Deebo Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 ale jakie to są niskie? ;) 1500, 3000? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 ale jakie to są niskie? ;) 1500, 3000? Powiedzmy, że w granicach 1000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 ja znam taki sposób polerowania aluminium: 1.elementy należy przygotować do polerowania myjąc je w rozpuszczalinu lub benzynie. pozbedziemy się w ten sposób praktycznie wszystkich zanieczyszczeń. 2. z każdego elementy trzeba zeszlifować chropowatości użuwając papiaru wodnego(szlifujemy pod wodą, wtedy nie porysujemy wtórnie materiału. papier 400 i schodzimy do 1500. Zeszlifowanie nierówności jest BARDZO ważne i od tego zależy efekt końcowy! 3. polerujemy suchą nawieżchnię "stałą" pastą polerską, czyli taką, którą wciera się w krążek polerski na szlifierce/wiertarce. Polerujemy do momentu, aż będziemy mogli zobaczyć swoje odbicie w aluminium. 4. polerowanie automaxem. smarujemy go na kółko polerskie i włączany takie obroty, aby zbytnio nie pryskało na boki. 5.polerujemy krążkiem polerskim na sucho, aż do momentu, gdy aluminium będzie przypominać lustro. ;) :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 Dla czytajuszczich po anglijsku ciekawa stronka o polerowaniu. http://www.caswellplating.com/buffs/buffman.htm Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 (edytowane) Pozwolę sobie odświeżyć nieco temat. Poleruje dekle silnika papierkami 600, 1000, 1200, 2000, 2500 (wszystko pod wodą) później kółko filcowe na wiertarce i pasta do polerowania jakiejś niemieckiej firmy (w intrukcji jest m.in. do aluminium) i moje pytanie wygląda tak: po wypolerowaniu, niby jest ładnie pięknie - efekt lustra, ale gdy patrze pod mocnym światłem pod kątem widać pełno małych rysek. Da radę usunąc ten efekt, tak aby aluminium uzyskało totalnie gładką powierzchnię ? Pozdrawiam. EDIT: Przypomniało mi się, że niedawno jeden starszy człowiek z osiedla, powiedział mi o nietypowym sposobie polerowania aluminium - mianowicie poprzez przyciskanie kulki z łożyska. Wspominał coś, że aluminium ma jakieś pory, które zamykamy tą kulką. Ponoć bardzo mozolne, ale nie zrywamy materiału; nie wiem tylko jak się ma sprawa utleniania. Edytowane 20 Listopada 2007 przez Saltus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 Te drobne ryski powstały z 2 powodów albo papierem szlifowałeś na sucho i powstały tzw wtórne rysy albo robiłeś to zbyt szybko tzn zbyt krótko poszczególnymi gradacjami. Bo nikt tego nie napisał ale z tymi papierami to jest tak: Zaczynamy oczywiście od "najgrubszego" czyli tego z najmniejszym indeksem, potem bierzemy kolejną gradacje i trzemy aż pozbędziemy się rys po poprzedniej gradacji i tak kolejno aż dojdziemy do 1000. Ale niestety jak na początku nie pozbędziemy się wszystkich rys (uzyskując jednakową matową powierzchnie) to potem one zawsze będa widoczne. 2 pierwsze gradacje papieru właśnie to załatwiaja. Wiem jak jest kazdy chce szybko dojśc do końcowego efektu i myśli ze "grubym papierem nie ma się co znęcać za bardzo bo i tak to sie potem spoleruje" nic bardziej błędnego ważny jest początek bo jak tego nie zrobimy dokładnie to mamy ryski albo praktycznie cała robota od początku. A moje rady to:1. WSZYSTKO PAPIETEM ŚCIERNYM ROBIMY NA MOKRO!!! Po pierwsze i najważniejsze nie rysujemy no i szybciej to idzie bo woda wypłukuje z papieru "urobek" i papier jest dłużej "ostry"2. Ja po papierze nr1000 dalej szlifuje tzw tarczą "gumową" to ściernica wykonana z czegoś podobnego do gumy zmieszanej z materiałem ściernym, też są rózne gradacje ja uzywam 1300 lub 1500. Do kupienia w dobrym sklepie z narzędziami lub z materiałami dla złotników, tylko niestety jest dosyć droga ok 70-100zł i wystarcza na ok 1,5-2 "silnika". Zalety to że jest bardzo skuteczna i po szlifowaniu "gumą" wystarczy tylko przetrzeć ostateczną pastą. A wady to to że niestety nie wszędzie się "dojdzie" i zakamarki trzeba dotrzeć ręcznie.