Skocz do zawartości

Honda CBF 500 ( CBF500 )


Rekomendowane odpowiedzi

Co to znaczy na niewykreconym?

A jesli jest za malo to jaki kupic?

 

to znaczy, że do kontroli poziomu nie wkręcasz korka z bagnetem (wystający pręcik z podziałką), tylko po oczyszczeniu (żeby widzie ile się zaznaczy na podziałce) przykładasz do otworu

a kupić taki, jaki jest wlany. jak nie wiesz, jaki jest - zapytaj poprzedniego właściciela. jak nie masz takiej możliwości - zmień; z zasady i tak powinno się zmieniać po zakupie. jak nie potrafisz, to są co najmniej dwa (jeśli nie więcej) znane i polecane forumowe warsztaty - informacja w odpowiednim dziale. a, przy zmianie oleju zmień też filtr, jeśli nie wiesz jaki ma przebieg

 

BTW kiedy kupiłaś ten motocykl? kiedy ostatnio był na takim solidnym, pełnym serwisie (którego jesteś pewna)?

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10w40: oznaczenie dolnej i górnej granicy temperatur powietrza, do których dostosowany jest skład i parametry oleju. producent wskazuje zalecany dla swojej maszyny

 

syntetyk jak sama nazwa wskazuje jest olejem w całości wyprodukowanym metodami sztucznymi, a półsyntetyk jest częściowo mieszany z olejem pochodzenia naturalnego. po szczegóły odsyłam do dyskusji o olejach w dziale mechanika ogólna

 

w40? pewnie chodziło o wd40: najgorszy pomysł z możliwych. do łańcucha stosowane są odpowiednie smary, co do wyboru i porad odsyłam do działu co, jak kupić - dla motocykla; nawet w ostatnich dniach ciągnęła się dyskusja czym kto smaruje

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WD-40 można co najwyżej umyć łańcuch, następnie wytrzeć i nasmarować prawdziwym smarowidłem- np. biały smar, specjalny smar do łańcuchów lub tanim olejem przekładniowym. Olej jest chyba najlepszym wyjściem(i najtańszym). Ale to rzeczywiście dyskusja do innego tematu. Manual/serwisówka tutaj:

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=56392

 

W jakimś dziwnym języku :bigrazz:

lub tutaj do cb 500, silnik ten sam:

http://www.ridehard.co.uk/04/cb500/honda-c...ce-manual-free/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WD-40 można co najwyżej umyć łańcuch, (...)

 

...a potem zdemontować i wyrzucić. ten środek zawiera rozpuszczalniki, więc uszkodzi gumowe o-ringi - czyli de facto zniszczy łańcuch

łańcuch myje się najlepiej naftą i pędzelkiem, ew. odpowiednimi środkami (np. w sprayu)

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do łańcucha stosowane są odpowiednie smary, co do wyboru i porad odsyłam do działu co, jak kupić - dla motocykla

 

teraz lepiej widoczne?

 

no dopsz, będę miły... linka do wyników z szukajki. w razie gdyby było mało, to wpisanie "łańcuch" da kilka stron wyników do przejrzenia

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch smarujesz i myjesz środkami o których koledzy napisali wcześniej. Ja smaruję olejem przekładniowym, tradycyjnym tanim Hipolem lub jak kto woli olejem przekładniowym GL 80(obecne oznaczenie oleju). Metoda bardzo tania i skuteczna, jednak ma wadę. Brudzi na czarno tylnią felgę. Jeżeli nie zależy Ci na wyglądzie(w szczególności kół), a trwałości motocykla(jego napędu) to polecam. Musisz zaopatrzyć się w oliwiarkę z końcówka typu dysza i pompką na wieczku(tanie, do dostania w każdym sklepie z narzędziami) i tym sposobem bez zbytniego brudzenia podłoża(zawsze trochę nakapie) dobrze nasmarujesz łańcuch. Rób to po zakończonej jeździe, kiedy moto odstawiasz na noc, tak aby olej miał czas na spenetrowanie ogniw.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapraszam Wszystkich na nowo założone forum poświęcone modelom CBF.

 

forum CBF

 

Co prawda na początku zostało pomyślane jako forum CBF1000, ale oczywiście mniejsze pojemności również mile widziane - z czasem jak się forum rozwinie zrobimy odpowiednie działy np. dla mechaniki CBF500, CBF600, CBF1000.

 

 

Forum działa dopiero od niecałego miesiąca.

 

 

Jeszcze raz zapraszam :icon_biggrin:

SR50 -> S53 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1300SA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy w waszych cbf'ach też sprzęgło chodzi znacznie ciężej niż w innych motocyklach? Sprawdzałem na cbf600 kumpla i różnica jest znaczna. W takim stopniu, że ciężko mi nacisnąć klamkę tylko dwoma palcami.

Edytowane przez pawelekmal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam też niedawno zakupiłem CBF500A. Wcześniej śmigałem 2 lata CB500S i byłem zadowolony z moto. Niektórzy byli zaskoczeni że po CB nie kupiłem czegoś większego ale przy zaletach CB nie było sensu. Pierwsze wrażenie to twardy tył no i nie ma owiewki.

Co do forów to dużo znajdziecie na CB500.pl. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam też niedawno zakupiłem CBF500A. Wcześniej śmigałem 2 lata CB500S i byłem zadowolony z moto. Niektórzy byli zaskoczeni że po CB nie kupiłem czegoś większego ale przy zaletach CB nie było sensu.

Zdrowe podejście do tematu. Nie zawsze to co większe, mocniejsze daje na tyle więcej frajdy i chyba nie o to chodzi. Motocykl w moim mniemaniu ma być praktyczny. W moim przypadku jest wołem roboczym na codzienne dojazdy do pracy praktycznie w każdej porze roku, na bliższe wypady i dalszą turystykę letnią, zawiezienie żony do teściowej czy nawet podrzucenie gdzieś mamusi żony i wiele innych rzeczy na które nie zawsze można skazać moto z wysokich półek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl w moim mniemaniu ma być praktyczny.

 

 

No ja również lubię jak moto praktyczne jest i tzw. "do wszystkiego".

 

Ale jest mnóstwo ludzi, którzy uwielbiają motocykle stricte przeznaczone do określonego celu - a to totalny zapierdalacz żywcem z toru wyścigowego, a to hard-enduro co to po każdym błocie i wertepach polata, itp.

 

Dla każdego coś miłego :icon_biggrin:

SR50 -> S53 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1300SA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

podłączę się do tematu z racji tego że CBF-ke 500 nabyłem dzisiaj

moje pytanie związane jest z naklejkami

naklejka hondy na baku jest ok pod lakierem jednak cbf500 po obydwu bokach na zadupku to zwykłe naklejki...

czy tak jest w oryginalnie czy powiniennem się martwić? honde kupiłem używaną :)

z góry dzięki za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...