Skocz do zawartości

ulamany gwintownik w cylindrze...


thefex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

zabralem sie za przegwintowanie pewnego otworu w cylindrze (w niego wkrecana jest sruba, ktora trzyma ucho od rury wydechowej). w trakcie robienia nowego gwintu zapomnialem o podstawowej zasadzie gwintowania... 1,5 obr normalnie i 0,5 obr do tylu.. efekt taki, ze gwintownik sie zatarl i ulamal..nic nie wystaje, szczypcami zadnymi tego nie da rady wyciagnac..

 

macie jakies rady?

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak gwintowałeś bo sa III gwintowniki z różnym zarysem zaczynasz od I która wygląda tak jak by ten gwint był spiłowany potem II i III

 

 

jak zaczeleś od III to mogłeś go ułamać

 

 

w sumie będzie problem domowymi sposobami hmm........ jak choć troszkę wystaje to może coś przyspawać, :icon_mrgreen: ...................... rozwiercanie odpada bo tego nie rozwiercisz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gwintowalem I i bylo ok, na II sie ulamal i tak zostalo.

a spaw chwyci gwintownik?

moze np nalozyc nakretke na otwor i nasmarkac tam elektrodą, a potem sprobowac to jakos wykrecic?

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym próbował rozwiercić, zanieś element do tokarza, niech rozwierci to na wolnym obrotach, koniecznie w wiertarce stołowej, domyślam się, że materiał w jakim złamałes gwintownik to aluminium, co do jakości gwintownika to twarde materiały sa bardzo czesto kruche, ale jeśli rozwiercisz gwintownik nie do konca, ale tak, że nie bedzie mozna nic przyspawać to bedziesz miał jeszcze wiekszy problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczypcami probowalem - tam praktycznie nie ma za co zlapac, ale jeszcze pokobinuje

 

material to aluminium

 

pokombinuje z tym zasmarkaniem przez srube uzywajac migomatu

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też kiedyś urwałem gwintownik, pozbyłem się go przez wykruszenie, użyłem do tego kawałek wiertła i młotek, waliłem tak długo aż się wykruszył

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też kiedyś urwałem gwintownik, pozbyłem się go przez wykruszenie, użyłem do tego kawałek wiertła i młotek, waliłem tak długo aż się wykruszył

 

 

Wykruszanie to jedyna znana mi pewna metoda. Ostatnio urwałem wykrętak. Nawierciłem obok niego 3 małe dziurki ( na szczęście było miejsce w urwanej śróbie którą próbowałem wykręcić) i pukałem punktakiem w ten wykrętak. Wykruszył się pięknie. Ale jak cylinder jest aluminiowy to uważaj z tym pukaniem.

Jeżeli zdecydujesz się na wywiercenie gwintownika to podobno wietrła molibdenowe są najwytrzymalsze ( tak powiedział koleś w sklepie 13zeta za wiertło 6 mm) Można by jeszcze zaostrzyć wiertło do betonu z widią tak jak wiertło do metalu, ale zwykła szlifierka nie bardzo "chce brać" widie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw pokombinuje ze spawraka, a jak to nie wypali, to bede wykruszal.. wiercic nie mam zamiaru, bo mi sie zwyczajnie nie chce :icon_mrgreen:

 

nowy cylinder moge kupic za 60 zl...

no i wydalo sie... chodzi o cylinderek do rometa.. a ja nie w tym dziale zamiescilem.. pewnie zaraz bana od moderatorow dostane ;)

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi niedawno tez gwintownik pękł w otworze no i tweż nie było za co złapać - po prostu delikatnie, ale mocno uderzałem w niego młotkiem przez pobijak i go po kawałku wykruszyłem - poszło dość szybko

 

a z tym spawaniem to ja bym najpierw spróbował jak spaw bierze to co ci w ręku zostało, no i jak by było ok to bym dopiero startował do otworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele nie ryzykujesz to możesz się trochę pomęczyć a przyda Ci się to kiedyś przy poważniejszym sprzęcie. Wszystko zależy jak głęboko siedzi ten gwintownik, jak jest urwany przy wyjściu z otworu to nakrętka i spawanko jest najlepszym pomysłem. Dodatkowo nagrzeje Ci się przy spawaniu aluminiowy cylinder i popuści trochę zakleszczony kawałek gwintownika. Natomiast jak gwintownik siedzi głęboko to tylko wykruszanko i to ostrożnie by nie zmasakrować resztki gwintu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj może rozgrzać cały element. aluminium ma większą rozszeżalność od stali więc jak wykorzystasz tą właściwość to łatwiej bedzie wykręcić gwintownik. jedna rada nie przesadź z ogrzewaniem!!

czym bedziesz rozgrzewał twoja sprawa ale najszybciej zrobisz to jakimś palnikiem. POWODZENIA

Edytowane przez Zbyszekm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...