makumba Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Witam. W srodę po południu odebrałem swojego GSX 1100F z serwisu po wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów. Przyjechałem do garażu około 2 km i wszystko było O.K. Potem uzupełniłem poziom oleju prawie pod górną kreskę, ponoć olejaki tak lubią, a ja miałem wybrać się w dłuższą trasę. Dzisiaj rano pojechałem do pracy i po przejechaniu około 2 km poszedł mi dym z pod owiewek. Okazało sięże uszczelka puściła z lewej strony i olej poszedł na kolektor wydechowy. Gdy po południu wróciłem z pracy stwierdziłem że jest to samo z prawej strony. Puszcza w okolicy tych zgrubień na uszczelce, gdzie sa wycięcia w głowicy. Uszczelka która była montowana była nowa. Czy konieczne było użycie silikonu? I jakiego użyć? Czy czarny wysokotemperaturowy będzie O.K.? Na dodatek płaciłem za mycie silnika, a teraz mam cały zaświniony. Stara uszczelka zaczeła puszczać po regulacji zaworów, ale wyciek był czysto kosmetyczny, teraz to dopiero się leje... W poniedziałek spowrotem do mechanika... A miałem se pojeździć :-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 miałem to samo w ktmie, tylko z uszczelką pod cylindrem, przejechałem 2km i ciekło, dopiero dodatkowy sylikon załatwił sprawę, taki niebieski, specjalny do silników, później podam nazwę Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Szary silnikowy, albo czarny powinien byc zastosowany na tych "zgrubieniach" - zgodnie z fabryczna instrukcja Suzuki. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makumba Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Czyli nie należy smarować na całości uszczelki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loko Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 a ten silikon szary bądź czarny to tylko ze względu na estetykę czy jak ? bo właśnie przymierzam się do regulacji zaworów w gs i kupiłem nowa uszczelkę i specjalny silikon Loctite\a i jest czerwony........... też jestem dość przewrażliwiony no ale czerwony chyba może być .... a jeśli chodzi o czarny silikon to możesz podać jakieś konkretne nazwy to może kupie na przyszłość a nie chciał bym jakiegoś szmelcu czyli na tych zgrubieniach delikatnie przesmarować ?..... bo właśnie nie wiedziałem czy mam przesmarować skoro nowa uszczelka....... czy to chodzi (SUZUKI), że przesmarować jak jest stara uszczelka ? wiem dociekliwy jestem ale lubię wszystko wiedzieć :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Raczj ze wzgledu na estetyke i sa to silikony silnikowe, a nie lazienkowe.Niestety moj wysoko temperaturowy jest pomaranczowy, wiec na drugi dzien po zalozeniu usuwam wszelkie wyplywy na zewnatrz.Oprocz "zgrubien" na walki rozrzadu smaruje sie go jeszcze na rogach.Dotyczy to nowej uszczelki. Smarowac nalezy jak najcieniej, zeby jak najmniej wyplynelo po skreceniu pokrywy zaworow.Waszych nazw siliconow nie znam jako ze pisze z Kanady. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 (edytowane) Adam ma tu racje: Smarowac nalezy jak najcieniej, zeby jak najmniej wyplynelo po skreceniu pokrywy zaworow nie ma sensu kłaść grubo silikonu, bo wypłynie i będzie strasznie dużo obrzydliwych farfocli, a w dodatku mogą one coś przez przypadek zatkać. Silikonu jak najmniej. Po wyschnięciu je ładnie usuwamy żyletką lub skalpelem. Po przesmarowaniu delikatnie silikonem uszczelek (praktycznie każdej) jeszcze nie miałem problemów z cieknięciem, jedynie miejscowe zapocenia. Ja używam jakiegś niebieskiego silikonu Made in USA, kupionego w profesjonalnym motoryzacujnym. Edytowane 27 Sierpnia 2006 przez Lukass Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koniaczek Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Niedawno zalozylem podobny temat, powiedzano mi by posmarowac :biggrin: i posmarowalem, takim szarym silikonem z dodatkiem aluminium i jest LUX. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 A ja uzywam nie silikonu tylko preparatu DP300 firmy Wurth. Ma on kilka zalet. Po pierwsze nie wysycha nigdy "na sztywno" i pozostaje elastyczny. Po drugie nie skleja uszczelnianych powierzchni.Po trzecie można np. pokrywe zaworów zdjąć , zrobić serwis a potem tylko uzupełnić warstwę DP300 i ponownie zmontować. Opis:Wysokotemperaturowa, trwale elastyczna masa uszczelniająca do silników.Skutecznie łączy elementy poddawane wysokim wibracjom. Posiada duże zdolności uszczelniające dzieki wysokiej lepkości.Umozliwia wielokrotny montaż i demontaż łączonych elementów bez usuwania starej i nakładania nowej warstwy masy uszczelniającej.Nie spływa z pionowych powierzchni. Odporność temp. -50`+250'C(krótkotrwale +300'C) Jest odporny na wodę, powietrze, benzynę, oleje, smary syntetyczne i mineralne,wodne roztwory glikolu,metanol,preparaty przeciw zamarzaniu, fluorowęglowe czynniki chłodzące.Nie zawiera silikonu, nie posiada właściwości trujących, łatwopalny.Stosować tylko ze stałą uszczelką (nie zastępuje uszczelki)Nie stosować do uszczelniania misek olejowych. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makumba Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Odebrałem motocykl z serwisu, 50 km i znowu to samo... Tym razem uszczelka była smarowana silikonem z dodatkiem miedzi do 375 stopni celesiusza. I cieknie. Kazałem teraz sprawdzic odmę, bo już pomysłów mi brakuje. A po jutrze muszę pojechać z Suwałk do Olsztyna i spowrotem. Czarno to widzę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Myślicie, że mechanior mógł zapomnieć o odtłuszczeniu powierzchni...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makumba Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 To jedyny mechanik w naszych kochanych suwałkach... Nie mogę mu psuc opinji i dam mu jeszcze jedną szansę na poprawę. Twierdził że powierzchnę odtłuścił. Ale nie lubi jak mu się patrzy na ręce. Chyba dam mu linka do tego tematu, he, he. Może to jednak odma? Ale silnik nie jest zasyfiony od srodka, bo o niego dbam. Przynajmniej pozna dokładnie budowę olejaka, anie tylko yamaha... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Pytam, bo parę razy zakładałem pokrywe zaworów w różnych motocyklach, zawsze używałem siliconu, zawsze odtłuszczałem powierzchnie i czyściłem stare gluty. I nigdy nie ciekło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 15 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2006 Pytam, bo parę razy zakładałem pokrywe zaworów w różnych motocyklach, zawsze używałem siliconu, zawsze odtłuszczałem powierzchnie i czyściłem stare gluty. I nigdy nie ciekło...przeciez jesli da sie na powierzchnie silikon to nie powinien on puszczać zeby sie pózniej lało pod warunkiem ze obie czesci maja idealna gładz czyli nie sa zniewolone od głebokich rys czy peknieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 15 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2006 Kilka lat już zakładam bez silikonu i nie cieknie . Faktycznie , dawno temu w serwisie wysmarowali silikonem całą i też nie ciekło . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.