Skocz do zawartości

Czy ktos ma pojecie o budowie tlumikow w 4T ?


thefex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie:

Szukam osob, ktore maja teoretyczna i praktyczna wiedze w wypruwaniu / usprawnianiu / odblokowywaniu wydechow w motocyklach 4-suwowych.

 

Chcialbym odblokowac tlumik seryjny od Kawasaki KLR 250, by uzyskac maksymalnie duzo mocy (jak na taka przerobke) a jednoczesnie nie tracac sluchu po pierwszej jezdzie (w sensie, ze moze byc glosniejszy, bez przesady).

 

Wszystkie wskazowki zamiescilem na schemacie mojego tlumika --> TU KLIKAĆ

 

Generalizujac, moje pytanie brzmi: co zrobic, zeby sie nie narobic i nie wydac fortuny, a przy okazji nie spieprzyc sobie dobrego tlumika?

Dodam, ze babranie sie w nierdzewce to dla mnie nic strasznego, bo mam zaprzyjazniony zaklad slusarski :biggrin:

 

Wszelkie strony internetowe, artykuly lub fora dyskusyjne dotyczace przerabiania wydechu rowniez mile widziane.

A moze macie jakies propozycje wydechu przelotowego zastepczego? Najlepiej jakas uzywka z Allegro lub ogloszenia.

 

 

 

dzieki za pomoc

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja do swojej bylej xj wlasnorecznie wystrugalem wydech i nie ma w tym nic trudnego ;-)

material jaki uzylem to 100% nierdzewki oraz jakies 0,5kg welny stalowej ;-)

tlumik calkowicie przelotowy,dlugosci ok 60cm, srednicy 120mm, perforowana rura wewnatrz srednicy 50mm, otwory perforacyjne 5mm,za tlumikiem koncowka o srednicy 60mm dlugosci 12cm(glownie w celu wypuszczenia wylotu spalin juz za kufry)...i tyle...

jakbys potrzebowal wiecej info to na priv zapraszam ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thx za materialy, ktore podeslales na maila.

ostatniej nocy wymodzilem taki amatorski prodżekt

 

http://www.pliki.uw.pl/tlumik%20final%20opis.JPG

 

 

mam obawy, ze komora rozprezeniowa na poczatku tlumika nic nie da, chyba jest zle ustawiona (nie powinny byc takie same kąty stożka rozszerzajacego?)

 

jak juz pisalem, nie mam w ogole pojecia o budowie tlumikow. ten projekcik to po prostu zlepek informacji, ktore udzielily mi dwie osoby siedzace amatorsko w temacie.

 

zadnych wzorow ani praw fizyki tutaj nie zastosowalem

znawcow tematu prosze o naniesienie poprawek.

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na twoim miejscu zostawiłbym oryginalny tłumik!

Można za całkiem przyzwoite pieniądze zakupic uzywany tłumik np. na bazarach , allegro itp...

Samemu możesz tylko szkód narobić!

Taki tłumik jest o woiele lepzy niż wystrugany w garażu- przechodzi testy-hamownie itp...

A zawsze przy sprzeazy oryginalny tłumik + akcesoryjny to wielki plus.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam, ze na kupnie jakiegos uzywanego sie skonczy.

w takim razie co polecasz do silnika 4T o poj 250cc, mocy 24KM, max obr 12 tys, max momencie przy 4tys. ?

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sek w tym, ze do KLRa prawie niczego nie ma.. mowie o jakichs ciekawych stronach..

jest jedna w miare godna polecenia witryna z USA http://home.earthlink.net/~klr250informationexchange/

jest tez jakies forum dyskusyjne - rowniez amerykanskie.

czesci "tuningowych" do niego w polsce nie ma.. przynajmniej ja nie znalazlem..

 

nie ukrywam, ze wolalbym jednak miec ladny, glosny i dajacy moc tlumik z nierdzewki/kwasowki

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ba.. pewnie ze sa.. ale za taki dorabiany wydech pewna firma w Olsztynie krzyczy 350 zl... nie sadzisz ze to troche duzo, zwazywszy ze praktycznie wszystko moge samemu zrobic?

ew. podjade do nich i poprosze ich przy projektowaniu, ale hgw jak to z nimi bedzie.. wiadomo, warsztatowcy niezawsze chetni do pomocy

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qmpel ostatnio wstawił do Husaberga (chyba 500) tłumik od ursusa z bardzo dobrym skutkiem.

