Skocz do zawartości

Czy ktos ma pojecie o budowie tlumikow w 4T ?


thefex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie:

Szukam osob, ktore maja teoretyczna i praktyczna wiedze w wypruwaniu / usprawnianiu / odblokowywaniu wydechow w motocyklach 4-suwowych.

 

Chcialbym odblokowac tlumik seryjny od Kawasaki KLR 250, by uzyskac maksymalnie duzo mocy (jak na taka przerobke) a jednoczesnie nie tracac sluchu po pierwszej jezdzie (w sensie, ze moze byc glosniejszy, bez przesady).

 

Wszystkie wskazowki zamiescilem na schemacie mojego tlumika --> TU KLIKAĆ

 

Generalizujac, moje pytanie brzmi: co zrobic, zeby sie nie narobic i nie wydac fortuny, a przy okazji nie spieprzyc sobie dobrego tlumika?

Dodam, ze babranie sie w nierdzewce to dla mnie nic strasznego, bo mam zaprzyjazniony zaklad slusarski :biggrin:

 

Wszelkie strony internetowe, artykuly lub fora dyskusyjne dotyczace przerabiania wydechu rowniez mile widziane.

A moze macie jakies propozycje wydechu przelotowego zastepczego? Najlepiej jakas uzywka z Allegro lub ogloszenia.

 

 

 

dzieki za pomoc

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja do swojej bylej xj wlasnorecznie wystrugalem wydech i nie ma w tym nic trudnego ;-)

material jaki uzylem to 100% nierdzewki oraz jakies 0,5kg welny stalowej ;-)

tlumik calkowicie przelotowy,dlugosci ok 60cm, srednicy 120mm, perforowana rura wewnatrz srednicy 50mm, otwory perforacyjne 5mm,za tlumikiem koncowka o srednicy 60mm dlugosci 12cm(glownie w celu wypuszczenia wylotu spalin juz za kufry)...i tyle...

jakbys potrzebowal wiecej info to na priv zapraszam ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thx za materialy, ktore podeslales na maila.

ostatniej nocy wymodzilem taki amatorski prodżekt

 

http://www.pliki.uw.pl/tlumik%20final%20opis.JPG

 

 

mam obawy, ze komora rozprezeniowa na poczatku tlumika nic nie da, chyba jest zle ustawiona (nie powinny byc takie same kąty stożka rozszerzajacego?)

 

jak juz pisalem, nie mam w ogole pojecia o budowie tlumikow. ten projekcik to po prostu zlepek informacji, ktore udzielily mi dwie osoby siedzace amatorsko w temacie.

 

zadnych wzorow ani praw fizyki tutaj nie zastosowalem

znawcow tematu prosze o naniesienie poprawek.

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na twoim miejscu zostawiłbym oryginalny tłumik!

Można za całkiem przyzwoite pieniądze zakupic uzywany tłumik np. na bazarach , allegro itp...

Samemu możesz tylko szkód narobić!

Taki tłumik jest o woiele lepzy niż wystrugany w garażu- przechodzi testy-hamownie itp...

A zawsze przy sprzeazy oryginalny tłumik + akcesoryjny to wielki plus.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam, ze na kupnie jakiegos uzywanego sie skonczy.

w takim razie co polecasz do silnika 4T o poj 250cc, mocy 24KM, max obr 12 tys, max momencie przy 4tys. ?

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sek w tym, ze do KLRa prawie niczego nie ma.. mowie o jakichs ciekawych stronach..

jest jedna w miare godna polecenia witryna z USA http://home.earthlink.net/~klr250informationexchange/

jest tez jakies forum dyskusyjne - rowniez amerykanskie.

czesci "tuningowych" do niego w polsce nie ma.. przynajmniej ja nie znalazlem..

 

nie ukrywam, ze wolalbym jednak miec ladny, glosny i dajacy moc tlumik z nierdzewki/kwasowki

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ba.. pewnie ze sa.. ale za taki dorabiany wydech pewna firma w Olsztynie krzyczy 350 zl... nie sadzisz ze to troche duzo, zwazywszy ze praktycznie wszystko moge samemu zrobic?

ew. podjade do nich i poprosze ich przy projektowaniu, ale hgw jak to z nimi bedzie.. wiadomo, warsztatowcy niezawsze chetni do pomocy

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qmpel ostatnio wstawił do Husaberga (chyba 500) tłumik od ursusa z bardzo dobrym skutkiem.

