Skocz do zawartości

Pogoda a osiagi motocykla??


michal17
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Temperatura powietrza: im wyższa, tym mniejsza gęstość powietrza - gorsze spalanie, za to niższe opory aerodynamiczne, z tym, że nie rekompensują raczej strat (może przy wysokich prędkościach tak, myślę, że od ok 120-130 km/h). Co do wilgotności, to nie wiem. Krótko: im wyżej i cieplej, tym gorsze wrunki pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem że rano jak jade "katowicką" do pracy i jest jeszcze chłodno i wieksza wilgotnośc powietrza to moja Kawa (bez mleka :lol: )jakoś lepiej sie kreci.Przy mocy silnika ok 50 koni czuc to dośc wyraźnie.Takie same mam odczucia jak jade z rańca samochodem.

 

:P CUŚ W TYM JEST :P

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wysokośc ,wilgotnośc ,temperatura,cisnienie to wszystko ma DUŻY wpływ na prace silnik ,podobno moto najlepije pracuje wieczorami nad morzem(musze sprawdzić) osobiście jak jeździłem w zimie motorem jak sie dobrze zagrzał widac było różnice niż teraz ,o wiele lepiej przód sie unosił nawet niemusiałem sie starać ,a teraz jakiś "zmulony" no nic trzeba czekać do zimy :P

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mieszkam nad samym oceanem na wysokosci 1500 stop nad poziomem morza. Miasto lezy w dole na poziomie morza. W zasiegu 1-2 godzin jazdy piekne gorskie drogi daja dostep do przeleczy polozonych 6-7 tys.stop (2000 m npm) gdzie nawet w lecie moze byc okolo 5 * C.

 

Wszystko to powoduje ze moje motocykle z gaznikami maja bardzo duze roznice osiagow. Te z wtryskiem paliwa duzo mniej to odczuwaja, prawie bez znaczenia.

 

Natomiast samochod diesel turbo wogole na to nie zwraca uwagi. Na Coquihalla Highway pod gore na 5,500 stop wyprzedza 5-cio litrowe Mercedesy :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

W fabrczynym zestawie do wielu motocykli dodawane są podzespoły na różne warunki klimatyczne. Np do KTMa dostałem zestaw dysz do jazdy w górach, gdzie ciśnienie jest inne i wymusza konieczność dokonania zmian w gaźniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast samochod diesel turbo wogole na to nie zwraca uwagi. Na Coquihalla Highway pod gore na 5,500 stop wyprzedza 5-cio litrowe Mercedesy :P .

 

Ale temperature turbo dieselek nawet z intercoolerem odczuwa zarąbiście.

 

Moja NSRka też - podczas najgorszych upalów nie da rady przekroczyć 135km/h, a jak jest chłodniej to spokojnie 160km/h. Zależności od wilgotnosci raczje nie odczułem - np. spadek temperatury podczas opadów rekompensuje z nadwyżką spadek mocy z wiązany ze wzrostem wilgotności powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...