Skocz do zawartości

V-Storm dymi jak diesel


MYCIOR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Weż ze soba litr oleju, wyrzuć termostat i w drogę. po 50 km powinno ustać dymienie.Ztym że co 20 km zatrzymaj sie i sprawdż poziom oleju. Jeżeli po 50 km dymi dalej to sprawdż poziom oleju, jeżeli jest bez zmian to dały ciala wtryski, czyli zły skład mieszanki,co sie wiąze z zajebiście dużym zużyciem paliwa.Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co do rozjezdzenia. Smiej sie smiej. Pytalem, bo kilka osob sugerowalo tu w watku moto rozjezdzic, gdyz jest po szlifie i mogl sie przedostac olej np. do wydechu, co powodowaloby dymienie i z czasem by zaniklo..

 

 

 

 

 

Słyszałem to samo z ust paru ludzi. Ktoś mi własnie też mowił o tym, że jak w paliwie jest za duzo wody to po prostu dymi i tyle. Jakos paliwa też tu odgrywa wazną rolę. Piszesz, że poziom płynu chłodniczego jest w porządku w chłodnicy to odpada uszczelka pod głowica i sama głowica, czyli chyba najgorszy scenariusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zlej to paliwo ktore masz w baku i zalej swiezego. ja mialem taka sytuacje ze moj kochany tatus wlal do samochodu sluzbowego(diesla) ..benzyny.zorientowal sie po 5km i spuscil to wszsytko do kanistrow i mialo byc do moto dla mnie.jak sie okazalo po zalaniu moto kopcilo bardzo na rozgrzanym silniku za sprawa zawartosci ok 8% ropy w tej spuszczonej benzynie.oczywiscie odkrylem to po wyjezdzeniu tego co mialem i wlaniu czystej benzyny ze stacji, a w miedzyczasie mechanik mnie straszyl ze w najlepszym wypadku mam za bogata mieszanke, a w najgorszym polecialy uszczelniacze...wiec nie ma tego zlego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

przepraszam ze sie podpinam ale co mmyslicie o tym , bo nadal nie wiem co jest.

PZDR

 

http://forum.motocyklistow.pl/V-Storm-dymi...sel-t59174.html

pzdr

Hej Mycior

Kurcze. Ciezko mi wymyslic cos ponad to co bylo juz napisane. Zastosuj sie do porad kolegow i zobacz co sie bedzie dzialo. Tylko z ta przejazdzka to chyba lepiej zeby nie byla zbyt dluga bo jesli olej dostaje sie do komor spalania to nie sluzy to silnikowi. I pamietaj ze jak bedziesz sprawdzal poziom oleju w jej trakcie to zawsze odczekaj kilka minut, zeby olej splynal na dno.

Powodzenia

Edytowane przez Lime82

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nom moto stało z poł roku pod gołym niebem blisko morza (500 m) widac po nim taki mały nalot na srubkach jakby od soli czy cus.A moze woda sie przedostała do baku i sie spala.No bo dym jest biały ale nie smierdi spalonym olejem.W sumie z drugiej strony tak jak pisałem wczeniej cos jakby jednak uszczelniacze, bo na laczeniu rur od kolektorów z rurą tłumika - po rozgrzniu moto zaczyna kapac cos jakby substancja oleista taz z jedna kropelka na 10 min i z tamtąd tez sie troszke dymek wydostaje.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polaczenie kolektorow z wydechami moze byc po prostu nieszczelne. Jak moto sie rozgrzeje, olej robi sie rzadszy i zaczyna kapac. Nie wiem. Przejedz sie to zobaczysz. Na poczatek mozesz nie oddalac sie za bardzo od domu bo gdyby cos sie zaczelo dziac to latwiej bedzie ci go sciagnac z powrotem. A jesli nic sie nie bedzie dziac to nawijaj do mechanika.

Edytowane przez Lime82

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Nie jestem mechanikiem i az tak sie nie znam, ale wydaje mi sie, ze pierscienie zgarniajace odpowiedzialne sa tylko za zgarnianie oleju, zas o kompresji stanowia pozostale pierscienie na tloku. A zatem jesli te drugie sa wporzo, to wlewanie oleju do cylindra celem pomiaru cisnienia nic nie da. Tzn. nie wykaze zuzycia pierscieni zgarniajacych - jedynie pozostalych...

 

Co do rozjezdzenia. Smiej sie smiej. Pytalem, bo kilka osob sugerowalo tu w watku moto rozjezdzic, gdyz jest po szlifie i mogl sie przedostac olej np. do wydechu, co powodowaloby dymienie i z czasem by zaniklo...

 

Natomiast, jesli faktycznie walniete sa pierscienie, to na moj gust dym bylby czarny i mial charakterystyczny smrod spalonego oleju. No i oleju by szybko ubywalo w misce olejowej.

 

Pozdrawiam

A ja jestem mechanikiem i powiem Ci że liznąłeś odrobinę teorii (to się chwali - że wciąga Cię mechanika) - natomiast test z olejem generalnie pokazuje w jakim stanie są pierścienie i czasami zawory...

Pamiętaj że jeżeli ciśnienie sprężania przy próbie z olejem wzrasta to oznacza że wszystkie pierścienie są w marnym stanie a najczęściej wówczas jako główny powod dymienia zasadniczo wskazuje się na pierścienie olejowe. I dym jest wówczas siwy/biały wpadający czasami w szary a nie czarny jak piszesz.

