DomAir Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Witam Czy jest jakaś sprawdzona metoda szukania zwarcia w instalacji. W moim motorze po włączeniu świateł kluczykiem natychmiast przepala się bezpiecznik. Co mierzyć i w jakich punktach żeby najłatwiej zlokalizować usterkę. Pozdrawiam domair Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MadMax997 Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Wiem, że to co napiszę nie jest odkrywcze ale może nakieruje Cie na jakiś torjeżeli znasz się trochę na elektryce to omomierz w rękę o po kolei zaczynając od żarówki po akumulator sprawdzasz każdą złączkę czy nie ma przebicia na masę. Wymaga to sporo czasu i pomyślunku, bo przewody masowe trzeba znaleść (a te będą miały cały czas przebicie na mase) i w końcu znajdziesz przewód którym powinien "płynąć + " a ma przejście na masę. U mnie w moto, nie znająć w ogóle motocykla po 2 godzinach doszedłem do regulatora - bingo więc uzbrój się w cierpliwość albo schemat elektryczny Pozdrawiammax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Bez schematy to trochę chodzenie po ciemku. Na schemacie bedziesz miał nawet kolory kabelków także pójdzie łatwiej. Badanie kabli - potrzebny omomerz, igła do szycia i kombinerki (żeby tą igłę wbić w kabel). Wtedy bardzo dokładnie możesz znaleźć punkt zwarcia. Ale schemat to podstawa - który bezpiecznik pali (np od świateł albo od zapłonu) i wtedy szukasz po tym obwodzie. Obyś znalazł.... :biggrin: Cytuj Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Witam.Możliwe , że masz zwarcie w stacyjce! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DomAir Opublikowano 1 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Dzieki będę szukał. Zacznę od stacyjki i reflektora. Pozdrawiam domair Witam.Możliwe , że masz zwarcie w stacyjce! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 jezeli nie sa to ewidentne elementy takie jak:- przepalona zarowka- przytraty gdzies kabel w lampie to metoda jak ja stosuje jest taka:wypinasz te wtyczki do urzadzen/przelacznikow, ktore jak sadzisz sa powiazane z dana usterka. w Twoim przypadku to sa:- przelacznik swiatel lewa strona- wlacznik swiatel prawa strona- przekaznik swiatel (opcja) i wtedy wlaczasz stacyjkedziala? to podpinasz jedna wtyczke i znowu test. az do skutku.wtedy okreslisz orientacyjnie miejsce usterki i wiesz co rozebrac dalej. powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wowo Opublikowano 2 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 U nas jest taki magik co zrobił sobie do tego specjalny sprzet ze starego małego radia :biggrin: Na kablu ma pociągnięty kawałek drucika i "lata" tym nad instalacją. W miejscu gdzie jest zwarcie po prostu mu piszczy i wydaje dzwięk głośniejszy im jest bliżej. W autach juz wielokrotnie znajdywał mi zwarcie w bardzo krótkim czasie, dosłownie za pifko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PADRE Opublikowano 2 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 Bez schematy to trochę chodzenie po ciemku. Na schemacie bedziesz miał nawet kolory kabelków także pójdzie łatwiej. Badanie kabli - potrzebny omomerz, igła do szycia i kombinerki (żeby tą igłę wbić w kabel). Wtedy bardzo dokładnie możesz znaleźć punkt zwarcia. Ale schemat to podstawa - który bezpiecznik pali (np od świateł albo od zapłonu) i wtedy szukasz po tym obwodzie. Obyś znalazł.... :biggrin:Pomysł z igłą odradzam-rozhermetyzujesz instalację-w miejscu nakłucia będzie korodować(a raczej utleniać-pomimo,że to miedż).Metoda z omomierzem-ok-podpinaj po kolei pod wszystkie łącza. pozdro-PADRE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek 24 Opublikowano 27 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2013 (edytowane) Właśnie się przymierzam do szukania przebicia i mam taki pomysł, żeby podłączyć do akumulatora tylko kleme "+" , do minusa (przy akumulatorze) podpiąć miernik i drugi kabel miernika stykać z ramą, po kolei rozłanczać kostki aż "faza zniknie z ramy". Edytowane 27 Lipca 2013 przez Marek 24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mla Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 domowa metoda szukania zwarcia w instalacji: 1. - w miejsce bezpiecznika wpinasz żarówkę 12V - o mocy dostosowanej do wielkości bezpiecznika - np. zamiast bezpiecznika 10A - żarówka 60W (pobiera ona ok 5A przy 12V)2. - właczasz stacyjkę (przełącznik, klemę - to co wcześniej powodowało palenie bezpiecznika)3. - jak jest zwarcie to żarówka świeci normalnym światłem4. - jak zwarcia nie ma to nie świeci lub lekko się żarzy5. - majtasz kablami w lewo i prawo, odpinasz wtyczki itp. obserwując zachowanie żarówki łot i tyle.. :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.