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 Wszystko robiłem pod wodą, widocznie chodzi o to, że za króko. Dzięki za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1RIKO1 Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 świeci sie moto => świecą sie kły :lalag:STWIERDZENIE BARDZO SLUSZNE!!! A co do polerki durzyhc elementów polecam krąrzek bawelniany (delikatniejszy od filcu), i pastę niebieską do nierdzewki, w polączeniu z wysokimi obrotami super efekt. Tylko bez przwsady bo morze się przypalić. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Te drobne ryski powstały z 2 powodów albo papierem szlifowałeś na sucho i powstały tzw wtórne rysy albo robiłeś to zbyt szybko tzn zbyt krótko poszczególnymi gradacjami.a moim zdaniem te ryski widoczne pod światło powstają od samego filcu i pasty... pasta jest przeciez ścierna, a i filc nie jest miękki. Wypolerowałem trochę rzeczy w swojej karierze i zawsze miałem z tym problem na koniec. Nie mam niestety recepty, myśle że potrzebna jest odpowiednia, delikatna pasta, i coś w zamian filcu. ale co? nie mam pojęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariuszkalisz Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 A na koniec malowanko proszkowe lakierem bezbarwnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 a moim zdaniem te ryski widoczne pod światło powstają od samego filcu i pasty... pasta jest przeciez ścierna, a i filc nie jest miękki. Wypolerowałem trochę rzeczy w swojej karierze i zawsze miałem z tym problem na koniec. Nie mam niestety recepty, myśle że potrzebna jest odpowiednia, delikatna pasta, i coś w zamian filcu. ale co? nie mam pojęcia Tak jak kolega wyżej napisał - bawełniana nakładka + jakaś dobra pasta polerska, już teraz nie pamiętam nazwy firmy, ale w dobrych firmach lakierniczych powinni ją mieć. Wiem tylko że cena >50złWidziałem ostatnio jak znajomy zrobił polerkę tak, że rysy było widać - nie na aluminium ale na twarzy :bigrazz: A na koniec malowanko proszkowe lakierem bezbarwnym Słyszałem, że jest specjalny lakier do polerowanego aluminium - myślę, że to lepsze rozwiązanie od zwykłego bezbarwniaka :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swider70 Opublikowano 29 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2007 Przy silnych przebarwieniach i ubytkach powierzchni w trudno dostepnych miejscach proponuje najpierw wyszkielkowac. http://www.retroforum.fora.pl/viewtopic.php?t=47 PZDR. :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz_vip Opublikowano 29 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2007 http://www.bikepics.com/pictures/746597/ Powiedzcie mi czy to się da wypolerować, czy te tłumniki były w takim kolorze? Wiem, że nowe Lasery są srebrne a mój taki pozłotawy. Czyżby to efekt utleniania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1RIKO1 Opublikowano 29 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2007 http://www.bikepics.com/pictures/746597/ Powiedzcie mi czy to się da wypolerować, czy te tłumniki były w takim kolorze? Wiem, że nowe Lasery są srebrne a mój taki pozłotawy. Czyżby to efekt utleniania.To niestety efekt powierzchniowego przegrzania materialu. Morzesz sprubować, ale efektu nie gwarantuję. NAJLEPIEJ SPRUBUJ NAJPIERW W NIEWIDOCZNYM MIEJSCU PRZEJECHAĆ PAPIEREM ŚCIERNYM 1500 LUB 2000 A DOPIERO POTEM POLERKA. :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz_vip Opublikowano 29 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2007 Lepiej nie będę próbował papierem, bo z przodu przy silniku ktoś już wczesniej poleciał papierem i teraz rdzewieje:/ Jak będe polerował osłone silnika to spróbuje samą pastą polecieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.