Skocz do zawartości

Virago 535 panewka na wale.


kusztyk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Witam ponowenie.

 

Silnik rozebrany jednak musze wal regenerowac. Prosze cie shadok podaj mi namiar na ta firme. Bo waly nie znajde a za 1100 zl regenerowac z gwarancja oplaci sie chyba nie... Mechanik mowil ze te silniki nie sa za bardzo zylowane wiec dobra reneracja powinna byc ok. jak myslicie o tym chromawaniu technicznym warto sprobowac? 250zl nie duzo pieniadz jak juz slinik rozebrany wiec i tak trzeba zlozyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za 250zl? Chyba nie znajde:( A napewno za tego musze mechanikowi zaplacic chociasz za rezebranie. A kupie silnik uzywany i tez moze byc regenerowany sam wiesz jak to w naszym kraju jest zreszta wszedzie nikt Ci prawdy nie powie. A jak teraz rozberalem wiem na czym bede jezdzic. Silnik ten mechanik mowil jest w bardzo dobrym stanie malo zuzyty itp. Tylko ten wal a przyczyna bylo malo oleju poniewaz po sposzczeniu okazalo sie ze bylo 0,5 litra:( I nie dostal smarowania dlatego panewke obrucilo. A z walem hmm... moze jak mi dobrze zrobia to bedzie hulac ? Wlasnie chce namiar tej firmy z Warszawy i tym chromem jak pokryja powinno byc ok bynajmniej mam nadzieje. A jak szlak trafi to juz wtedy pomysle nad silnikiem albo na czesci sprzedam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj greedo greedo szlifuje sie, ale tylko do określonego wymiaru, warstwa utwardzona tez ma swoją grubość z której część można zdjąć (w motocyklach jest zazwyczaj za cienka na szlify :bigrazz: ), wiadmo, że lepiej znaleźć nowe części, ale czasem nie ma wyjscia

 

pozdro

Edytowane przez czmiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ten wal a przyczyna bylo malo oleju poniewaz po sposzczeniu okazalo sie ze bylo 0,5 litra:( I nie dostal smarowania dlatego panewke obrucilo. A z walem hmm... moze jak mi dobrze zrobia to bedzie hulac ?

 

caly czas wspominasz tylko o wale. Jezeli panewke obrocilo w korbowodzie, az zaczelo stukac, to najprawdopodobniej korbowod tez na szmelc. Wiec trzeba jeszcze to doliczyc. W wiekszych silnikach (o duzooo mniejszym wysileniu) robi sie takie zabiegi iz szlifuje sie stope korbowodu w miejscu podzialu, a nastepnie roztacza sie na wymiar otwor pod panewke. W tym japoncu podejrzewam ze to nie przejdzie. Jezeli inwestujesz w wal to ja na Twoim miejscu poszukalbym nowy korbowod, bo szkoda by bylo spieprzyc jedno drugim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korbowod tez bedzie zrobiony firmy ktore robia regeneracje robia wszystko z korobowodami. Dzisiaj bede dzwonic do tej firmy z warszawy dowiem sie czym oni to robia jesli nie szlifuja moze akurat by to wytrzymalo. Bo znalazlem tez wczoraj na allegro goscia co chce sprzedac virago na czesci moze on by sprzedal sam wal i korobowody, narazie sie nie odzywa. Bo jest jeszcze wyjsce za 1100zl zrobic i miec z gwarancja ale to juz sie chyba nie oplaci :bigrazz: he

 

 

shadok daj mi adres tej firmy dziekuje mu!

 

http://www.zphugomet.com.pl/

 

Zobaczcie oni pisza ze wal bedzie utwardzony czy to tylko bajeczki marketingowe czy naprawde go utwardzaja itp? Co myslicie o tej ich metodzie?

