Skocz do zawartości

Czy może się zagotować płyn chłodzący?


Budyn
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A więc było tak

 

W garażu odkrecilem kranik zeby odpalic moto ale zanim kopnalem zaczelo sie przelewac paliwo z gaznika jednym z przewodów. zakreciłem i zaczalem kopac na zakreconym. nie zagadał wiec z popychu. udało sie ale jak podczas pracy odkreciłem kranik ponownie polalo sie paliwo.

Zakreciłem i odpaliłem na zakreconym jeszcze raz tym razem z kopa. Pochodził troche i dopiero odkreciłem. Juz sie nie lało i chodził normalnie. Zaczalem sie ubierac a tu nagle plym sie przepełnił i wylalo sie z 50ml. chodził z 4-5 minut

 

Zgasiłem i odkreciłem korek od chlodnicy a tu bara buch.

 

CO O TYM SADZICIE? CO MOGLO SIE STAC?

 

POZDRAWIAM i prosze o wypowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4-5 minut to stanowczo za szybko jezeli odpalałeś na zimnym silniku. W kazdym moto po takim czasie to chlodnica robila sie dopiero ciepła.

Sytuacja wystepuje tylko na postoju? Podczas jazdy silnik trzyma normalną temperaturę pracy? Czy po tym zdarzeniu nie probowales jezdzic?

Benzyna powinna się z wezyka chyba tylko wtedy, gdy moto jest przechylone (wywrotka itp.) Przeciez nie bedziesz co chwile odkrecał i zakrecał kranika "bo sie leje :wink: "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Odpal silnik. Na zimnym silniku odkręć korek i sprawdź, czy płyn się bąbli. jeśli tak - jest obieg.

Pytanie za 100 punktów - co masz wlane do chłodnicy. Jeśli zwykłą wodę lub bardzo rozrzedzony płyn (np przez dolewania), to moto będzie się bardzo szybko grzało. Do endurz do polecam wlewać koncentrat bez rozcieńczania wodą. Po prostu w chłodnicach jest relatywnie mało płynu, więc lepiej nie obniżać jego właściwości chłodzących przez rozrzedzanie.

Po zagotowaniu w terenie zawsze 2 wyjścia:

albo natychmiast zgasić i sytudzić silnik

albo zrobić szybką i dłuższą przelotkę .

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jezdziłem jeszcze po tym zagrzaniu.

 

Dzisiaj dolałem 120ml płynu do chlodnic shella.

Odpaliłem i paliwo juz nie leje się.

 

Wody nigdy nie dolewałem, a od tej pory jak go kupiłem ok 15 h temu sprawdzałem stan plynu i był zawsze ok.

Troche sie boje wyjechac teraz na nim.

 

Jeszcze sprawdze dzisiaj to bablenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4T mają tendencje do zagotowywania się - wczoraj na zawodach widziałem na własne oczy jak goscie stawali z przegrzania motoru. Twoja sytuacja natomiast wydaje się być conajmniej dziwna , tak jak już ktoś wyżej napisał po 4-5 min to niemożliwe zeby sie zagotował z zimnego silnika przy sprawnym układzie. Sprawdz pompke i najlepiej wylej i wlej ponownie plyn. Przejedz sie troche blisko domu i sprawdz czy coś pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie sprawdzxilem i plyn sie babli jak odpalilem, ale przed odpaleniem poziom był 1-2 cm od korka a po odpaleniu podniósl sie do poziomu korkai troche sie wylewał. Po zgaszeniu opadł do poziomu wyjsciowego.

 

NO I CO ROBIĆ ??? :wink:

 

Moze być cos z termostatem??

 

 

A moze wymienic cały płyn??? na nowy

JAK tak to jaki polecacie?

 

 

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie sprawdzxilem i plyn sie babli jak odpalilem, ale przed odpaleniem poziom był 1-2 cm od korka a po odpaleniu podniósl sie do poziomu korkai troche sie wylewał. Po zgaszeniu opadł do poziomu wyjsciowego.

 

NO I CO ROBIĆ ??? :wink:

 

Moze być cos z termostatem??

A moze wymienic cały płyn??? na nowy

JAK tak to jaki polecacie?

POZDRAWIAM

 

Ja od zimy jak wlałem płyn Castrol'a to do tej pory jest ten sam stan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no 4-5 min to troche za szybko, ale ja kiedys po jezdzie w lesie stanalem na skrzyzowaniu ( z zapalonym moto bo panowie P... nas szukali i w razie gdyby wyjechali nie bylo czasu na odpalanie) patrze a tu mi sie leje plyn chlodniczy, ale ze nagle sie pojawili to byla bardzo szybka przelotka, wiec sie udalo. Gdy moto ostyglu za 2 dni sprawdzilem poziom płynu i był bez zmian :O:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli po odpaleniu moto i dodaniu gazu zmniejsza sie poziom plynu w chlodnicy (odkrec korek i patrz) to pompa jeszcze daje rade, zastanawiam sie czy nie strzelila ci uszczelka pod glowica bo jest to taki objaw ze moto nawet zimne po odpaleniu wywala plyn (do zbiorniczka jak jest, a jak nie ma to przez korek). Co do zapchanego termostatu to czy tak owy wogole wystepuje w crossach?? bo u mnie w klxie w wersji R sie tego pozbyto bo nie ma malego obiegu cieczy przez gaznik.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...