Skocz do zawartości

JJ2S NOWY SILNIK DWUSUWOWY


Maciej Kwidzyn
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mysle ze chyba ludzie co to wymyslili jednak beda tworzyc częsci które sie nie rozpadna i które bedą miały odpowednią wytrzymałośc.....co do dużego wstępnego sprezania to czy ja wiem zwróc uwage że to jest podobne jak wstepne sprezanie w skrzyni korbowej kwestia tego kiedy otwierają sie okna dolotowe...wedug tego co autor projektu pisał to masa tłoków i jazma w tym układzie X 4 cylindrowym ma mieć mase taka jak normalny tłok i korbowód w klasycznym silniku....co do obrotowosci to tak bedą to silniki nisko obrotowe ( a przynajmniej na poczatku)ale za to przebieg krzywej momentu obrotowego będzie najpewniej tak kozystny że np przy kręceniu na 3000 będzie to ciagnąc tak jakbys w klasycznym 2T wykręcał się na 8000.....w tym układzie X masz 4(!!!)suwy pracy na 1(!!!) obrót toz to bedzie miało nieziemski ciag :icon_question: nie wiem jak to będzie w układach singlowych i V ale mozliwe że bedzie miało charakterystyke bardziej zblizoną do klasycznego 2T....ale nie wiem :icon_exclaim: (wszystko co napisałem jest na podstawie tego co wyczytałem i obejzałem na powyzszej stronce :icon_razz: )

 

Pomysłów na rozwiazanie układu 2T jest caaaaaała masa :icon_razz: przeciez wielkie silniki okretowe to dwu suwy wysokopręzne :wink: napedzaja statek i np osiagaja moc maxymalna przy 800 czy 900 obrotach na minute....niesamowite sprzety :offtopic:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ta zasada dzialania byla znanajuz dawna i byly prototypy bmw i angielskiej firmyAriel Arow.TE silniki uzyskują stosunkowo malą moc.wątpie aby sie to sprawdzilo i weszlo gdziekolwiek do seryjnej produkcji.Mam Ksiazke ABC dwusowu z roku bodajrze 81 i tam juz byl taki silnik jak i wiele innych rownie ciekawych.

 

Ta wypowiedź wprawiła mnie w niezły humor - może DiboS60 zakończył tę stójke ze zdjęcia na plecach i coś mu sie porąbało - DiboS60 może podasz więcej szczególów na temat tych prototypów BMW i Ariela, jakoś dziwnie posiadam wszystkie książki o 2-suwach swiętej pamieci prof. Tadeusza Rychtera i nie znalazlem tam rozwiązania takiego jak JJ2S ale to jest ta współczesna PIS-owska retoryka - mówic, mówic, mówic im więcej się będzie mówiło tym będzie to bardziej prawdziwe a prawda jest najmniej istotna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem kto robil ta stronke, wypisywal te hasla, ale lozyskowanie na panewkach dwusuwowych silnikow (smarowanie pod cisnieniem), czy tez "oddzielenie przestrzeni wymiany ladunku od skrzyni korbowej" to zadne odkrycie. Takie cos od dawna sie juz stosuje w silnikach dwusuwowych diesla i dziala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem kto robil ta stronke, wypisywal te hasla, ale lozyskowanie na panewkach dwusuwowych silnikow (smarowanie pod cisnieniem), czy tez "oddzielenie przestrzeni wymiany ladunku od skrzyni korbowej" to zadne odkrycie. Takie cos od dawna sie juz stosuje w silnikach dwusuwowych diesla i dziala.

 

No i masz jak najbardziej racje ale tru nie chodzi o odkrycie ale o złozenie tego w jedna całośc i praktyczne zastosowanie w silnikach zasilanych benzyną o małej pojemnosci....diesle dwusuwowe to oooolbrzymie maszyny okrętowe na przykład....a to że działa tam to tylko bardzo dobrze bo i zadziała tutaj prawda?:biggrin:...najfajniejsza sprawą jest to ze to jest polskie i może pojawimy sie na rynku motoryzacyjnym nie z jakims tam samochodem czy motocyklem ale włąsnie z nową konstrukcja silnika :biggrin:

 

Jeszcze odnosnie odzielenia przestrzeni wymiany łądunku od skrzyni korbowej.....w silnikach diesla stosuje się rpzepłukiwanie za pomoca wymuszonego ruchu mieszanki przez sprzezarke....w standardowych małych dwusówach za sprezarke robi skrzynia korbowa...nie musze mówic jak skomplikowało by konstrukcje zbudowanie małego silnika o konstrukcji takiej jak duzy 2T diesel...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Moim zdaniem ten projekt sie nie przyjmie. Fakt jest to bardzo oryginalne i rzeczywiście pracuje jednak mam pewne ale. Silnik taki przy większej pojemności (albo w układzie czterech cylindrów) będzie duży i masywny a co za tym idzie w motocyklu raczej nie przydatny... Do tego potworna masa tłoka (przy wiekszej pojemności) i problemy z jego wymianą. I jak ktroś już wspomniał mogą sie okazać problemy z chłodzeniem. Może to i ma szanse wejść na rynek ale nie uważacie że to będzie skąplikowane użądzenie i trudne w serwisie? Ponad to jak już ktoś wspomniał mogą się okazać problemy z uszczelnieniem tego wszystkiego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem ten projekt sie nie przyjmie. Fakt jest to bardzo oryginalne i rzeczywiście pracuje jednak mam pewne ale. Silnik taki przy większej pojemności (albo w układzie czterech cylindrów) będzie duży i masywny a co za tym idzie w motocyklu raczej nie przydatny... Do tego potworna masa tłoka (przy wiekszej pojemności) i problemy z jego wymianą. I jak ktroś już wspomniał mogą sie okazać problemy z chłodzeniem. Może to i ma szanse wejść na rynek ale nie uważacie że to będzie skąplikowane użądzenie i trudne w serwisie? Ponad to jak już ktoś wspomniał mogą się okazać problemy z uszczelnieniem tego wszystkiego...

 

 

Z jednej strony masz rację ale przyjzałeś się dokładnie temu ukłądowi X4? tam nie ma co byc cięzke....tłok który w sumie jest wywiniętym zwykłym tłokiem na lewą strone, i jażmo które w sumie ma masę normlanego korbowodu....a co do skomplikowania to ten silniczek jest prostrzy od jakiegokolwiek czterosuwa :icon_mrgreen: tam nie ma nic skomplikowanego....co jawyżej może skomplikowanym byc układ wtryskowy....ale takie układy już działają sprawnie w skuterach więc widać jest to skuteczne rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanko jak pierscienie mi dzwonią co mam zrobic ?? zrobiłem juz tą linke wszystko łądnie ponaciagane kopci nie za mocno ale taki metaliczny dzwięk z silnika kumpel mówił ze to pierscienie mozliwe ?? co zrobic ?

 

Z tego co z nimi gadałem cały osprzęt ma być elektryczny :) tzn pompa oleju lektryk, pompy widy po jednej na kazdy cylinder elektryczne...:crossy: bardzo interesujący projekt motocykla mają :banghead:

 

Jak ktoś ma ochote to tu jest z nim tapetka :cool: : TUTAJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Siemka !

 

O ile mnie pamiec nie yli to ktores z PL czasopism zamiescilo o tym artykol chyba 1,5 - 2 lata temu ?

 

Zobaczymy co z tego wyniknie.

 

pozdrawiam

 

:bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...