Najlepiej by bylo kupic nowe wszystko ito nie regenerowane. Ale nie jest to takie proste:( Nie mozna tego znalesc itp. A nowe w salonie jest drogie:( Niestety nie stac mnie. Na forum nie znalazlem jeszcze nikogo kto by w virago 535 chyba to robil albo sie myle?

 

Dzwonilem dzisiaj tam. Wiec tak gosc powiedzial ze oni to musze zeszlifowac a potem utwardzaja jakos chemicznie. Pytalem sie go czy zdaje to egzamin powiedzial ze tak i ze napewno na 100% nic sie z tym nie stanie jak bede olej wymieniac itp uzywac jak nalezy. Powiedzial jeszcze ze nawet niektorym w nowych motorach wal pada ... i to nie wina zlego wykonania tylko zlego uzywania. Jutro wysle mu wal i jak zrobi to powiem co i jak :icon_razz: I jak poskladam napisze. Moze ktos jednak naprawial tam wal? Albo ma jakies doswiadczenie? Z taka metoda regeneracji?

Edytowane przez kusztyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odkopię trochę temat, bo właśnie rozebrałem silnik, żeby wymienić łożyska w skrzyni i przy okazji zobaczyłem co tam w tych dorabianych panewkach słychać.

W załącznikach zdjęcia:

 

 

no, coś mi nie wychodzi to dodawanie linków, ale można skopiować na adres.

aaa, dodam że motocykl to cb 900 '83 przejechał na tych panewach i szlifowanym wale ponad 25tyś km

Edytowane przez Barnaby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w podobnej sytuacji. Piszę byłem, bo podjołem decyzję, że lepiej jeździć na silniku NIEROZBIERANYM. Zdecydował o tym pomiar ciśnienia w cylindrach, wyszły OK i stąd decyzja. Jeśli chce się pojeżdzić dłużej na remontowanym silniku to trzeba zrobić go dobrze. Jeśli robić układ korbowo-tłokowy to robić wszystko. Pierścienie i zawory też. Jak jeszce dojdą łańcychy rozrządu i komplet uszczelek to cena tego wszystkiego może być spora, może nieopłacalna. Robienie po kawałku i płacenie za każdym razem mechanikowi też może zrujnować.

Jeśli te virago ma 37000 i są problemy z panewkani może to świadczyć że motocykl był katowany lub ktoś na nim oszczędzał. Stąd moje zdanie zrobisz jedno, później wyjdzie drugie. Uważam że powinieneś rozejżeć się za innym np z rozbitka. Kupowałem trochę części od gościa który takie ściągał i rozbierał. w tym czasie jak kupowałem to miał motocykl po spaleniu. Nie widziałem , ale nie mam powodu nie wierzyć. Podsumowując szukałbym innego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odberalem moj sprzet od mechanika. Wedlug mnie chodzi dobrze poniewaz nieklekocze nic nie stuka itp. ale nie znam sie to moj 1 motocykl.

 

A co do wymieniania masz racje ale jak rozebralem motocykl wszystko wygladalo ladnie wiec niepotrzebnie nie bede wymieniac... a panewki znam juz przyczyne zepsucia, a jest ona taka iz wlasciciel poprzedni jak mowilem motor stal i paru latach chcial odpalic ale zpomnial sprawdzic olej i olej bylo bardzo malutko i pompa nie zasala. Pompe rozbieral mechanik sprawdzal kanly cisnieniowe tez oringi mierzyl suwmiarka czy nie sa juz za male itp. Wszystko wyszlo ze jest ok. Wymienilem tylko uszczelki tuleke od kanalu cisnieniowego, no i ten wal do regeneracji poszedl i do utwardzania.

 

Teraz musze dac do regulacji zaworow i gaznika motor gdzies ale jeszcze nie wiem do kogo moj mechanik te co mi robil za zawory i gaznik z przeczyszczeniem chce 230zl.

 

I jeszcze powiedzcie mi co mam sprawdzic po takim remoncie czy dobrze jest zrobione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...