art Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 Czy ktoś wklejał już łożyska w Mz-tce lub podobnym sprzęcie na klej? Który klej sie najlepiej do tego nadaje?Musze je wkleić gdyż obracają sie (ślizgają) w karterach i na wale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klas500 Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 Miałem kiedyś podobny problem z łożyskami w SHL-ce 175.Bardzo dobrym rozwiązaniem okazało się "namuletkowanie" wału i karterów.Nie wiem , czy jakiś klej wytrzyma ekstremalne warunki , w których będzie musiał się znajdować przez długi czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pimpek Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 jest taki klej do łozysk ale teraz nie pamietam nazwy który rozwiarze twoj problem wiem ze niektórzy wkladali w tuleje łozysk ceniutkie blaszki ale czy to pomagało to nie mam bladego pojecia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 jest taki klej do łozysk ale teraz nie pamietam nazwy który rozwiarze twoj problem wiem ze niektórzy wkladali w tuleje łozysk ceniutkie blaszki ale czy to pomagało to nie mam bladego pojeciaklej to loctite i kasuje luz do 0.2mm i kosztuje 40pln :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorider Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 Polecam klej Loctite, sa dwa rodzaje w zaleznosci od luzu lozyska w gniazdach. Stosowalem go w shl i trzyma idealnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pimpek Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 Polecam klej Loctite No własnie o ten klej mi chodzilo !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzpower Opublikowano 15 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2006 Ostatnio robiłem silnik w etz 150 i też wklejałem na loctite. Wklejania wymagało łożysko pod koszem sprzegłowym i na wałku zdawczym reszta została wmontowana na gorąco i jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mik84 Opublikowano 15 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2006 HejRównież polecam produkty Loctite bo dobrze dobrane swietnie trzymają nawet w ekstremalnych warunkach jak np. wnętrze silnika. Co do rodzajów to jest ich cała masa dlatego w profesjonalnych sklepach często wiszą tabele z nazwami produktu i ich zastosowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
art Opublikowano 15 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2006 Też myślałem o tej firmie. Jednak oni mają 15 tys rodzajów klejów :biggrin: Czy możecie mi podac konkretną nazwę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajoss Opublikowano 15 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2006 ja jak składałem silnik s-38 to napunktowałem kartery i o dziwno!!! wał też...wszystko elegancko śmiga a to dzięki punktakowi z popychacza zaworowego od Żuka :biggrin: POLECAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ober Opublikowano 16 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2006 (edytowane) Jeśli te łożyska mają minimalny luz to loctite 641Jeśli latają jak głupie to loctite 660Zresztą jak zajdziesz do jakiejkolwiek hurtowni łożysk, to ci dadzą co będziesz potrzebował. POZDRO Edytowane 16 Lipca 2006 przez ober Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
art Opublikowano 16 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2006 (edytowane) Powiedzcie tylko jakiej odporności na temperaturę mam wymagać? http://loctite.fast.de/pl/local-pl/pdf/bro...etaining-pl.pdf tutaj są one bardzo ładnie opisane. Ale czy wytrzymałośc do 150st wystarczy? Jeśli te łożyska mają minimalny luz to loctite 641Jeśli latają jak głupie to loctite 660Zresztą jak zajdziesz do jakiejkolwiek hurtowni łożysk, to ci dadzą co będziesz potrzebował. POZDRO a dlaczego nie np 603 ? Edytowane 16 Lipca 2006 przez art Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ober Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 Ten 603 też może być, ja zazwyczaj używałem 641 i było ok. 150st spokojnie wystarczy. POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
art Opublikowano 20 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 Ten 603 też może być, ja zazwyczaj używałem 641 i było ok. 150st spokojnie wystarczy. POZDRO No dobra wkleiłem te łożyska wczoraj z ojcem najlepiej i najuważniej jak potrafie użyłem kleju loctite 641. Mimo wszystko jakis wewnętrzny głos mówi mi że to trzymać nie bedzie...Wytrzymałość do 150 st to chyba za mało :banghead: przecież tam sa dużo wyższe temperatury na tych łożyskach, tuż nad nimi jest cylinder no i jak dłużej pośmigam to sie to wszystko nagrzeje i pac pac klej puści... No nic zobaczymy... Przy okazji czy ma ktoś czyteny schemat skrzyni biegów w ETZ 150? Nie jestem pewien czy dobrze skrzynie złożyłem a to byłaby porażka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AddaM Opublikowano 20 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 Mam pytanie , a jak takie wklejone łożysko ściagnac z wału? Jak wogole rozpołowic silnik skoro jest on sklejony? pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.