Skocz do zawartości

Jak szukać zwarcia w instalacji?


DomAir
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Czy jest jakaś sprawdzona metoda szukania zwarcia w instalacji. W moim motorze po włączeniu świateł kluczykiem natychmiast przepala się bezpiecznik. Co mierzyć i w jakich punktach żeby najłatwiej zlokalizować usterkę.

 

Pozdrawiam

 

domair

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że to co napiszę nie jest odkrywcze ale może nakieruje Cie na jakiś tor

jeżeli znasz się trochę na elektryce to omomierz w rękę o po kolei zaczynając od żarówki po akumulator sprawdzasz każdą złączkę czy nie ma przebicia na masę. Wymaga to sporo czasu i pomyślunku, bo przewody masowe trzeba znaleść (a te będą miały cały czas przebicie na mase) i w końcu znajdziesz przewód którym powinien "płynąć + " a ma przejście na masę.

 

U mnie w moto, nie znająć w ogóle motocykla po 2 godzinach doszedłem do regulatora - bingo więc uzbrój się w cierpliwość albo schemat elektryczny

 

Pozdrawiam

max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez schematy to trochę chodzenie po ciemku. Na schemacie bedziesz miał nawet kolory kabelków także pójdzie łatwiej.

 

Badanie kabli - potrzebny omomerz, igła do szycia i kombinerki (żeby tą igłę wbić w kabel). Wtedy bardzo dokładnie możesz znaleźć punkt zwarcia.

 

Ale schemat to podstawa - który bezpiecznik pali (np od świateł albo od zapłonu) i wtedy szukasz po tym obwodzie.

 

Obyś znalazł.... :biggrin:

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli nie sa to ewidentne elementy takie jak:

- przepalona zarowka

- przytraty gdzies kabel w lampie

 

to metoda jak ja stosuje jest taka:

wypinasz te wtyczki do urzadzen/przelacznikow, ktore jak sadzisz sa powiazane z dana usterka. w Twoim przypadku to sa:

- przelacznik swiatel lewa strona

- wlacznik swiatel prawa strona

- przekaznik swiatel (opcja)

 

i wtedy wlaczasz stacyjke

dziala? to podpinasz jedna wtyczke i znowu test. az do skutku.

wtedy okreslisz orientacyjnie miejsce usterki i wiesz co rozebrac dalej.

 

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas jest taki magik co zrobił sobie do tego specjalny sprzet ze starego małego radia :biggrin: Na kablu ma pociągnięty kawałek drucika i "lata" tym nad instalacją. W miejscu gdzie jest zwarcie po prostu mu piszczy i wydaje dzwięk głośniejszy im jest bliżej. W autach juz wielokrotnie znajdywał mi zwarcie w bardzo krótkim czasie, dosłownie za pifko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez schematy to trochę chodzenie po ciemku. Na schemacie bedziesz miał nawet kolory kabelków także pójdzie łatwiej.

 

Badanie kabli - potrzebny omomerz, igła do szycia i kombinerki (żeby tą igłę wbić w kabel). Wtedy bardzo dokładnie możesz znaleźć punkt zwarcia.

 

Ale schemat to podstawa - który bezpiecznik pali (np od świateł albo od zapłonu) i wtedy szukasz po tym obwodzie.

 

Obyś znalazł.... :biggrin:

Pomysł z igłą odradzam-rozhermetyzujesz instalację-w miejscu nakłucia będzie korodować(a raczej utleniać-pomimo,że to miedż).Metoda z omomierzem-ok-podpinaj po kolei pod wszystkie łącza.

 

pozdro-PADRE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Właśnie się przymierzam do szukania przebicia i mam taki pomysł, żeby podłączyć do akumulatora tylko kleme "+" , do minusa (przy akumulatorze) podpiąć miernik i drugi kabel miernika stykać z ramą, po kolei rozłanczać kostki aż "faza zniknie z ramy".

Edytowane przez Marek 24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

domowa metoda szukania zwarcia w instalacji:

 

1. - w miejsce bezpiecznika wpinasz żarówkę 12V - o mocy dostosowanej do wielkości bezpiecznika - np. zamiast bezpiecznika 10A - żarówka 60W (pobiera ona ok 5A przy 12V)

2. - właczasz stacyjkę (przełącznik, klemę - to co wcześniej powodowało palenie bezpiecznika)

3. - jak jest zwarcie to żarówka świeci normalnym światłem

4. - jak zwarcia nie ma to nie świeci lub lekko się żarzy

5. - majtasz kablami w lewo i prawo, odpinasz wtyczki itp. obserwując zachowanie żarówki

 

łot i tyle.. :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...