Skocz do zawartości

benzyna ołowiowa i bezołowiowa


chomiczon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czytałem gdzies artukuł, że przy stowaniu benzyny bezołowiowej w starszych silnikach moze powodowac wypalanie gniazd zaworowych.

Wypalanie bylo spowodowanie tym ze gniazada zaworowe nie sa dosc utwardzone i to jest przyczyna ich wypalania przy stosowaniu paliwa bezołowiowego.

Jak to jest w japonczykach, czy silniki z lat 80-tych cierpia na ta przypadlosc i nalezy stosowac jakies dodatki do paliwa bezolowiowego zeby uniknac tego problemu ??

 

Pytam bo wlasnie w mojej VT500C mam do regeneracji gniazda i zawory. A w przyszlosci chcialbym uniknac tego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja śmigam na bezołowiowej już trzecim motocyklem!

Nigdy nie miałem problemu z zaworami , gniazdami zaworów itp..

Znajomin też śmigają na bezołowiu i jest tak jak powyżej!!

Ja mam moto z 82r.!

 

Może fachowcy się wypowiedzą!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam hondę z 81 i już wtedy honda stosowała jakieś am utwardzenia do zaworów/gniazd żeby to odpowiadało normom bezołowiowym. Wg. mojego forum (dla takich, ablo starszych hond) problemy MOGĄ (ale na ogół i tak nie ma) z motocyklami poniżej połowy lat 70.

 

W skrócie - nie bój żaby, będzie dobrze! :bigrazz:

Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Ja śmigam na bezołowiowej już trzecim motocyklem!

Nigdy nie miałem problemu z zaworami , gniazdami zaworów itp..

Znajomin też śmigają na bezołowiu i jest tak jak powyżej!!

Ja mam moto z 82r.!

 

Może fachowcy się wypowiedzą!

uważam ze na bezynie ołowiowej jak i zarówno bezołowiówce nie powinny dziać sie takie rzeczy czyli wypalnie gniazd wszystko jest tak skonstruowane iz powinno spokoinie chodzic na obu paliwach bynajmniej ja miałe sporo motorków z różnych roczników i nie zdazyło mi się coś takiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem gdzies artukuł, że przy stowaniu benzyny bezołowiowej w starszych silnikach moze powodowac wypalanie gniazd zaworowych.

Wypalanie bylo spowodowanie tym ze gniazada zaworowe nie sa dosc utwardzone i to jest przyczyna ich wypalania przy stosowaniu paliwa bezołowiowego.

Jak to jest w japonczykach, czy silniki z lat 80-tych cierpia na ta przypadlosc i nalezy stosowac jakies dodatki do paliwa bezolowiowego zeby uniknac tego problemu ??

 

Pytam bo wlasnie w mojej VT500C mam do regeneracji gniazda i zawory. A w przyszlosci chcialbym uniknac tego problemu.

A moze drodzy Panowie problem(z wypalonymi gniazdami i zaworami) tkwi w zupełnie innym miejscu?

Może był zbyt mały luz zaworowy?

Kiedyś-w latach 70-tych-przyczyną wypalonych zaworów w silnikach benzynowych,był dodatek oleju napędowego(tak to niektórzy kierowcy firmowi robili oszczędności) -co w efekcie podnosiło temperaturę spalin, no i zawory ulatywały kominem.-tu chyba możemy ten wątek pominąć.

Ja szukałbym przyczyny we wklepanych zaworach.

 

pozdro-PADRE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...