Skocz do zawartości

Wklejenie łożysk w MZ ETZ 150.


art
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem kiedyś podobny problem z łożyskami w SHL-ce 175.Bardzo dobrym rozwiązaniem okazało się "namuletkowanie" wału i karterów.Nie wiem , czy jakiś klej wytrzyma ekstremalne warunki , w których będzie musiał się znajdować przez długi czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest taki klej do łozysk ale teraz nie pamietam nazwy który rozwiarze twoj problem wiem ze niektórzy wkladali w tuleje łozysk ceniutkie blaszki ale czy to pomagało to nie mam bladego pojecia

klej to loctite i kasuje luz do 0.2mm i kosztuje 40pln :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Również polecam produkty Loctite bo dobrze dobrane swietnie trzymają nawet w ekstremalnych warunkach jak np. wnętrze silnika.

Co do rodzajów to jest ich cała masa dlatego w profesjonalnych sklepach często wiszą tabele z nazwami produktu i ich zastosowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli te łożyska mają minimalny luz to loctite 641

Jeśli latają jak głupie to loctite 660

Zresztą jak zajdziesz do jakiejkolwiek hurtowni łożysk, to ci dadzą co będziesz potrzebował. POZDRO

Edytowane przez ober
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie tylko jakiej odporności na temperaturę mam wymagać?

 

http://loctite.fast.de/pl/local-pl/pdf/bro...etaining-pl.pdf

 

tutaj są one bardzo ładnie opisane. Ale czy wytrzymałośc do 150st wystarczy?

 

Jeśli te łożyska mają minimalny luz to loctite 641

Jeśli latają jak głupie to loctite 660

Zresztą jak zajdziesz do jakiejkolwiek hurtowni łożysk, to ci dadzą co będziesz potrzebował. POZDRO

 

 

a dlaczego nie np 603 ?

Edytowane przez art
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten 603 też może być, ja zazwyczaj używałem 641 i było ok. 150st spokojnie wystarczy. POZDRO

 

No dobra wkleiłem te łożyska wczoraj z ojcem najlepiej i najuważniej jak potrafie użyłem kleju loctite 641. Mimo wszystko jakis wewnętrzny głos mówi mi że to trzymać nie bedzie...

Wytrzymałość do 150 st to chyba za mało :banghead: przecież tam sa dużo wyższe temperatury na tych łożyskach, tuż nad nimi jest cylinder no i jak dłużej pośmigam to sie to wszystko nagrzeje i pac pac klej puści...

 

No nic zobaczymy...

 

Przy okazji czy ma ktoś czyteny schemat skrzyni biegów w ETZ 150? Nie jestem pewien czy dobrze skrzynie złożyłem a to byłaby porażka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...