DomAir Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Witam Czy jest jakaś sprawdzona metoda szukania zwarcia w instalacji. W moim motorze po włączeniu świateł kluczykiem natychmiast przepala się bezpiecznik. Co mierzyć i w jakich punktach żeby najłatwiej zlokalizować usterkę. Pozdrawiam domair Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MadMax997 Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Wiem, że to co napiszę nie jest odkrywcze ale może nakieruje Cie na jakiś torjeżeli znasz się trochę na elektryce to omomierz w rękę o po kolei zaczynając od żarówki po akumulator sprawdzasz każdą złączkę czy nie ma przebicia na masę. Wymaga to sporo czasu i pomyślunku, bo przewody masowe trzeba znaleść (a te będą miały cały czas przebicie na mase) i w końcu znajdziesz przewód którym powinien "płynąć + " a ma przejście na masę. U mnie w moto, nie znająć w ogóle motocykla po 2 godzinach doszedłem do regulatora - bingo więc uzbrój się w cierpliwość albo schemat elektryczny Pozdrawiammax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Bez schematy to trochę chodzenie po ciemku. Na schemacie bedziesz miał nawet kolory kabelków także pójdzie łatwiej. Badanie kabli - potrzebny omomerz, igła do szycia i kombinerki (żeby tą igłę wbić w kabel). Wtedy bardzo dokładnie możesz znaleźć punkt zwarcia. Ale schemat to podstawa - który bezpiecznik pali (np od świateł albo od zapłonu) i wtedy szukasz po tym obwodzie. Obyś znalazł.... :biggrin: Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Witam.Możliwe , że masz zwarcie w stacyjce! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DomAir Opublikowano 1 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Dzieki będę szukał. Zacznę od stacyjki i reflektora. Pozdrawiam domair Witam.Możliwe , że masz zwarcie w stacyjce! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 jezeli nie sa to ewidentne elementy takie jak:- przepalona zarowka- przytraty gdzies kabel w lampie to metoda jak ja stosuje jest taka:wypinasz te wtyczki do urzadzen/przelacznikow, ktore jak sadzisz sa powiazane z dana usterka. w Twoim przypadku to sa:- przelacznik swiatel lewa strona- wlacznik swiatel prawa strona- przekaznik swiatel (opcja) i wtedy wlaczasz stacyjkedziala? to podpinasz jedna wtyczke i znowu test. az do skutku.wtedy okreslisz orientacyjnie miejsce usterki i wiesz co rozebrac dalej. powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wowo Opublikowano 2 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 U nas jest taki magik co zrobił sobie do tego specjalny sprzet ze starego małego radia :biggrin: Na kablu ma pociągnięty kawałek drucika i "lata" tym nad instalacją. W miejscu gdzie jest zwarcie po prostu mu piszczy i wydaje dzwięk głośniejszy im jest bliżej. W autach juz wielokrotnie znajdywał mi zwarcie w bardzo krótkim czasie, dosłownie za pifko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PADRE Opublikowano 2 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 Bez schematy to trochę chodzenie po ciemku. Na schemacie bedziesz miał nawet kolory kabelków także pójdzie łatwiej. Badanie kabli - potrzebny omomerz, igła do szycia i kombinerki (żeby tą igłę wbić w kabel). Wtedy bardzo dokładnie możesz znaleźć punkt zwarcia. Ale schemat to podstawa - który bezpiecznik pali (np od świateł albo od zapłonu) i wtedy szukasz po tym obwodzie. Obyś znalazł.... :biggrin:Pomysł z igłą odradzam-rozhermetyzujesz instalację-w miejscu nakłucia będzie korodować(a raczej utleniać-pomimo,że to miedż).Metoda z omomierzem-ok-podpinaj po kolei pod wszystkie łącza. pozdro-PADRE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek 24 Opublikowano 27 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2013 (edytowane) Właśnie się przymierzam do szukania przebicia i mam taki pomysł, żeby podłączyć do akumulatora tylko kleme "+" , do minusa (przy akumulatorze) podpiąć miernik i drugi kabel miernika stykać z ramą, po kolei rozłanczać kostki aż "faza zniknie z ramy". Edytowane 27 Lipca 2013 przez Marek 24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mla Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 domowa metoda szukania zwarcia w instalacji: 1. - w miejsce bezpiecznika wpinasz żarówkę 12V - o mocy dostosowanej do wielkości bezpiecznika - np. zamiast bezpiecznika 10A - żarówka 60W (pobiera ona ok 5A przy 12V)2. - właczasz stacyjkę (przełącznik, klemę - to co wcześniej powodowało palenie bezpiecznika)3. - jak jest zwarcie to żarówka świeci normalnym światłem4. - jak zwarcia nie ma to nie świeci lub lekko się żarzy5. - majtasz kablami w lewo i prawo, odpinasz wtyczki itp. obserwując zachowanie żarówki łot i tyle.. :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.