Ale czujnie z pruciem - możesz sobie zaszkodzić. Po jakichkolwiek zmianach w tłumiku powinienieś poustawiać mieszankę od nowa.. Aha! Wypruwanie na pusto poprawi ci moc, ALE TYLKO W WYSOKIM ZAKRESIE OBROTÓW. Poczytaj o najnowszych H-D gdzie komputerek przydławia wydechy w zależności od obrotów celem uzyskania najlepszej mocy.

 

"Lepsze jest wrogiem dobrego". Po prostuj uważaj co robisz.

 

Powodzenia.

 

P.S. Ja też swój dziurawiłem, ale stopniowo aby można było to zawsze cofnąć :)

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to nie uważam ceny za zbyt wysoką!

Jesli gość ma pojęcie co robi i jesli ma renomę to jest OK!

Akcesoryjny tłumik będzie z pewnościa więcej kosztował - nowy

Używka może kosztowac tyle samo lub troszke mniej ale nie masz 100% pewności czy nie jest np. wypalona itp. i czy będzie chulać z twoim silnikiem.

 

Buber tez Ci mądrze napisał.

Uważaj z mocą na dolnych obrotach!!

A to w twoim sprzęcie chyba ważny parametr.

 

No ale jesli masz zaprzyjaźniony warsztat który Ci wydech wystruga to się pobaw.

Do odważnych świat należy!!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może dowiedz się, jak wygląda sportowa koncówka dedykowana do Twojego modelu (srednica wewnetrznej dziurkowanej rury, jej długosc i rozmiar dziurek)...

 

ja tak zrobiłem, nastepnie zakupiłem wydech od szlifierki, wypruje go i wstawie "wnętrze" swojej roboty (tzn tylko rura dziurkowana i jakies wygłuszenie) i troche skróce bo jest za długi

Edytowane przez robak

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja chcialbym wstawic normalny przelot zrobiony na wzor starego tlumika - tak wlasnie zrobili kumplowi w tej firmie Vega z Olsztyna (350 zl).

zastanawiam sie tylko, czy kolesie robia tlumiki bo potrafia spawac z nierdzewki, czy na prawde maja pojecie o ich budowie.

zaczalem juz drazyc temat i moze cos przez zime wyprodukuje

 

Robak: rozwin troche o tej sportowej koncowce wydechu. Z taka koncowka moze byc lepiej niz na przelotowce?

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja chcialbym wstawic normalny przelot zrobiony na wzor starego tlumika .... 350 zl.

Ja mam u siebie podobny kształtem do Twojego ... i patrzec na niego nie moge, wygląda jak z poloneza :) A tą nową koncówke kupiłem na allegro za 40zł . Fakt, cena okazyjna bo najtansze gdzies od 100 zł sie zaczynają ... ale pamietaj, że jesli bedzie delikatnie pognieciony to wyprostujesz go podczas rozcinania a i tak jego wieksza czesc schowana jest za owiewką pod siedzeniem ;)

 

hmmm no i za 350 zł na allegro kupisz nowe zaje*iste koncówki przelotowe, pieknie wypolerowane i jak opinia głosi z pieknym dzwiekiem

 

Robak: rozwin troche o tej sportowej koncowce wydechu. Z taka koncowka moze byc lepiej niz na przelotowce?

sportowa = przelotowa :) przynajmniej jak dla mnie ( tak jest w 2T, nie wiem jak w 4T)

 

ps. czy przelotowy tłumik od 2T rózni się czymś od przelotowego do 4T?

Edytowane przez robak

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przelot w 2T ?!?!?!

pierwsze slysze...

 

w 2T musisz przeciez miec odpowiednio zaprojektowana rure, zeby wytwarzala podcisnienie, ktore cofa mieszanke z powrotem do cylindra..

jakos tak to bylo

 

ogolnie jak ktos miesza w wydechu do 2T i widac efekty (wzorst mocy), to dla mnie jest KOZAK

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...