Skocz do zawartości

Honda cx 500 za duzo pali!! (10l/100km)


chalanger
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam fajny motor honda cx 500 (1982 rok). Sprowadziłem go wiosną tego roku nie maiłem zbyt wiele czasu na ujeżdżanie ale po kilku krótkich trasach wychodzi że spala 10 l na 100 km przy jeździe 90-100 km/h. Świece są czarne od sadzy po niedopalonym paliwie, w czasie jazdy przerywa. Moim zdanie to cos w układzie paliwowym jak by dostawał za dużo paliwa... Gaźniki były rozbierane są w pieknym stanie co ciekawe iglice są nie regulowane, i tu prośba jak można to regulować lub sprawić żeby mniej palił i zaczął równo pracować podczas zazdy. Poszukuje kanapy i pokryw bocznych (rama z centralnym amortyzatorem). Prosze o kontakt na gg mail lub tu na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz poprostu wyregulować gaźniki,sprawdz ustawienie składu mieszanki, wolne obroty, czy membrany są całe, czy pływaki nie dziurawe, czy nie jeździsz na ssaniu, filtr powietrza czy czysty,czy wolne obroty nie są za wysokie i czy naprawdę masz wszystkie dysze drożne i zgadzajace sie z oznaczeniami w manualu. Świece jak masz stare to wymeń.

 

Sprzet dostaje za dużo paliwa, aż sie dusi od niego i nedopala pewnie.

Ale iglice które? Te od pływaków czy te drugie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie masz zasyfioną komore pływakową. Pływaki zapewne pokryte sa osadem, co zwiększa ich ciężar, powoduje głębsze zanurzzenie owego pływaka. Pływak pociąga za soba w dół iglicę od zaworka którym wpływa benzyna i przelewa gaźniki. Powinieneś natychmiast oddać gaźniki do gruntownego czyszczenia oraz synchronizacji. Nie powinno to być drogie, a na pewno pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieuke za odpisanie ale musze cos wyjaśnić... Gaźniki wygladają jak nowe, sybchronizacja bez zarzutu, poziom paliwa w normie, dysze drożne, odstojniki czyściutkie pływaki też. Co prawda świece mam stare ale iskrzą dobrze (napewno je zmienie) problem na 99% tkwi w iliści paliwa które on dostaje... Ciekawe jest to ze na iglicach przepustnic nie ma zadnej regulacji... moze któreś z części gaźników są nie orginalne mam ksiażke serwisową do cx 500 lecz nie ma w niej stron z gaźnikami... jesli ktoś wie gdzie moge znaleść kompletne informacje na temat gaźników lub kompletną ksiażke serwisową to też prosze o informacje.Potrzebuje właśnie dokąłdne oznaczenia dysz i iglic itp. Prosze o dalsze porady i pomoc bo kazdy moze mieć racje a ja napewno wszytsko sprawdze, zima za pasem czasu bedzie wiecej to będe grzebał. Z góry dziekuje i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisówki szukaj tu: http://forum.motocyklistow.pl/Posiadam-10G...ele-t39022.html

Kolega Mosue, w wolnym czasie, wyszukuje w swoich zbiorach i podsyła serwisówki.

Jeśli masz pewność, że gaźniki są CZYSTE, a poziom prawidlowy, to może jest to kwestia jednak filtru powietrza... :D ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak tam nie będzie to sciagnij programem typu e-mule, ja sciągnałem juz troche manuali i katalogów czesci,moze kiedys się przydadzą.Niestety do Twojej nie mam.

 

Ja tez w swoich gaźnikach nie posiadam regulacji iglicy przepustnicy również.

Czy jesteś przekonany, że iglice pływaków trzymaja paliwo? Moze sprawdz to na 100%. Jak masz taka możliwosć to napełnij gaźniki, zakręc kranik i spuść z nich paliwo, zobaczysz czy jest jego równo w komorach pływakowych, później zobacz najlepiej po ich wymontowaniu z moto czy zaworek iglicowy napewno zatrzymuje paliwo gdy poziom paliwa wzrosnie do odpowiedniego. Jak Adam M. radzi zobacz iglice pod lupą.

 

A i poszukaj jak nie szukałeś w archiwum forum, moze coś znajdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźniki w tym CX500 to podciśnieniowe starej konstrukcji z tłokiem różnicowym.

