Skocz do zawartości

Posiadacze Hondy Magna razem ( Honda VF 750 , VF750 )


Mr.DiPi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

PrzemV4 ,jeśli chodzi o hamulce, to gdy tylko wymieniłem w przednich zaciskach i w pompie gumki,to odczuwalnie wzrosła skuteczność.Z tym ,że przewody hamulcowe przed tym zabiegiem też wymieniałem na teflonowe,ale dopiero reparaturki znacznie pomogły.Tył oczywiście dobrze przegladnąć .Niestety, nowe reparaturki to drogie przedsięwzięcie.Jeżeli masz oryginalną kierownicę to zmień ją lub pokombinuj z obniżeniem. Wtedy Magną da się jeździć bez szyby całkiem szybko i nawet w długich trasach :crossy:

 

A dzisiaj padł mi rozrusznik.Prawdopodobnie szczotki podziękowały po 28 latach.Czas zaglądnąć do sprzęta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety rozrusznik też mam właśnie przed sobą, bo przy okazji Madzia przestała z niego zapalać (luz na główce - w poniedziałek będę miał nowe łożysko, a szczotki były wymieniane).

Jedyną rzeczą która została mi z hamulcami to oczyścić tłoczki i wtedy zobaczę co będzie si działo (ewentualnie przy okazji wymienię uszczelnienie).

 

Tak, jak pisałem na początku mam tę Madzię od paru dni (poprzedniej - V30 się w tym samym czasie pozbyłem) i jestem na etapie przeglądania motocykla do sezonu i jeżdżenia w pozostałym wolnym czasie.

 

Został mi jeszcze rozrząd do sprawdzenia (zaworki i łańcuszki) i rozrusznik (w toku), płyny i filtry.

 

Najgorsze, co mnie teraz boli to pokrywa zegarów (wyłamany róg od strony stacyjki + brak podświetlenia zegarów) - muszę gdzieś tę pokrywę znaleźć i brak szyby (zostały tylko mocowania).

Silniczek zdaniem mojego znajomego mechanika chodzi ładnie, rama cała, prosta i nie porysowana. Na zimę zostanie mi kosmetyka (małe wgniecenia na zbiorniku), chromy do delikatnego odświerzenia, zmiana koloru (jest jakiś bordo metalic, a dla mnie musi być czarna perła i całe nowe ubranko.

 

Na razie nie mam nawet manuala do Madzi, ale jest bardzo podobna do V30, więc tragedii też nie ma (nawet bolesne szczegóły z V30 są tu poprawione - np. podstawa airboxa, która w V30 się odkształca i mamy syki i niefiltrowane powietrze w silniku, tu jest metalowa).

 

Pomysł z kierownicą jest OK, tylko niestety po wypadku w 93r mam kłopoty z kręgosłupem i muszę siedzieć wygodnie jak na kanapie, więc poszukam jednak dobrej i dużej szyby.

 

Może ktoś wpadnie na pomysł jakiegoś Madziowego zlotu, to można byłoby podagać przy piwku o motorkach i co nieco podpatrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

VF750CJ- Super Magna z 1988r z slnikiem hmmmm 750 wg papierów 698ccm wg tego co widze na bloku. Super Magna jak kto woli :) I pomimo wszystko nie zamieniłbym się, być może jak pisano wcześniej.....zmienię zdanie ale po 400km nie mam takiego zamiaru. Wymienione świece na iryd, synchronizacja gaźników (umiejscowienie śrub niech to j.ch.) uszczelniona silikonem kapa bo "holender coś sp...". Tyle zrobiłem.

Jedyny problem to co zrobić ze sprzęgłem chwytającym bardzo wysoko?, myslę że sprawdzę sprężyny i tarcze zobaczymy czy zadziała. Poza tym jestem przekonany, że zajrzę tu nie raz i skorzystam z Waszych rad Panowie.

