michal17 Opublikowano 20 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2003 Czy pogoda ma jakis wplyw na osiagi motocykla a przedewszystkim tych malych "125"??Chodzi mi glownie o cisnienie wilgotnosc powietrza itp czy w jakis sposob oddzialywuje na dynamike oraz kulture pracy silnika jezeli jakas wystepuje w 125 :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marccc Opublikowano 20 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2003 Czesc, pogoda, jak i wysokosc n.p.m. ma wplyw na osiagi silnikow, wazne jest tu przede wszystkim cisnienie, i to bez wzgledu, czy rozchodzi sie o 125, czy 1000 ccm.Roznice w mocy max moga dochodzic do 10%, co w przypadku n.p. maszyn GP1 stanowi ponad 20 kM! Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 20 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2003 Temperatura powietrza: im wyższa, tym mniejsza gęstość powietrza - gorsze spalanie, za to niższe opory aerodynamiczne, z tym, że nie rekompensują raczej strat (może przy wysokich prędkościach tak, myślę, że od ok 120-130 km/h). Co do wilgotności, to nie wiem. Krótko: im wyżej i cieplej, tym gorsze wrunki pracy silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 20 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2003 Zauważyłem że rano jak jade "katowicką" do pracy i jest jeszcze chłodno i wieksza wilgotnośc powietrza to moja Kawa (bez mleka :lol: )jakoś lepiej sie kreci.Przy mocy silnika ok 50 koni czuc to dośc wyraźnie.Takie same mam odczucia jak jade z rańca samochodem. :P CUŚ W TYM JEST :P Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 21 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2003 wysokośc ,wilgotnośc ,temperatura,cisnienie to wszystko ma DUŻY wpływ na prace silnik ,podobno moto najlepije pracuje wieczorami nad morzem(musze sprawdzić) osobiście jak jeździłem w zimie motorem jak sie dobrze zagrzał widac było różnice niż teraz ,o wiele lepiej przód sie unosił nawet niemusiałem sie starać ,a teraz jakiś "zmulony" no nic trzeba czekać do zimy :P Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BORSUKLES Opublikowano 21 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2003 Witam.Rano asfalt jest zimny, wieć kola sie nie zapadają. Jak jadę rano założmy 70 km/h, to o godzinie 16 w upale pojade z tą mocą ale ok 55 km/h. :P :P :D z pozdrowieniami BORSUKLES Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz Opublikowano 22 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2003 Ja mieszkam nad samym oceanem na wysokosci 1500 stop nad poziomem morza. Miasto lezy w dole na poziomie morza. W zasiegu 1-2 godzin jazdy piekne gorskie drogi daja dostep do przeleczy polozonych 6-7 tys.stop (2000 m npm) gdzie nawet w lecie moze byc okolo 5 * C. Wszystko to powoduje ze moje motocykle z gaznikami maja bardzo duze roznice osiagow. Te z wtryskiem paliwa duzo mniej to odczuwaja, prawie bez znaczenia. Natomiast samochod diesel turbo wogole na to nie zwraca uwagi. Na Coquihalla Highway pod gore na 5,500 stop wyprzedza 5-cio litrowe Mercedesy :P . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opal Opublikowano 22 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2003 najlepsze osiągi swoim samochodem mam wieczorem. czuć to wyraźnie bo ma mały silniczek i małą moc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 22 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2003 Zauważyłem duzu wpływ wilgotności i ciśnienia. Jak jest pochmurno i mamy niskie ciśnienie to nawet samochód ledwo jedzie. Jek jest pogodnie, lekko chłodno i wysokie cośnienie, to się jedzie znacznie lepiej. Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 22 Czerwca 2003 Administrator Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2003 W fabrczynym zestawie do wielu motocykli dodawane są podzespoły na różne warunki klimatyczne. Np do KTMa dostałem zestaw dysz do jazdy w górach, gdzie ciśnienie jest inne i wymusza konieczność dokonania zmian w gaźniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAT Opublikowano 22 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2003 Natomiast samochod diesel turbo wogole na to nie zwraca uwagi. Na Coquihalla Highway pod gore na 5,500 stop wyprzedza 5-cio litrowe Mercedesy :P . Ale temperature turbo dieselek nawet z intercoolerem odczuwa zarąbiście. Moja NSRka też - podczas najgorszych upalów nie da rady przekroczyć 135km/h, a jak jest chłodniej to spokojnie 160km/h. Zależności od wilgotnosci raczje nie odczułem - np. spadek temperatury podczas opadów rekompensuje z nadwyżką spadek mocy z wiązany ze wzrostem wilgotności powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.