Adam M. Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Gdy czesc ladunku mieszanki przedostanie sie do wydechu, ta pozostala czesc miesza sie z wieksza iloscia powietrza spalajac sie w wyzszej temperaturze.Stale istnienie tego problemu moze po dlugim czasie uszkodzic zawor wydechowy ( tam jest najgorecej ). Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 uboga mieszanka to pikus, pamietajmy ze zmniejszajac cisnienie wylotowe zwieksza sie predkosc przepływu, suma sumarum mamy wyzsza temperature w poczaktowych elemenrtach wydechu, ze zawór i tłok sa najblizej to dostaja najwiecej po dupie;] Na zaworze wylotowym w najnowocześńiejszych silnikach motocyklowych moze byc nawet 850stopni! dla przykłądu w samochodzie jest 700-750stopni. Zawory czesto sa napawane róznymi stopami zwiększanie temepratury i charakterystyka sprezyny sprzyjaja sie wyłuszczaniu warst napawanych. Podobne skutki sa podczas złej eksploatacji maszyny np. jazda na zbyt niskich obrotach, jazda poza czerwonym polem obrotomierza(niedoswiadzczeni kierowcy czyli np. ja lubia sobie czasami przeciagnac) złe regulacje gaźnika, brak puszek rezonacyjnych filtra powietrza, zbyt czesta zmiana obrotów(rozpedzamy sie do 100 zeby po 5s zaczac ostro hamować) itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 No jak poczatkowy odcinek kolektora przy glowicy zaczyna swiecic na czerwono to powinno to dac do myslenia, ze chyba cos jest nie tak :) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scitro Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Gdy czesc ladunku mieszanki przedostanie sie do wydechu, ta pozostala czesc miesza sie z wieksza iloscia powietrza spalajac sie w wyzszej temperaturze.Stale istnienie tego problemu moze po dlugim czasie uszkodzic zawor wydechowy ( tam jest najgorecej ). Adam M. OK. Adam zgodzę się z tobą, że część mieszanki zostanie zassana do wydechu, no bo przecież o to chodzi, aby całkiem wyssać spaliny z cylindra, ale nie zgadzam się w kwestii zubożenia bo przecież cały czas w gardzieli ssącej jest mieszanka! Wiec skąd tam weźmiesz powietrze, które miesza się z mieszanką? Cytuj www.ducati-klub.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Wypalenie zaworów wydechowych będzie sytuacją ekstremalną na którą złożą się:1. założenie przelotówki "hand made", która w rzeczywistości okazuje się dyfuzorem wysysającym mieszankę2. zła, już przed zmianami wydechu, regulacja gażników - sporty z reguły w górnym zakresie obrotów są na bardziej bogato zestrojone3. mody przy filtrach powietrza - robienie dziur w air-boksach, stożki, itp Np. japońskie silniki samochodowe wytrzymują spokojnie żle wyregulowaną instalacje LPG i nie mają tendencji do nisczenia grzybków i przylgni, a wiadomo spalanie LPG tworzy o 150 st wiekszą temperaturę tego procesu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Psh Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Np. japońskie silniki samochodowe wytrzymują spokojnie żle wyregulowaną instalacje LPG i nie mają tendencji do nisczenia grzybków i przylgni, a wiadomo spalanie LPG tworzy o 150 st wiekszą temperaturę tego procesu Nie zgadzam sie :bigrazz: to stalo sie z serduszkiem accorda po zaniedbaniu regulacji... http://forum.honda-klub.org.pl/viewtopic.php?t=1994 :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 tak naprawde sprawa wyglada duzo bardziej skopmplikowanie spaliny sa duzo ciezsze od zimnego powietrza zassaanego do cylidra podobna wage ma paliwo wiec ono jest wycioagne z miesaanki paliwo powietrznej i dlatego mieszanka sie zubaza. Jezusie zachwile bede pisał o chwilowych zageszczeniach paliwa i siatkowej strukturze wegla zeby udowodnić teorie:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scitro Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Wueska, skoro przechodzimy do dyskusji akademickiej ..hihihi... to czy w swojej wypowiedzi wziąleś pod uwagę różnicę temperatur?Pozdro Seb Cytuj www.ducati-klub.