Ale czujnie z pruciem - możesz sobie zaszkodzić. Po jakichkolwiek zmianach w tłumiku powinienieś poustawiać mieszankę od nowa.. Aha! Wypruwanie na pusto poprawi ci moc, ALE TYLKO W WYSOKIM ZAKRESIE OBROTÓW. Poczytaj o najnowszych H-D gdzie komputerek przydławia wydechy w zależności od obrotów celem uzyskania najlepszej mocy.

 

"Lepsze jest wrogiem dobrego". Po prostuj uważaj co robisz.

 

Powodzenia.

 

P.S. Ja też swój dziurawiłem, ale stopniowo aby można było to zawsze cofnąć :)

Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to nie uważam ceny za zbyt wysoką!

Jesli gość ma pojęcie co robi i jesli ma renomę to jest OK!

Akcesoryjny tłumik będzie z pewnościa więcej kosztował - nowy

Używka może kosztowac tyle samo lub troszke mniej ale nie masz 100% pewności czy nie jest np. wypalona itp. i czy będzie chulać z twoim silnikiem.

 

Buber tez Ci mądrze napisał.

Uważaj z mocą na dolnych obrotach!!

A to w twoim sprzęcie chyba ważny parametr.

 

No ale jesli masz zaprzyjaźniony warsztat który Ci wydech wystruga to się pobaw.

Do odważnych świat należy!!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może dowiedz się, jak wygląda sportowa koncówka dedykowana do Twojego modelu (srednica wewnetrznej dziurkowanej rury, jej długosc i rozmiar dziurek)...

 

ja tak zrobiłem, nastepnie zakupiłem wydech od szlifierki, wypruje go i wstawie "wnętrze" swojej roboty (tzn tylko rura dziurkowana i jakies wygłuszenie) i troche skróce bo jest za długi

Edytowane przez robak

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja chcialbym wstawic normalny przelot zrobiony na wzor starego tlumika - tak wlasnie zrobili kumplowi w tej firmie Vega z Olsztyna (350 zl).

zastanawiam sie tylko, czy kolesie robia tlumiki bo potrafia spawac z nierdzewki, czy na prawde maja pojecie o ich budowie.

zaczalem juz drazyc temat i moze cos przez zime wyprodukuje

 

Robak: rozwin troche o tej sportowej koncowce wydechu. Z taka koncowka moze byc lepiej niz na przelotowce?

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja chcialbym wstawic normalny przelot zrobiony na wzor starego tlumika .... 350 zl.

Ja mam u siebie podobny kształtem do Twojego ... i patrzec na niego nie moge, wygląda jak z poloneza :) A tą nową koncówke kupiłem na allegro za 40zł . Fakt, cena okazyjna bo najtansze gdzies od 100 zł sie zaczynają ... ale pamietaj, że jesli bedzie delikatnie pognieciony to wyprostujesz go podczas rozcinania a i tak jego wieksza czesc schowana jest za owiewką pod siedzeniem ;)

 

hmmm no i za 350 zł na allegro kupisz nowe zaje*iste koncówki przelotowe, pieknie wypolerowane i jak opinia głosi z pieknym dzwiekiem

 

Robak: rozwin troche o tej sportowej koncowce wydechu. Z taka koncowka moze byc lepiej niz na przelotowce?

sportowa = przelotowa :) przynajmniej jak dla mnie ( tak jest w 2T, nie wiem jak w 4T)

 

ps. czy przelotowy tłumik od 2T rózni się czymś od przelotowego do 4T?

Edytowane przez robak

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przelot w 2T ?!?!?!

pierwsze slysze...

 

w 2T musisz przeciez miec odpowiednio zaprojektowana rure, zeby wytwarzala podcisnienie, ktore cofa mieszanke z powrotem do cylindra..

jakos tak to bylo

 

ogolnie jak ktos miesza w wydechu do 2T i widac efekty (wzorst mocy), to dla mnie jest KOZAK

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...