Miło było dołączyć do tego grona pozdrawiam Adama M. szacunek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z hydraulicznym sprzęgłem jak z hamulcami.Stara i wyeksploatowana pompa + wysprzęglik domagają się nowych reparaturek.Poza tym przewód również rozszerza się wraz ze wzrostem cisnienia i na wysprzęglenie zostaje już niewiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, mam pytanie odnośnie sprzęgła.Problemy to : 1) przy 3500 pojawiały się piski od strony sprzęgła, niezbyt głośne,jakby metal o metal tarł.Zarówno przy wchodzeniu na obroty jak i przy schodzeniu.Tylko przy 3500.

Problem 2 to uślizg sprzęgła wyczuwalny w czasie ruszania i czasem wyprzedzania Może to olej(repsol 15w50).

Po rozebraniu zweryfikowałem tarcze.Jest 3.8 mm wiec ok i przekładki też ok jak nowe.Sprężyny dociskowe też norma.

Po zdjęciu obudowy zewnętrznej sprzegła(clutch outer housing) z wałka na jego stronie od silnika jest sześć sprężyn.Jedna z nich siedzi ciasno, a pozostałe 5 można palcami obracać w ich gniazdach (niewielki luz w gniazdach).czy jest to prawidłowe,czy też wszystkie powinny ciasno siedzieć?Poza tym te luźne springi mają ślady jakby rzezania na końcówkach.Sęk w tym,że tam nie ma o co trzeć. Chyba tylko sama sprężyna w wyniku luzu trze o gniazdo.

Przy składaniu założyłem pod sprężyny dociskowe(5 szt)podkładki w celu poprawienia docisku.Zrobiłem po tym ok50km i zarówno uślizg sprzęgła jak i piski nie pojawiają się.Może ktoś ma rozebraną tą obudowę i może sprawdzić luzy sprężyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z hydraulicznym sprzęgłem jak z hamulcami.Stara i wyeksploatowana pompa + wysprzęglik domagają się nowych reparaturek.Poza tym przewód również rozszerza się wraz ze wzrostem cisnienia i na wysprzęglenie zostaje już niewiele.

dzięki magman,

na spokojnie poszukam zestawów naprawczych (widziałem we wcześniejszych postach info że jeszcze sie trafiają ;) ) może pomogą.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K132, ja mysle ze sprezyny byly do wymiany, a zwiekszajac ich docisk podkladkami usunales problem :)

Ceiwarka, popieram rade magmana.

Czyli sprężyny docisku trzymały wymiar, ale nie miały odpowiedniej twardości. A czy masz jakiś pomysł w związku luzem sprężyn, które są w obudowie zewnętrznej sprzęgła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HELP

 

Może macie pomysł gdzie można kupić napinacz łańcuszka rozrządu do Madzi VF1100C, bo niestety dziś się okazało, że jeden z napinaczy to złom (ma skrzywiony i obrócony pręt). Niestety nie mogę nic dobrego (nowego) znaleźć, a nowe łańcuszki będę miał w czwartek i chciałbym się wreszcie gdzieś dalej wybrać, a tu nie będzie jak. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K132 jak będę tam, gdzie trzymam wszelakie części i oczywiście nie zapomnę, to sprawdzę czy mam jeszcze sprężyny.Swojego czasu miałem super zdrowy piec V45 z rozbitej Sabre.Ponieważ on również oberwał to poszedł w częściach.Coś tam jeszcze się kula w garażu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiadac moge, ale najpierw pytanie czy masz miernik wielofunkcyjny ?

 

 

Bydle ze mnie, o wybaczenie proszę.....

 

Problem dawno rozwiązany (wymieniłem baterię - wszystko jest ok) i bez mojego odzewu pozostał.., fuj, wstydam okropnie...

 

Sezon oczywiście rozpoczęty:):):)

 

tak na marginesie...., małża moja osobista delikatnie zwróciła mi uwagę...(sic!!), że wydechy w Madzi są ciut za głośne buuuuu. Szukam zatem pełnych.... (750C rocznik 83)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitać wszystkich po raz kolejny :)

Chciałbym w swojej v45 odnowić amorki tylne , a do chromowania trzeba je jakoś rozebrać , wie ktoś jak się do tego zabrać ?

Dziki za pomoc.

A w sprawie zlotu jestem chętny jak najbardziej !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...