Mają z boku maleńką membranę na zaworze odcinającym która ze względu na wiek może być sparciała lub dziurawa. Albo sprężynka która ją domyka już przegniła.

Trzeba to sprawdzić.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźniki były naprawde dokąłdnie rozbierane i ogladane iglice są w porzadku o ile są orginalne bo tego nie wiem może ktos zmienił dysze lub iglice tego nie wiem ale motocykl ma moc odlapa doskonale ale za dużo pali... świce sa czarne od niespalonej mieszanki a to napewno nie jest olej bo nie pali oleju. Gaźniki trzymają poziom paliwa cały czas dobrze było sprawdzane te gumki co pisał Piotr Dudek sprawdze na dniach bo w ogóle o nich nie wiedziałem mozę to jest to jeśli tak to mam nadzieje ze wymiana tego nie bedzie problemem... To napewno nie jest wina filtra powietrza bo bez niego jest dokaldnie tak samo... Bardzo dziekuej za rady i licze na dalszą pomoc. Pozdawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakich iglicach piszesz, tych co siedza w rozpylaczach ?

Malo prawdopodobne zeby zostaly zmienione.

Mnie taka historia wyglada na za wysoki poziom paliwa ( sprawdzales z serwisowka ? ), albo zapchane, lub o za malej pojemnosci tlumiki.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorwaliśmy serwisówke od dobrych ludzi damy ja do tłumaczenia bo jest po ang. nam też sie wydaje ze to jest zbyt wysoki poziom paliwa. Na dniach spróbujemy zagłebić sie w temat. O efektach poinformujemy was koledzy. Jeśli ktoś jeszcze ma jakieś rady sugestie to bardzo prsze pisać, jestem otwarty na wszelkie konstuktywne rady. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarne świece - za bogata mieszanka.

Szybkie metody na odchudzenie mieszanki:

1. zdjąć pokrywę airboxa i złapać filtr większymi podkładkami - w większości motorków taki numer wychodzi. Jeżeli to pomoże, to znaczy że filtr miałeś wymieć BARDZO DAWNO TEMU.

2. bardziej inwazyjne - zrobić (ilość dobiera się eksperymentalnie) parę dziurek w ostatniej płytce wydechu. To jest trochę ciężko cofnąć. Ale za to dźwięk się poprawia :notworthy:

Nie wiem czy tylko dlatego, ale po dziurkach moja hondzia spaliła tylko 4,2 w stisunku do normalnych 5. Ale muszę to jeszcze zbadać, bo za dobrze brzmi żeby było prawdziwe :notworthy:

 

Pozdro.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz co dawac serwisowki do tlumaczenia - nastawy gaznika sa w dziale Carburator na poczatku ksiazki albo na poczatku rozdzialu o gaznikach.

Po prostu przepisz tych kilka podanych tam wielkosci i powiem ci co jest co.

 

Adam N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za rady Buber ale z filtrem czy bez jest tak samo i nie chodzi mi o to zeby motocykl zaczą palić 0.8 l mniej tylko jakieś 4 litry mniej!! a to jest bardzo dużo!! i dziurawienie wydechu też nie pomoże, rzecz tkwi w gaźnikach wielu kolegów z forum jak i z mojej okolicy twierdzi ze to zbyt duzy poziom paliwa w gaźniku i chyba tego punktu sie zaczepie na dniach spróbuje go zmniejszyć tak na oko i zobaczymy jakie będą efekty... dysze iglice pływaki wszytski części gumowe w ogóle wszytsko jest w niewiarygodnie dobrym stanie wiec mam nadzieje ze skończy sie na regulacjach i bedzie dobrze :notworthy: jak do tej pory nie maiłem czasu sie tym zająć ale juz nie długo napewno tam zajże... Wielkie dzięki chlopaki za pomoc :notworthy: i pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio przerabiałem podobną sprawę w jednym motocyklu, wystarczyło prawidłowo ustawić poziom paliwa. Spalanie spadło o okolo 2 litry na 100 km. Sprawdź też filtr powietrza !

 

Pawel

 

PS. Z moich danych wynika, że poziom pływaka powinien wynosić 15,5 mm (robisz pomiar od poziomu korpusu gaźnika, do góry pływaka w pozycji takiej, że zaworek iglicowy jest oparty w swoim gnieździe, blaszka pływaka opiera się już o zaworek, ale nie wciska jeszcze znajdującej się w nim sprężynki. Mam nadzieję że wiesz o co chodzi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...