Skocz do zawartości

Ile wyciągnie simek??


Michałek1992
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Osiągi simsona czy tez innego motorowera w dużej mierze zależą od dokładności wykonania poszczególnych części. Chodzi tu głownie o nieprecyzyjne odlewy cylindra i pasowanie tłoka. Również różnice mogą występować w dyszach paliwa, które mogą wydają się takie same, ale nie zawsze są takie jak trzeba..

 

Druga sprawa to regulacje. Jak się nie raz wydaje, ze regulacja zapłonu czy też gaźnika jest prosta. Nic bardziej mylnego. Ustawianie zapłonu (przerwa, kąt zwarcia, wyprzedzenie) to jest wyzwanie. (Idealnie ustawiony zapłon potrafi podnieść moc silnika o nawet 20%) Bez potrzebnej wiedzy nie ustawi się zapłonu tak jak należy.

Regulacja gaźnika to też nie lada wyzwanie. (poziom paliwa, skład mieszanki w całym zakresie obrotów) Sam mistrz pisze, że przy poświeceniu około 2 dni na regulacje i odrobinie szczęścia można wyregulować gaźnik w 80%.

I oczywiście stan całego silnika (wal, cylinder, tłok, gaźnik, magneto, cewki, kable, świeca itp. Itd.) który ma kolosalne znaczenie w osiąganych przez motorower prędkościach.

 

Reszta to takie sprawy jak czystość filtra powietrza, odpowiednie ciśnienie w ogumieniu, stan łożysk w kołach, zwichrowanie ramy (koła nie na tej samej lini) i wiele innych drobnostek które tez mają znaczny wpływ na osiągi.

Honda CBR F4 99

 

http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem simsona z 4biegowa skrzynia predkosc max 78km/h sprawdzal ojciec samochodem za mna bo simsonoski licznik lubi oklamywac:] moj oklamywal o 3km/h czyli na liczniku mialem 80km/h prosta droga tylko ze o simsona dbalem:] sprawdzalem raz ile na kazdym biegu pojdzie 1 25km/h 2 35km/h (jak dobrze pamietam z 2 biegiem ale nie jestem pewien) 3 50km/h 4 78km/h w silniku jedynie co bylo robione to wieksza dysza wsadzona od paliwa spalanie nie male 3 czasem nawet 3,5l :] ale osiagi jak na simsona super na tej dyszy to simson jak byl goracy to mial problem z odpaleniem:] to trzeba bylo go bez gazu pali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osiągi simsona czy tez innego motorowera w dużej mierze zależą od dokładności wykonania poszczególnych części. Chodzi tu głownie o nieprecyzyjne odlewy cylindra i pasowanie tłoka. Również różnice mogą występować w dyszach paliwa, które mogą wydają się takie same, ale nie zawsze są takie jak trzeba..

 

Druga sprawa to regulacje. Jak się nie raz wydaje, ze regulacja zapłonu czy też gaźnika jest prosta. Nic bardziej mylnego. Ustawianie zapłonu (przerwa, kąt zwarcia, wyprzedzenie) to jest wyzwanie. (Idealnie ustawiony zapłon potrafi podnieść moc silnika o nawet 20%) Bez potrzebnej wiedzy nie ustawi się zapłonu tak jak należy.

Regulacja gaźnika to też nie lada wyzwanie. (poziom paliwa, skład mieszanki w całym zakresie obrotów) Sam mistrz pisze, że przy poświeceniu około 2 dni na regulacje i odrobinie szczęścia można wyregulować gaźnik w 80%.

I oczywiście stan całego silnika (wal, cylinder, tłok, gaźnik, magneto, cewki, kable, świeca itp. Itd.) który ma kolosalne znaczenie w osiąganych przez motorower prędkościach.

 

Reszta to takie sprawy jak czystość filtra powietrza, odpowiednie ciśnienie w ogumieniu, stan łożysk w kołach, zwichrowanie ramy (koła nie na tej samej lini) i wiele innych drobnostek które tez mają znaczny wpływ na osiągi.

 

 

 

zgadzam sie z tobą, ja mam ogómienie "enduro" i duże opory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pikus91 mówisz, że wkręcasz na 4 wyższe obroty niż na pozostałych biegach? Zmyślając bajki też trzeba pomyśleć. (Tu wystarczyło w excel' u sprawdzić, jeśli nie chce się na kartce/ kalkulatorem.) Tylko nie zasłaniaj się "tjuninkowaną" skrzynią. :icon_razz:

 

A poważnie:

Mój simson:

2- 50

3- 60

4- w prędkości nie ma prawie różnicy, nie to, że brakuje mocy na jazdę. Można zwolnić i bezproblemowo jechać. Najwięcej zobaczyłem na liczniku trochę za 65- z lekkim wiatrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam simsona S, nie SR. Przelicz sobie przełożenia, obroty przy danych prędkościach na danych biegach, a zobaczysz. Poza tym simson nie ma, aż tak długiej 4.

Kosz od 50 cm, końcowe przełożenie 15/34:

2- 17, 901

3- 13, 923

4- 11, 345

Kosz od 50 ccm, końcowe przełożenie 17/34:

2- 15, 795

3- 12, 285

4- 10, 01

 

Mowa o skrzyni S51/ S70/ SR50, w SR80 już inna bajka.

Czemu tu jest tyle naiwnych osób, które myślą, że każdego da się zrobić w jajo mając niepełne pojęcie o temacie, tak jak na forach z "tjuninkowymi" komarami od dziadka i wyścigami dookoła pola. Nie popisałeś się majster. Polecam przed napisaniem dowolnej wypowiedzi zgłębić temat, a jak się nie chce- nie śmiecić.

 

Ps. SR i S standardowo "lecą" tyle samo.

Edytowane przez Qvertz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie poleca tyle samo simson sr najczesciej dochodzi z predkoscia do 65-70 mowie o orginalach s dochodza do 70-78 mowie o zadbanych simsonach z orginalnymi czesciami

 

w sr80 begi sa dluzsze ma sr 80 ma taki sam silnik jak s 70 tylko ze biegi ma dluzsze i nie ma pojemnosci 80cm tylko 70

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zalozylem do swojego krzywke zamiast magneta (mam z tuningowanego silnika simsona ktory byl w gokarcie) to 80 szedl na gazie nawet nie do konca odkreconym, ale za to pod gorki to mol byl jak... gdy wszedl na obroty to wjechal wszedzie ale jak tylko sie przychamowalo to....

 

ale chce sprzedac ten silnik simsona po profesionalnym tuningu, m.in. krzywka zamiast magneta, kanaly w cylindrze sa 2x wieksze tlok wydaje mi sie stuningowany,niewiem jak wal, ale w silniku jest 2x wiecej srub ktorymi jest on skrecony i ma jeszce pare bajerow, np kanal u gory kartera ktory wyrownuje cisnie w silnik itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam odpowiedzi to powiem wprost, z Simsona nie da zrobić się ścigacza.

 

Co do prędkości mojego to było około 70 km/h (sprawdzane z Derbi GPR znajomego). Ale to na starym gaźniku 16N1, teraz kupiłem Bing 17 ale jeszcze nie miałem przyjemności się przejechać, oby jechał szybciej :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...