tym samym teście przeczytałem, że system zmniejszający parowanie szybki działa idealnie. Kolejny ćwiek.

 

Przy okazji, co to jest pinlock?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, w teście tego kasku na www.skutery.net wyczytałem, że wentylacja jest dobra, tak więc zabiłeś mi ćwieka swoją uwagą.

W tym samym teście przeczytałem, że system zmniejszający parowanie szybki działa idealnie. Kolejny ćwiek.

 

Przy okazji, co to jest pinlock?

 

Ja dostajac SV55 do testow mialem deflektor na brode i z opisu kasku wynikalo, ze szyba jest pokryta warstwa zmniejszajaca parowanie. Byc moze wiec kolega mowi tu o wersji Sport...

 

Co do parowania szybki - tak naprawde kazdy kask wyposazony w standardowa szybke, opisywana jaka odporna na zarysowania i parowanie - bedzie parowac. Owa odpornosc polega glownie na tym, ze szybka wolniej zachodzi para, a ewentualne zaparowanie nie powoduje skroplenia sie pary na szybce w razie "przewietrzenia" kasku.

 

Prawdziwa odpornosc na parowanie mozna uzyskac jedynie przez dodatkowa szybe, specjalna folie lub fabryczne sklejenie folii i szybki (stosowane w kaskach FM - niestety wewnetrzna strona szybki jest wtedy tak wrazliwa, ze praktycznie mozna myc tylko czysta woda i niczym nie wycierac!).

 

W nastepcy SV55 (SC66) - jest dolaczona wlasnie folia do przyklejenia na szybke. Zapewne mozna wiec to zaadaptowac w SV55.

 

Co do wentylacji - ja sie bede upieral, ze jest dobra. Przez tylny nawiew nigdy nie bedziesz czul strugi obiegu zimnego powietrza, bo jego rola jest nieco inna - ma odprowadzac nadmiar ciepla, a nie dmuchac na Ciebie (co z reszta ze wzgledu na ulokowanie wlotow jest wykluczone - no chyba, ze ktos jezdzi do tylu :icon_mrgreen: ).

 

Co do uwierania w brode - da sie to wyeliminowac. Jak dokladnie obejzycie pasek to zwrocicie uwage, ze ma on podwojna regulacje: pasek i klamra. Przesuniecie klamry w istotny sposob wydluza pasek. Moj nowy SC66 tez uwieral, ale po odkryciu tej drugiej regulacji problem sie calkowicie rozwiazal.

Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukasz-aprilia może jeszcze dorzuć coś na temat hałsu w tych kaskach. Mam Schuberth Concept i jest wygodny bardzo. Jednak po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów przebiegu się deczko "zdekapitalizował". Zastanawiam się nad reanimacją rzeczonego concepta poprzez zakup nowych szybek luz zakupem czegos nowego n anastępny sezon. A nie lubię hałasu.....

 

Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze - trudno to w jakis sensowny sposob opisac. W kasku na pewno nie ma denerwujacych swistow i piskow. Slychac oplywajace powietrze, ale da sie wytrzymac i nie zaglusza pracy silnika. Duzo przeciez zalezy od tego jaka oslone daje sam motocykl.

 

Jesli cos Ci to powie to moge to jeszcze tak opisac, ze jest minimalnie glosniejszy niz integral AGV z serii K-Series.

 

Wbrew pozorom duzo daje deflektor na brodzie - zawiewajace powietrze do wnetrza poteguje halas.

Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz, czy można różnicę w głośności obu kasków (SV55 i Concept) porównać poczas jazdy na zasadzie proporcji, odnosząc się do prób "na postoju"? Chodzi o to, że (tak jak pisałem ciut wcześniej) w sklepie SV55 na pewno przepuszczał więcej dźwięków niż Concept. Czy jest tak samo podczas jazdy, a jeśli tak, to czy różnica jest taka jak na postoju, czy może większa (mniejsza)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dostajac SV55 do testow mialem deflektor na brode i z opisu kasku wynikalo, ze szyba jest pokryta warstwa zmniejszajaca parowanie. Byc moze wiec kolega mowi tu o wersji Sport...

 

Witam

 

Zgadza się. To chyba jest wersja Sport.

 

Co do parowania szybki - tak naprawde kazdy kask wyposazony w standardowa szybke, opisywana jaka odporna na zarysowania i parowanie - bedzie parowac. Owa odpornosc polega glownie na tym, ze szybka wolniej zachodzi para, a ewentualne zaparowanie nie powoduje skroplenia sie pary na szybce w razie "przewietrzenia" kasku.

Sytuację trochę poprawia zastosowanie preparatu atyroszeniowego do okularów pływackich. Kupiłem coś takiego w Decathlonie i działa. Niestety tylko trochę.

 

Co do wentylacji - ja sie bede upieral, ze jest dobra. Przez tylny nawiew nigdy nie bedziesz czul strugi obiegu zimnego powietrza, bo jego rola jest nieco inna - ma odprowadzac nadmiar ciepla, a nie dmuchac na Ciebie (co z reszta ze wzgledu na ulokowanie wlotow jest wykluczone - no chyba, ze ktos jezdzi do tylu :flesje: ).

 

Ależ ja nigdzie nie napisałem, że wentylacja jest zła :banghead: Po prostu nie dostrzegam różnicy czy tylny nawiew jest otwarty czy zamknięty.

Co do uwierania w brode - da sie to wyeliminowac. Jak dokladnie obejzycie pasek to zwrocicie uwage, ze ma on podwojna regulacje: pasek i klamra. Przesuniecie klamry w istotny sposob wydluza pasek. Moj nowy SC66 tez uwieral, ale po odkryciu tej drugiej regulacji problem sie calkowicie rozwiazal.

 

W tej chwili nie odczuwam dyskomfortu, ale pamiętam, że problemem nie była długość paska. Wydawało mi się, że pasek jest wszyty za bardzo z tyłu i opierał się o gardło, z nie za żuchwę. Teraz jest OK. Może się przyzwyczaiłem.

 

A wie ktoś może , czy można sam deflektor pod brodę dokupić?A jeśli tak , to gdzie i jaka jest przybliżona cena?

 

Deflektor sobie dorobiłem i działa bardzo dobrze. Dziś rano zrobiłem 50 km i nie potrzebowałem kominiarki

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...