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarek-YAMAHA Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 WitamMam takie pytanko zanim przystąpie do modyfikacji. W moim motocyklu czyli yamaha fz 750 jest oryginalny tłumik kanałowy z bardzo dużym ograniczeniem wylotu spalin i zastanawiam się co by było gdybym ten tłumik zmienił na wydech od yamahy R6. W moim tłumiku są kanały natomiast w tym drugim tylko katalizator. Jakie mogą być skutki wymiany?pozdro Jarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Z Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Teoria teorią, mieszanka zubaża się bez wątpienia. Ale czy widział ktoś z was wypalone zawory wydechowe w motocyklu przez zastosowanie tylko pustego wydechu. Uważam że przy zachowaniu przebiegów między regulacjami nie dopuści się do wyzerowania luzów to zawory się nie wypala. W japończykach stosowane są bardzo twarde i odporne zawory wydechowe, zawsze o wiele szybciej siadają ssące. Poza tym konstruktor układu wydechowego robiąc układ sportowy oblicz go tak żeby właśnie stwarzał jak największe podciśnienie w okolicy zaworów wydechowych, jak założymy pustą rurę raczej nam to się nie uda. Podsumowując więc uważam, że poprzez wydłubanie wydechu na pewno zepsujemy przebieg krzywej momentu obrotowego założony przez konstruktora a nie zawory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Podsumowując więc uważam, że poprzez wydłubanie wydechu na pewno zepsujemy przebieg krzywej momentu obrotowego założony przez konstruktora a nie zawory.wydłub wydech, pojeździj troche i zobacz jaki ma kolor swieca- a wnioski sam wyciagniesz Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Z Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Jak świece są białe to wymieniam dysze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Tak, wyprucie samego wydechu napewno nie spowoduje natychmiastowego wypalenia zaworow, spowoduje obnizenie osiagow motocykla i "dziury w gazie" w roznych zakresach obrotow.Tak jak Madafaka napisal wyzszy stopien agrotuningu z rzemieslniczymi stozkami + nieprzeregulowane gazniki jest grozniejszy, ale i wowczas trzeba na to dlugiego czasu.No i tez mowie o wypruciu oryginalnego tlumika, bo on ma najwieksza szanse stac sie dyfuzorem, wstawienie przelotowki juz zmienia postac rzeczy. Nie demonizowal bym mozliwosci uszkodzenia silnka z powodu wyprucia wydechu, tyle ze naprawde nic to nie daje pod wzgledem osiagow a wprost przeciwnie pogarsza je. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Zawory wydechowe sa wykonane zupełnie innego materiału. Zawory moga siadać ale nie musza, w kazdym razie niepolecam zmian wydechu. Dlamnie to głupota zzakłądac wydech sportowy obcinajacy tro czego najbardziej potrzebuje motocykl uzywany w normalnych warunkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scitro Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 No właśnie... ale widzicie są goście którzy dowartościowują się 1-2 KM przy 12tys. obr więcej, nieprawdaż???? Są też tacy (ja się też do nich zaliczam), dla których gang wydechu ma b.duże znaczenie. Troszkę więcej burczenia przy niskoobrotowym silniku, nadaje mu zacięcia.... Sami widzicie, że normy hałasu są coraz bardziej zaostrzane (w dół) i producenci kastrują (z dźwięku) nasze piękne motocykle. Ja rozumiem gości modyfikujących motocykle, że chcą się wyróżnić spośród tłumu R1-ek czy CBR-ek, natomiast wkurza mnie strasznie jak taki jeden buc z drugim o 23 na osiedlowym parkingu urządza sobie popisy! Notabene firmy tuningowe trzepią niezłą kasę na tych Panach. A jak sobie pouszkadzają te suuuper motocykle, to zarobicie na tym przecież wy - mechanicy. Pozdrawiam i życzę przeróbek z głową. Seb Cytuj www.ducati-klub.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.