Poza tym nie smieje sie z Ciebie tylko przypomniał mi się stary dowcip jak przeczytałem Twój komentarz.

No i ostatnie :

"Qrde, a nie jest to tylko wilgoc w tlumikach?

Kiedy ostatni raz moto chodzilo, do tego obecnego odpalenia?

Probowaliscie to rozjezdzic?"

 

Dlatego nipisałem ten dowcip - gdybyś napisał że oto olej przedostał się do odmy tak jak napisałeś teraz ten dowcip napewno nie przyszedł by mi na myśl.

Pozdrawiam i zglębiaj wiedzę bo warto wiedzieć.

A z drugiej strony to człowiek całe życie się uczy a i tak głupi umiera....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze ja troche zinnej beczki kolega mial Wilge 50 4-suw . Problem zaczol sie u mnie pod domem zgasil pogadalismy chwile >chcial odpalic i niemogl .wkoncu odpalil i pojechal tak dzialo sie za kazdym razem kiedy gasil ichcial odpalic :icon_razz: . Ktoregos popoludnia bylem u niego w garazu .chcielismy ja odpalic -i odziwo :icon_twisted: odpalila od zakrecania rozrusznikiem .chwilke pochodzila i z wydechu zaczał wydobywac sie dym j.w . zgasilismy .odpalilismy i dalej dymila . kumpel sie przejechal. wilga zgasla i szlak ja trafil ZAWORY i ROZRZAD poszly sie .... Predko zrob cos z tym ... pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam:)

Do zbyhu.... zwykle nie odpowiadam na prowokację - odpiszę tylko sentencją "ostry język lichy charakter" - jeżeli jesteś tak inteligentny jak Ci sie wydaje to czytaj do końca wątki to odgadniesz również kto napisał cytowaną sentencję. A jak chcesz podyskutować nt. mechaniki to proszę bardzo - bo wirtualnie mnie nie jesteś w stanie urazić.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Dargo, no teraz to mnie zastrzeliles... Jaka prowokacja? Chyba mnie nie znasz za bardzo, skoro uwazasz, ze moglbym kogokolwiek do czegokolwiek prowokowac.

Ostatni moj post w tym watku dotyczyl wypowiedzi Pawika_NSR, a bezposrednio wczesniejszy - juz raz skomentowales.

Naprawde nie wiem o co Ci chodzi...

Mozesz mi wskazac, w ktorym miejscu usiluje Cie urazic?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez zbyhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo... Zbyhu Ty prowokatorze... :crossy: Już po avatarze widać co z Ciebie za ziółko :bigrazz:

 

Musisz Zbyhu wybaczyć świeżakom na 4um że Cię nie znają. Prowokator hehe.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Dargo, no teraz to mnie zastrzeliles... Jaka prowokacja? Chyba mnie nie znasz za bardzo, skoro uwazasz, ze moglbym kogokolwiek do czegokolwiek prowokowac.

Ostatni moj post w tym watku dotyczyl wypowiedzi Pawika_NSR, a bezposrednio wczesniejszy - juz raz skomentowales.

Naprawde nie wiem o co Ci chodzi...

Mozesz mi wskazac, w ktorym miejscu usiluje Cie urazic?

 

Pozdrawiam

 

hej,

Jeżeli nie powiązałeś kilku wątków - to przepraszam.

Taaa na złodzieju czapka gore.... - lub też udeż w stół a nożyce się odezwą :bigrazz:

Coś ostatnio jestem przewrażliwiony - nie było tematu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem co z tym DLem ??

Powiem tylko jedno, w tej temperaturze bardzo ładnie skrapla się woda ze spalin.

Po odpaleniu mojego sprzęta po około minucie początkowo z jednego tłumika zaczyna wydobywać się para, a zaraz później z drugiego.

Przy przegazowaniu jest niezła zadyma ale to mija po jakimś czasie. W lecie zjawisko nie występuję , chyba że podczas zimnych poranków.

Teraz nie wiem co to za dym. Zwykła para wodna po kilku sekundach się rozprasza i powietrze jest czyste. Przy dymie z oleju w powietrzu pozostaje niebieskawe zabarwienie.

Sprecyzuj proszę dokładnie czy dym pochodzi od pary wodnej czy z oleju.

Dym z pary wodnej znika po krótkiej przejażdżce ~ 5 kilometrów.

Jeżeli silnik jest uszkodzony to dym nie zniknie.

Przeskoczenie łańcuszków rozrządu – bardzo mało prawdopodobne a jeżeli takie cos miało by miejsce to silnik strasznie nierówno by chodził.

 

Nagrzewaniem się nie przejmuj.

DL bardzo szybko się rozgrzewa- po kilku minutach jest ciepły i gotowy do jazdy.

Nie pamiętam ile tam płynu wchodzi ale chyba cos między 1 a 1.5 litra tak więc szybko się rozgrzewa.

 

Poza tym jeżeli było by jakieś znaczne uszkodzenie silnika sonda lambda wychwyciła by zaburzenie składu spalin i powinna zacząć migać kontrolka od wtrysku.

 

DL ma cos koło 17 różnych czujników mierzących parametry pracy silnika.

To nie WSK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...